Reméljük jövőre több izgalom lesz a Száguldó Cirkuszban.
A 2020-as Forma-1-es szezon egyelőre nem azt a kiélezett bajnoki küzdelmet hozta, amiben a szurkolók reménykedtek. Lewis Hamilton hetedik világbajnoki címe már féltávnál szinte biztosnak látszik. A Mercedes közelébe egyetlen rivális sem érhet, Bottas pedig nem elég erős, hogy felvegye a versenyt brit csapattársával. A forradalmi szabálymódosításokat 2022-re halasztották, így Hamilton jövőre rekordot dönthet a VB-címek tekintetében, és elérheti a háromjegyű számot a futamgyőzelmek terén. A 2021-es szezont azért még korai temetni, máris mutatom, hogy miért.
Bevezetésre kerül a költségvetési sapka
A Forma-1-ben jövőre bevezetendő költségvetési plafon értelmében a csapatok szigorúan csak 145 millió dollárból gazdálkodhatnak. Az eddigi nagy költekezőknek nincs más választásuk, mint a költségcsökkentés, ami esélyt adhat a jelenlegi középmezőny tagjainak a felzárkózásra. A McLaren és a Renault már az idei szezonban is nagy csatákat vív a dobogós helyezésekért, előbbi ráadásul jövőre Mercedes-erőforrásokra vált.
A költségvetési plafon ugyan izgalmas dolog, de nem változtatja meg az erőviszonyokat egyik napról a másikra. A jelenleg lemaradással küzdők számára ez akár éveket is jelenthet, ahogy erről a Ferrari vezetői is folyamatosan beszélnek.
A régi ellenfelek újra találkozhatnak
A Renault, a McLaren, és a Racing Point már eddig is nagy harcot vívtak egymás között, ami a 2021-es pilótafelállások tekintetében még érdekesebbé válhat. Ricciardo a francia istállótól átigazol a McLarenhez, Sebastian Vettel az Aston Martinhoz (ezen a néven folytatja jövőre a Racing Point) szerződik, Fernando Alonso pedig visszatér a Renault kötelekébe. Az utóbbi két versenyző ádáz csatákat vívott egymás ellen világbajnoki címekért, most a középmezőnyben találhatnak újra egymásra.
Te mit vársz a 2021-es Forma-1-es szezontól?