A beszámolók alapján sikerült rendezni a házon belül kialakult konfliktust.
Társszerző: Hajdu Balázs
A Ferrari háza tájáról érkező hírek szerint sikerült tisztázni a Brazil Nagydíjon történteket. Sebastian Vettel és Charles Leclerc Mattia Binotto csapatfőnökkel egyeztetett az esetről és más problémákról.
„A Brazil Nagydíj óta Mattia és a pilóták minden nap beszéltek. Nem volt hivatalos tanácskozás vagy videókonferencia. Teljesen tiszta a levegő, minden erőnkkel Abu Dhabira koncentrálunk” - mondta a csapat egyik szóvivője.
A Ferrari nem kívánt többet elárulni a beszélgetés részleteiről. John Elkann elnök a közelmúltban elmondta, hogy nagyon mérges volt az incidens miatt, eről az Exor nevű cég 10. születésnapját ünneplő rendezvényen beszélt. A vállalatnak befektetése van többek között a Fiatban és a Ferrariban is.
„Ami történt megmutatta, hogy mennyire fontos a Ferrari. Bármennyire is jók a versenyzők, nem szabad elfelejteniük, hogy a Ferrari színeit viselik. A csapatmunka mindennél fontosabb. Egy a lényeg, hogy a Ferrari nyerjen. A pole pozíciók tekintetében kiváló szezon volt az idei, ezeket azonban nem sikerült minden esetben győzelemre váltani” - mondta John Elkann.
A Ferrari 20 verseny alatt 9 pole pozíciót szerzett, ennek ellenére mégis csak 3 versenyt tudtak megnyerni az olaszok. Ennek oka abban is keresendő, hogy a versenyzők egymással is küzdöttek. A szezon elején a csapat a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt favorizálta, Leclerc azonban bizonyította kiváló képességeit, és jelenleg megelőzi a németet a világbajnoki pontversenyben, pole pozíciók tekintetében, sőt, az időmérős összevetésükben is. A feszültség egyre nőtt, mindketten figyelmen kívül hagytak csapatutasításokat bizonyos helyzetekben.
A legutóbbi verseny után Mattia Binotto csapatfőnök butának minősítette versenyzőinek ütközését. Ekkor nem kívánta senkire ráhúzni a vizes lepedőt, és elmondta, hogy elemezni fogják a videót és az adatokat.
„Szabadon küzdhettek egymás ellen. Ezzel tisztában voltak. Hagytuk őket versenyezni, mivel már bebiztosítottuk a második helyet a konstruktőrök pontversenyében. A pilóták bajnokságában egymás ellen harcolnak, döntsék el a küzdelmet a pályán. A szabad küzdelem azonban nem buta akciókat jelent, a csapattársaknak jobban kellene vigyázniuk egymásra” - mondta a Ferrari csapatfőnöke.
Mindeközben a Ferrari nem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy az FIA a brazil verseny után vizsgálni kezdte a motorokat. Az elmúlt hetekben hoztak két egyértelműsítő határozatot a hajtóegységekkel kapcsolatban, miután a Ferrari riválisai gyanús tartották az olaszok erőfölényét.
Szerinted valóban sikerült rendezni a Ferrarinál lévő feszültséget?