2021. április 01. | 09:42

Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót máris hírbe hozta a nemzetközi szaksajtó az új csapattal.

Bombaként robbant a hír, miszerint a Tesla saját Forma-1-es csapatot alapít, és a 2022-es szezontól csatlakozik a Száguldó Cirkusz mezőnyéhez – jelentette be Elon Musk, a kaliforniai cég vezérigazgatója, jó szokásához híven a Twitteren.

Musk bejelentését követően a Tesla azonnal sajtóközleményt adott ki, amelyből kiderül, az amerikai elektromosautó-gyártó a jelenlegi, tíz csapatból álló mezőnyhöz, mint tizenegyedik alakulat fog csatlakozni. Mindez azt jelenti, hogy nem egy már meglévő istállót vásárolnak meg és keresztelnek át, hanem gyakorlatilag a nulláról, egy vadonatúj csapatot fognak összerakni.

„Hatalmas öröm számunkra és óriási megtiszteltetés, hogy az autósportok csúcsán, a Forma-1-ben is képviselhetjük a márkát. Régóta szerettük volna már elindítani a cég saját motorsport programját, de úgy éreztük, most érkezett el erre a legalkalmasabb pillanat. Ugyanakkor nem szeretnénk itt megállni. Számos roppant izgalmas és hatalmas potenciállal rendelkező széria van, kezdve a ralival egészen a hosszútávú versenyzésig. Egyelőre még nem született döntés azzal kapcsolatban, hogy a Forma-1 mellett milyen más bajnokságokban jelenik majd meg a Tesla” – olvasható a Palo Altó-i cég által kiadott hivatalos anyagban.

A nemzetközi szaksajtó szerint egyáltalán nem véletlen, hogy a Tesla a 2022-es idényben életbe lépő, átfogó szabályváltozásokkal egyidőben száll be az F1-be. Amikor a sportág vezetői ilyen mértékben nyúltak hozzá az autók kialakítására vonatkozó előírásokhoz, az rendszerint azt eredményezte, hogy az addigi erősorrend teljesen a feje tetejére állt, elég csak a 2009-es szezonra és a Brawn GP világbajnoki menetelésére gondolni. Nem véletlenül tartja a mondás: a zavarosban lehet jól halászni.

Az elmúlt napok egyik legizgalmasabb témáját az jelentette, hogy japán autóipari források szerint a Tesla és a Toyota egy ideje egy potenciális partneri megállapodásról tárgyalnak. Állítólag ezek a tárgyalások tavaly kezdődtek és már a végső szakaszban tartanak. A német F1-es szaksajtó már azt is tudni véli, hogy ennek a megállapodásnak a fókuszában nem egy lehetséges új modell áll, hanem a Tesla motorsport programja. A japán cég autói 2002 és 2009 között összesen 139 nagydíjon indultak a Száguldó Cirkuszban, így rendelkezésre áll a kellő tapasztalat, ami sokat segíthet Elon Musk istállójának az indulásnál.

Arról már nem is beszélve, hogy a Toyota más szakágakban is kimagaslót alkotott az évek során. A Rali-világbajnokságban 2019-ben Ott Tanak, tavaly pedig Sébastien Ogier lett bajnok egy Yaris WRC volánja mögött,míg a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen az elmúlt három évben senki sem tudta legyőzni a Toyota TS050 Hybrid versenyautókat.

Éppen a Toyotával ápolt jó kapcsolat, és az egynapos endurance futamon 2018-ban és 2019-ben szerzett győzelem az, ami miatt egyes szakértők úgy gondolják, hogy Fernando Alonso lehet az egyik legesélyesebb befutó az egyik ülésre a Tesla csapatában.

Ezzel szemben más források arról írnak, hogy Musk máris előrehaladott tárgyalásokat folytat Lewis Hamiltonnal. A hétszeres világbajnok csak hosszas huzavonát követően tudott megállapodásra jutni a Mercedesszel az idei szerződést illetően, ami azonban csak egy évre szól, tehát a 2021-es szezon végén lejár, így Hamilton szabadon átigazolhat máshová. Például a Teslához.

Persze az is simán lehet, hogy Baumgartner Zsolt visszatér, hogy további egységekkel gyarapítsa eddig megszerzett egyetlen világbajnoki pontját. Mert akinek eddig még nem esett volna le, április 1-je van! Bolondok napja. :)

  • Címkék:
  • F1