F1: Hamiltont nem lepte meg a „parti mód” betiltása

Közzétéve:
2020-08-14, 09:23

A Mercedes brit pilótája szerint az FIA megpróbálja őket lelassítani.

A „parti mód” néven ismert időmérős motorbeállítás lehetséges betiltása szolgáltatja az újabb beszédtémát a Forma-1-es paddockban. Lewis Hamilton szerint a lépés egyáltalán nem meglepő, a brit pilóta ugyanis úgy véli, az FIA ezzel szeretné eltüntetni a gyári Mercedes és a Mercedes-motort használó csapatok előnyét.

„Nincs itt semmi meglepetés, megpróbálnak minket lelassítani. Szakembereink nagyszerű munkát végeztek a motorral, most az ebből származó előnyünket akarják csökkenteni. Szerintem nem fogják elérni a céljukat, így nem különösebben zavar a tiltás” - fogalmazott Hamilton a Spanyol Nagydíjat megelőző sajtótájékoztatón.

Hamilton
Hamilton nem aggódik

A hibrid korszak 2014-ben vette kezdetét az F1-ben, a Mercedes azóta 99 pole pozíciót szerzett, és a futamok 74%-át megnyerte. Zsinórban hat egyéni és konstruktőri világbajnoki cím landolt a csapatnál, minden jel szerint 2020-ban jöhet a rekordot jelentő hetedik is.

„Ez a szabály mindenkire egyformán fog vonatkozni. A döntés nem a mi kezünkben van, elfogadjuk a változásokat” - tette hozzá Hamilton csapattársa, a finn Valtteri Bottas

A gyári istállón kívül a Racing Point és a Williams csapata is Mercedes-erőforrásokat használ. George Russell, a Williams pilótája nem örülne a „parti mód” betiltásának.

„Csalódott lennék, ha nem használhatnánk. Minden motorgyártónak vannak extra időmérős beállításai. Ilyenkor van a legkevesebb üzemanyag az autókban, a motor teljesítményét a maximumra tekerjük, a versenyzők pedig elszántan próbálják teljesíteni a leggyorsabb kört. Az időmérő a hétvége egyik legizgalmasabb része, igyekszünk mindig egy kicsivel többet kihozni az autóból” - mondta Russell.

George Russell
George Russell csalódott lenne, ha betiltanák a „parti mód” használatát

Az időmérős motorbeállításokkal kapcsolatos kérdést minden versenyző megkapta a sajtótájékoztatón. Max Verstappen, a Red Bull pilótája támogatja a változtatást.

„Az időmérő után nem igazán nyúlhatunk az autóhoz, kivéve a motorbeállítások megváltoztatását. Ha valóban be akarjuk tartani a szabályokat, akkor talán meg kellene szabadulnunk a különböző motormódoktól is” - fogalmazott Verstappen, aki a 70. Évforduló Nagydíján megszakította a Mercedes idei győzelmi sorozatát.

A Ferrari motorerejének csökkenéséről és az FIA-val kötött egyezéségéről is szólt a 2020-as F1-es idény. Az olaszok egyik versenyzőjét sem hatotta meg különösebben az időmérős beállítás lehetséges betiltása.

„Nálunk nincsen különbség az időmérőn és a versenyen használt beállítások között, így nem érint minket a változtatás” - mondta Charles Leclerc.

Max Verstappen
Max Verstappen támogatja a „parti mód” beszüntetését

„Ahogy Charles is mondta, ez a dolog nem érint minket ebben az idényben. Minden attól függ, mit tudsz előhúzni a cilinderből. Ha van valami extra fejlesztésed, plusz beállításod, akkor bizonyos ideig erősebb motorfokozattal mehetsz, ám ez nagyobb terhet ró a motorra, ami nem a legjobb hír. A mostani lemaradásunkat figyelembe véve, nem ezzel kell foglalkoznunk” - tette hozzá Sebastian Vettel.

Az időmérős motorbeállításokat érintő szabályozást legkorábban a két hét múlva esedékes Belga Nagydíjon vezethetik be. A mostani hétvégén Barcelonában szerepel a Száguldó Cirkusz, a Mercedes 100. pole pozícióját szerezheti meg a hibrid érában.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.

További hírek