A német labdarúgó-válogatott tagjai az első világbajnoki mérkőzésük előtt a szájukat eltakarva tiltakoztak az emberi jogokat szerintük sárba tipró katari szervezők ellen.
Már a csoportkör második fordulójánál tart a 2022-es labdarúgó világbajnokság Katarban. A helyi szervezők egy utolsó pillanatban meghozott döntéssel nem engedélyezte az alkoholtartalmú italok árusítását a stadionokban.
Az európai válogatottak csapatkapitányai az egyéb sorozatokban szivárványos „One Love” karszalaggal léptek pályára, ennek viselését azonban a FIFA a katari szervezők nyomására betiltotta. A döntéssel kapcsolatban Dánia és Anglia válogatottja perrel fenyegette a nemzetközi szövetséget, a német csapat tagjai pedig szájuk eltakarásával tiltakoztak.
Az üggyel kapcsolatban most a Volkswagen is kifejtette véleményét.
„Továbbra is támogatni fogjuk a Német Labdarúgó Szövetségét. Pozitív változások történtek a közelmúltban, szeretnénk továbbra is közösen haladni ezen az úton. A „One Love” egyenjogúságot hirdető csapatkapitányi karszalag betiltásának kérdésében nem értünk egyet a FIFA-val és a világbajnokság szervezőivel, ez a döntés számunkra elfogadhatatlan. Szerintünk szép gesztus lett volna, ha az európai válogatottak a szélesebb körű elfogadás jegyében egységes üzenetet közvetíthettek volna” – fogalmazott közleményében a Volkswagen.
A Rewe német élelmiszeripari vállalat a FIFA döntése nyomán megszakította a kapcsolatot a német szövetséggel, a Telekom, az Adidas és a Coca-Cola azonban fenntartja a a szponzori megállapodását.
„Nem szeretnénk elhamarkodott döntéseket hozni, átbeszéljük az ügyet a DFB képviselőivel. A Telekom alapelveivel az emberek, a társadalmak és kultúrák egyesítése mellett foglal állást. Nem toleráljuk a diszkriminatív, etikátlan és morálisan elítélendő viselkedést, valamint mások jogainak és méltóságának megsértését” – mondta a német telekommunikációs vállalat szóvivője.
A szivárvány az LMBTQ közösség tagjainak, az egyenjogúságnak és az emberi jogok védelmének szimbólumává vált. A Volkswagen-csoport égisze alá tartozó Porsche és Bentley is felvette korábban a szivárvány színeit. A VW a tavalyi Európa-bajnokság során ilyen logóval látta el hirdetéseit, miután az UEFA megtiltotta, hogy a müncheni Allianz Aréna szivárványszínben pompázzon a Németország-Magyarország csoportmérkőzés alatt. A németek ezzel akartak reagálni arra a magyar törvényre, mely tiltja, hogy 18 év alattiaknak homoszexualitásról vagy nemváltó műtétekről szóló tartalmakat mutassanak be.