2023. január 03. | 10:17

Sajtóhírek szerint a hivatalos regisztráció hiányzott.

December 15-én a Forma-1-es résztvevők megbeszélést tartottak a 2026-os motorszabályokkal kapcsolatban. A tárgyaláson való részvételt hivatalos regisztrációhoz kötötték, az eredeti határidőig csak az Audi Formula Racing jelentkezett, majd a november végéig meghosszabbított várakozási pontig az Alpine SAS, a Honda Racing Corporation, a Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) és a Red Bull Powertrains (RBPT) is benyújtotta szándékát.

A Ferrari neve feltűnően hiányzik a listáról, a RacingNews365.com értesülései szerint az olasz istálló elmulasztotta a hivatalos regisztrációt, a háttérben azonban ennél többről lehet szó.

Sajtóhírek alapján a Ferrari a Red Bull Powertrains új beszállítóként való elfogadását kifogásolja, mivel ők éveken át dolgoztak a Honda szellemi tulajdonából. Ennek a tulajdonnak a felhasználási jogai visszaszálltak a Hondára, amikor bejelentették, hogy a Red Bull és a japán gyártó 2025-től nem folytatja az együttműködést. Koji Watanabe, a Honda Racing elnöke ezzel együtt mindenképpen helyet követelt maguknak a 2026-os motorszabályokról szóló egyeztetésen.

A Ferrari szóvivője nem kívánt válaszolni a megbeszéléssel kapcsolatos újságírói kérdésre, a RacingNews365.com közeli forrásokból úgy tudja, az olaszok végül megkapták az engedélyt, így a következő tárgyaláson már helyet foglalhatnak az asztalnál.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke optimistán nyilatkozott a saját fejlesztésű hajtóegységük jövőjéről, továbbá szerinte a több beszállító jelenléte jót tehet a sportágnak.

„Jó látni ezt az egészséges sokféleséget a Forma-1-ben. Nagyszerű, hogy ekkora az érdeklődés, ez is mutatja a sportágban rejlő erőt. Az emberek még hisznek a belső égésű motorokban, ez pedig remek hír” – fogalmazott Horner.

Depositphotos