Mattia Binotto csapatfőnök ezzel indokolta a kevésbé érthető döntést. A monacói sokáig vezette a Brit Nagydíjat, majd egy biztonsági autós fázis után a mögötte lágy gumikon érkezők levadászták.
Élete első Forma-1-es futamgyőzelmét aratta a Brit Nagydíjon Carlos Sainz. A versenyen sokáig csapattársa, Charles Leclerc állt az élen, a Ferrari akár egy kettős győzelemmel is távozhatott volna Silverstone-ból, ám egy elhibázott stratégiai döntés miatt ez nem valósult meg.
Esteban Ocon alatt megállt az Alpine 37 megtett kör után, a francia pilóta elég rossz helyen tudta leparkolni autóját, ezért érkezett a pályára a Safety Car. Az ingyen kerékcsere lehetőségével sokan éltek a mezőnyből, Charles Leclerc azonban maradt a pályán a használt kemény keverékeken. A monacói pilóta hamar elveszítette vezető pozícióját, végül meg kellett elégednie a negyedik hellyel. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a futamot követően megmagyarázta a döntést.
„Charles természetesen csalódott a történtek miatt. Ocon máshol is megállíthatta volna az autóját, akkor elkerülhettük volna a biztonsági autós fázist. Hogy miért csak Carlost hívtuk ki kerékcserére? Féltünk, hogy időt veszítenének egymás mögött várakozva, illetve Charles volt a jobb pozícióban, frissebb gumikon. Túl közel voltak egymáshoz, hogy mindketten kereket cseréljenek, így meg kellett hoznunk egy nehéz döntést. A többi csapat csak egy autóval harcolt az élmezőnyben, így nekik könnyebb dolguk volt” – magyarázta Binotto.
A biztonsági autós fázist követő újraindítás előtt a csapat azt kérte Sainztól, hogy hagyjon tíz autónyi távolságot Leclerc mögött, így a monacói kényelmesen vezényelheti a gördülő rajtot. A spanyol azonban attól tartott, hogy így a mögötte érkező Hamilton és Perez számára könnyű prédává válhat, ezért visszautasította a Ferrari kérését. Binotto megértette a Sainz érveit, nem hibáztatja a döntés miatt, végülis élete első futamgyőzelme volt a tét.
„Nagyon elégedett vagyok Carlos viselkedésével. A verseny korábbi szakaszában helycserére utasítottuk, amit kérdés nélkül végrehajtott. Amikor a Safety Car mögött helyet akartunk hagyni Charles számára, Carlos nem mondta, hogy nem hajlandó megtenni, csak annyit jegyzett meg, hogy a mögött lévők agresszíven fogják őt támadni. Azt kérte, bízzuk rá az újraindítás után történteket. Szerintem megértette a szándékunkat, a végeredmény pedig egyértelműen őt igazolja” – tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.
Nyitókép: Depositphotos