Csapattársát lerajtolva Hamilton húzta be az 1000. futamot

Közzétéve:
2019-04-15, 12:55

A Formula-1 történelmének 1000. felvonása a Mercedes kettős győzelmével ért véget

A rajtnál Hamilton azonnal átvette a vezetést csapattársától, akinek ez volt a hetedik rajtelsősége. Közben Leclerc is elment Vettel mellett, a mezőny hátsó taktusában Kvjat egyszerre mind a két McLarent a boxba juttatta, amiért később büntetést is kapott. A törmelékek miatt virtuális biztonsági autós fázis vette kezdetét.

Vettel egészen addig nagyon jó pilóta, amíg nem történik valami, ami nem tetszik neki... Akkor ugyanis teljesen szétesik fejben, kapkodni és rinyálni kezd, ahogy most is. Nem igazán tud mit kezdeni Leclerc mélyről jövő tehetségével. A monacói pilóta gyönyörűen rajtolt és ezzel a német elé került, aki jelezte, hogy gyorsabb lenne nála, de ez szemmel láthatóan nem volt igaz. Azonban a csapat engedett Vettelnek, majd a tizedik körben jött az utasítás és a helycsere.

Vettel - Versappen csata a Kínai Nagydíjon

Pár körrel később Leclerc még mindig Vettel nyakán loholt és odapirított a csapatnak egy rádióüzenetben, mert a német egyre csak hibázgatott előtte és ahelyett, hogy közeledtek volna a Mercikhez, csak távolodtak!

A vörösök ezt elszúrták! Kíváncsi vagyok mikor jönnek rá, hogy ki is a jobb versenyző. Többek közt az eltérő stratégia miatt nem tudta megelőzni Verstappent a negyedik helyért. A kerékcserék alkalmával is komoly taktikai csata folyt, amelyet a Red Bull kezdett meg, de végül a Mercedes jött ki győztesen belőle.

Alexander Albon autója a Kínai Nagydíjon

Érdemes megjegyezni Alexander Albon teljesítményét, aki a harmadik szabadedzésen csúnyán összetörte a Toro Rossót, ezért nem tudott részt venni az időmérőn. Vasárnap a boxutcából rajtolt, és még így is pontszerző helyen végzett.

Hamiltont inti le elsőként a kockás zászló az 1000. futamon

A Kínai Nagydíj végeredményén tökéletesen látszik a három élcsapat fölénye a többiekhez képest. Hamilton mindenkinek adott egy kört, aki nem Ferrariban, Red Bullban vagy Mercedesben ült, ez nem tesz jót a szériának. Elérkezhet az az idő, amikor két külön kategória lesz az F1-ben?

Az 1000. futam pontszerzői:

  1. Lewis Hamilton - 25 pont
  2. Valtteri Bottas - 18 p.
  3. Sebastian Vettel - 15 p.
  4. Max Verstappen - 12 p.
  5. Charles Leclerc - 10 p.
  6. Pierre Gasly - 9 p.
  7. Daniel Ricciardo - 6 p.
  8. Sergio Pérez - 4 p.
  9. Kimi Räikkönen - 2 p.
  10. Alexander Albon - 1 p.

A 2019-es bajnokság első öt helyezettje a Kínai Nagydíj után:

  1. Lewis Hamilton – 68 pont
  2. Valtteri Bottas – 62 p.
  3. Max Verstappen – 39 p.
  4. Sebastian Vettel – 37 p.
  5. Charles Leclerc – 36 p.

A csapatok élmezőnyének jelenlegi állása:

  1. Mercedes – 130 pont
  2. Ferrari – 73 p.
  3. Red Bull Racing-Honda – 52 p.
Forrás:

Kapcsolódó írások

A két Ferrari egymás után egy kanyarban
2019. április 16.
A Ferrari ismét kiosztott egy csapatutasítást a Kínai Nagydíjon, amely erősen megosztotta a közvéleményt
Hamilton uralta a szingapúri éjszakát
2018. szeptember 17.
Hamilton győzelmét szinte senki nem veszélyeztette, csak a lekörözöttekre kellett figyelnie. Verstappen második lett, míg Vettel ismét értékes pontokat vesztett.
A Formula 1-es mezőny rajtja a Japán Nagydíjon
2018. november 13.
Lewis Hamilton Suzukában megszerezte pályafutása 71. futamgyőzelmét, ami talán már a bajnoki címet is eldöntötte.
Szujó Zoltán, az F1 magyar hangja az Alapjárat riporterével, Háfra Zsolttal
2019. április 12.
Az F1 magyar hangjával, Szujó Zoltánnal beszélgettem az F1-ről és a Formula E-ről, valamint néhány szóban és minden másról, ami a színfalak mögött történt vele az elmúlt években