D'Ambrosio nyerte az eddigi legemlékezetesebb futamot Marokkóban - Formula-E

Frissítve:
2019-01-15, 11:25

A Formula-E 2018/2019-es szezonjának második állomása Marokkó volt, ahol az elmúlt évek talán legizgalmasabb futamának lehettél szemtanúja.

Hétvégén sajnos nem tudtam élőben követni az eseményeket külföldi tartózkodásom miatt, azonban ahogy időm engedte felvételről megnéztem az E-Prix-et. Hogyan is fogalmazzam meg, hogy ne legyen vulgáris? Azt a bü... , na  jó nem. Szóval az utóbbi években láttam azért érdekes történéseket a Formula-E háza tájáról, de úgy gondolom, hogy a sorozat tényleg "felnőtt" és a pilóták kitapogatták a második generációs autók határait, így merték neki nyomni, néha talán túlságosan is.

A negyedik szezonban Felix Rosenqvist zsebelte be a Marokkói E-Prix első helyét, azonban idén ezt már nem tudja megtenni, ugyan átnyergelt az IndyCarba. Sebastien Bueminek van még egy, illetve Lopeznek három győzelmi trófeája innen.

Formula E autó hátulról fotózva egy kanyarban

A támadó zónát a 3-as, balos kanyarban, vagyis annak az ideális ív melletti részén alakították ki azzal a céllal, hogy a versenyzők először veszítsenek egy kevés időt, majd pár percen keresztül 25 kW extra teljesítményt tudjanak felhasználni. Ezzel is szeretnék izgalmasabbá tenni a csatákat és érdekesebbé a sorozatot.

Az élmezőny tehát így várja a lámpák kialvását: Bird, Vergne, Buemi, Sims, Evans, da Costa, Wehrlein és Frijns.

Rögtön az első kanyarban Vergne megpróbálta megragadni a vezetést, azonban hely hiányában nekiütközött Bird Virginjének. Utóbbi tovább tudott menni, a címvédő francia pilóta azonban a mezőny végére esett vissza. Az Andretti BMW-k sokat nyertek ezzel a kavarodással. Közvetlenül Bird mögött köröztek, aki nem sokáig bírta a nyomást. Közben hátrébb zajlottak az események. Azonban kevesebb, mint 10 perccel a leintés előtt Sims nem bírta tovább és megpróbálta megelőzni csapattársát, azonban balszerencsés vége lett mind a kettőjüknek. A rövid féktáv miatt beszitált autóik összeértek, aminek következtében az élen álló Da Costa beleállt a falba, Sims pedig negyedikként hagyta el az incidens helyszínét. Valószínű, hogy nem dicsérték meg a srácokat a boxban... Nevető harmadikként d'Ambrosio állt az élre, aki a hosszú biztonsági autós fázis utáni egy körben ugyan elfékezte magát, de Frijns így sem tudta megelőzni.

Jerome d'Ambrosio a a Marokkói E-Prix dobogóján

A Mahindra megismételte a tavalyi sikerét ezen az épített pályán. A Virgin pedig dupla dobogót ünnepelhetett, Bird lévén, aki megtartotta a 3. helyet.

Íme a Marokkói E-Prix összefoglalója:

A Formula E 2018/2019-es szezonjának második fordulójának pontszerzői:

  1. Jerome d'Ambrosio - 25 pont
  2. Robin Frijns - 18 p.
  3. Sam Bird - 18 p.
  4. Alexander Sims - 12 p.
  5. Jean-Éric Vergne - 10 p.
  6. André Lotterer - 8 p.
  7. Lucas di Grassi - 7 p.
  8. Sébastien Buemi - 4 p.
  9. Mitch Evans - 2 p.
  10. Daniel Abt - 1 p.
Forrás:

További autós hírek

Ahogy arról korábban írtunk, Magyarország legnépszerűbb autója, a 2018-as komolyabb ráncfelvarrás után ismét megújul egy kicsit. Zöld rendszámot nyilván nem…

Olvasónk a szokásos, jogos mondattal nyomatékosította üzenetét: “Egy ilyen manőverért engem a helyszínen megbírságoltak volna” Igen ám, de most a…

Olvasónktól kaptuk a felvételt és a történetet. Ez a baj emberek! Senki nem akart direkt rosszat. A reakció viszont szinte…

Bűnügyi feladatai ellátása után szolgálati gépkocsijával indult vissza Üllőről fővárosi szolgálati helyére egy Pest megyei nyomozó, amikor a Budapest 10.…

Számos alkalommal posztolunk hazai büntetőfékezős eseteket is. Semmilyen előzmény, ami a közlekedésben ért sérelem, nem lehet indok arra, hogy efféle…

Kapcsolódó írások

Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
Fernando Alonso a boxban, szemből fotózva
2018. október 25.
Alejandro Agag 10 millió eurót fizetne Fernando Alonsónak csak azért, hogy a Formula E-be igazoljon.
A Formula-E második generációs autói, szemből fotózva
2018. november 27.
A Formula E ötödik szezonja előre láthatóan így fog kinézni, és lesz néhány változás a pontrendszerben is
Formula E második generációs autói a pályán szemből fotózva
2018. december 12.
Már csak párat kell aludni és elrajtol az elektromos formulaautós sorozat ötödik szezonja.