Elképesztő utolsó körös hajrát hozott a Forma-1 2021-es idényének szezonzáró futama, az Abu Dzabi Nagydíj. Max Verstappen csak az 58. körben állt az élre, ám ez pont elegendő volt ahhoz, hogy megnyerje a versenyt, ezzel pedig ő lett az F1 történetének első holland világbajnoka.

A Red Bull pilótája a mögöttünk hagyott szezonban 22 futamból 18-szor állhatott dobogóra, köztük 10 alkalommal annak legfelső fokán. A következőkben Max Verstappen 10+1 legjobb versenyére tekintünk vissza. A listáról természetesen nem hiányozhat a holland első futamgyőzelme, valamint a világbajnoki címet hozó nagydíj sem.

10. A 2020-as 70. Évforduló Nagydíja

Tavaly a koronavírus-járvány kapcsán bevezetett korlátozások miatt több pályán is dupla versenyhétvégét rendeztek, így a hagyományos Brit Nagydíj mellett a 70. Évforduló Nagydíjának is Silverstone adott otthont. Ezt megelőzően minden futamon a Mercedes győzött, ám a szokatlan angliai forróságban nehézségekbe ütköztek. A feketére festett Ezüst Nyilakon ugyanis gyorsan koptak a Pirelli lágy abroncsai, a hátulról érkező Max Verstappen pedig egyre nagyobb nyomás alá helyezte Hamiltont és Bottast.

A boxból ugyan arra kérték, hogy kímélje az abroncsokat, a holland azonban versenyző parádés gumikezeléssel hosszabbra nyújtotta saját etapját, miközben a versenytempója is kiváló volt. Verstappen ezután majd frissebb gumikon hamar megelőzte Bottast. A Red Bull versenyzője ezen a délután tökéletes taktikai érzékét, valamint remek gumikezelését villantotta meg.

9. A 2021-es Holland Nagydíj

A hazai pályán aratott győzelemnek mindig édesebb az íze. A Holland Nagydíjnak otthont adó Zandvoort 1985 után idén kapott újra helyet az F1-es versenynaptárban. A lelátó természetesen narancssárga színbe öltözött Verstappen tiszteletére, aki remekül kezelte a felfokozott várakozásokat. A Red Bull versenyzője meggyőző teljesítménnyel szerezte meg az első rajtkockát, majd a versenyen sem hagyott semmi kétség azzal kapcsolatban, hogy ki a legjobb ezen a napon.

A futam végén narancssárga füstfelhő borította be a pályát. Fernando Alonso a rádióban meg is jegyezte:

„Valószínűleg Verstappen nyert, mert semmit nem látok a narancs ködtől!”

Nagyszerű hétvége volt Verstappen, a Red Bull és természetesen a holland szurkolók számára is.

8. A 2017-es Kínai Nagydíj

Már a dobogós helyek elérése is távolinak tűnt Verstappen számára, hiszen egy motorhiba miatt már a Q1-ben kiesett, a 2017-es Kínai Nagydíjon ezáltal csak a 16. pozícióból rajtolhatott. Az esős körülmények között rendezett versenyen a holland az első körben 9 helyet javított, a 8. körben pedig már a 3. helyen autózott. Az élen haladó Hamiltont és Vettelt már nem tudta megelőzni, ám a szerencsétlenül alakult időmérő után ez is szép mentésnek számít – a Ricciardóval szemben megnyert házon belüli csata pedig már csak hab a tortán.

7. A 2018-as Amerikai Nagydíj

Egy évvel később Verstappen még nagyobb felzárkózást mutatott be Austinban. A holland versenyző a 18. helyről várta a rajtot, a végén pedig még a győzelem is ott lebegett a szeme előtt.

Kimi Räikkönen Hamilton elé került az első kanyarban, közben, mint kés a vajon, úgy ment át Verstappen a középmezőnyön. A hetedik körben már az első ötben autózott, majd a Mercedes taktikájának is köszönhetően feljött a második helyre. Az élen haladó Räikkönen üldözése helyett azonban inkább a védekezésre kellett koncentrálnia, hiszen Hamilton sokkal frissebb gumikon érkezett mögötte. A Red Bull pilótája megőrizte a második helyet egy örökké emlékezetes versenyen – ez volt az azóta már visszavonult Kimi Räikkönen utolsó Forma-1-es futamgyőzelme.

6. A 2015-ös Amerikai Nagydíj

Verstappen nagyszerű szezont futott újoncként. 2015-ös szereplésének egyik kiemelkedő teljesítményét az Amerikai Nagydíjon nyújtotta, ahol azelőtt még soha nem versenyzett. A holland pilóta remekül alkalmazkodott a változó körülményekhez, a Toro Rosso pedig remek stratégia döntéseket hozott ezen a délutánon. A negyedik hely azzal az autóval csodálatos eredmény, ráadásul mindkét Red Bullt a pályán előzte meg. Lewis Hamilton ezen a futamon biztosította be harmadik világbajnoki címét.

5. A 2018-as Mexikói Nagydíj

Mexikóváros Max Verstappen kedvenc pályái közé tartozik, a különleges kapcsolatról a 2018-as Mexikói Nagydíj is tanúbizonyságot adott.

Minden jel arra utalt, hogy az ifjú holland életében először az első rajtkockából indulhat majd, ám a szombati időmérő edzésen a csapattárs Ricciardo gyorsabbnak bizonyult. Verstappent a pole pozíció elvesztése annyira felhergelte, hogy a vasárnapi futamon kettőzött erővel vetette bele magát a küzdelembe.

Verstappen a rajtot követően rögtön az élre állt, majd hamar elhúzott a többiektől. A Red Bullt ezen a délutánon nem lehetett megállítani, a holland pilóta domináns teljesítménnyel szerezte meg a futamgyőzelmet.

4. A 2019-es Brazil Nagydíj

Verstappennek bőven lehetett hiányérzete az egy évvel korábban történtek miatt. A 2018-as Brazil Nagydíjon elképesztő előzéseket bemutatva az élre állt, és töretlenül haladt a győzelem felé. A 44. körben a Force Indiával versenyző Esteban Ocon megpróbálta visszavenni a körét, ám nagy igyekezetében kilökte Verstappent, az első hely így Hamilton ölébe hullott.

2019-ben Verstappen indulhatott az élről, a vezetést pedig egészen az első kerékcserékig őrizte. A boxutcában azt a Williams pont a holland elé engedte ki Robert Kubicát, ami Hamiltonnak kedvezett.

Verstappen a 23. körben fantasztikus előzéssel vette vissza a vezetést, majd Valtteri Bottas motorhiba miatt kiállni kényszerült, a mentés idejére pedig beküldték a biztonsági autót. Verstappent kihívta a csapat egy kerékcserére, így a holland ismét Hamilton mögé került. Az újraindítás a Red Bull pilótájának sikerült jobban, egy remek manőverrel újfent az élre állt, és innen már nem engedte ki a kezéből a győzelmet.

3. A 2016-os Brazil Nagydíj

Leszakadt az ég Interlagosban, a mezőny minden tagja esőgumikon körözött a Safety Car mögött. 6 kör után indult el a verseny, Verstappen pedig semmit nem bízott a véletlenre, rögtön az elején megelőzte Räikkönent, és feljött a harmadik helyre. Előbb Marcus Ericsson, majd Kimi Räikkönen balesete miatt küldték be a biztonsági autót, Verstappen az újraindítást követően pedig már Rosberg Mercedesét üldözte, majd lehetetlen helyen mutatott be egy elképesztő előzést.

A Red Bull holland pilótája a 38. körben az elmúlt évek egyik legnagyobb mentésével kerülte el a falnak csapódást, ami azonban nem sikerült az F1-től búcsúzó Felipe Massának. A csapat rossz ütemben hívta ki Verstappent kerékcserére, aki így visszaesett a 16. helyre. Ami ezután következett, az maga volt a varázslat az esőben. A holland mindössze 16 kör alatt 13 helyet javított, két másodperccel gyorsabb időket autózott mindenki másnál.

Christian Horner szerint ez volt minden idők egyik legnagyszerűbb Forma-1-es teljesítménye, Toto Wolff pedig azt mondta, hogy Verstappen ezen a versenyen új értelmet adott a fizika törvényeinek.

2. A 2019-es Osztrák Nagydíj

Verstappen a Red Bull istálló hazai versenyén az első sorból indulhatott, ám a rajtja gyengén sikerült, így visszaesett a 9. helyre. 20 körrel a befejezés előtt visszakapaszkodott a 4. helyig, ekkor Vettel, Bottas és a versenyben vezető Leclerc haladt előtte. Verstappen előbb a Ferrari német, majd a Mercedes finn pilótáját utasította maga mögé, és üldözőbe vette monacói riválisát.

Emlékezetes küzdelem alakult ki Leclerc és Verstappen között, melyből végül egy bátor előzésnek köszönhetően utóbbi került ki győztesen. A Red Bull Ring közönsége – köztük a narancssárgába öltözött hollandok – eget rengető üdvrivalgással ünnepelték hősüket, aki egy remek győzelemmel örvendeztette meg a rajongókat.

1. A 2016-os Spanyol Nagydíj

A Mercedes házon belül vívott csatája emlékezetes pillanatokat hozott a 2016-os évben. A Spanyol Nagydíjon is Hamilton és Rosberg indulhatott az első sorból, mögöttük Daniel Ricciardo és az első Red Bullos versenyét teljesítő Max Verstappen várta a rajtot. A két Mercedes rögtön az első körben összeütközött, így megnyílt az esély az üldözők előtt.

Verstappen hatalmas feladat előtt állt, maga mögött kellett tartania a győzelemre éhes Ferrarikat, egy olyan autóval, melyet csak két nappal korábban vezethetett először. A holland pilóta érett versenyzést bemutatva megszerezte a győzelmet, ezzel ő lett a Forma-1 történetének legfiatalabb futamgyőztese.

+1. A 2021-es Abu-dzabi Nagydíj

Minden idők egyik legizgalmasabb befejezését hozta a 2021-es Forma-1-es idény. Az Abu-dzabi Nagydíj előtt Max Verstappen és Lewis Hamilton azonos pontszámmal állt, a világbajnoki cím sorsáról tehát az utolsó futam döntött.

Az időmérő edzésen Verstappen futotta a leggyorsabb kört, ám a rajtnál Hamilton reagált jobban, és rögtön átvette a vezetést. A Red Bull pilótája szinte azonnal visszatámadott, kissé azonban elmérte a féktávot, Hamiltonnak pedig a bukótéren átvágva kellett elkerülnie az ütközést. A csapatfőnökök felváltva próbálták nyomás alá helyezni a versenyigazgatót, Michael Masi problémái pedig a verseny további részében sokasodtak igazán.

A Red Bull Sergio Perezzel próbálta segíteni Verstappen felzárkózását, aki a mexikói remek védekezésének köszönhetően megérkezett Hamilton nyakára. Giovinazzi autója miatt virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, melynek során Verstappen friss gumikat kapott, Hamilton pedig maradt a pályán. A Mercedes hétszeres világbajnoka megnyugtató előnnyel vezetett, amikor 5 körrel a leintés előtt Latifi a falnak csapta a Williamst, jöhetett a Safety Car. Verstappen ismét kereket cserélt, Hamiltont viszont nem hívta ki a csapat.

A versenyigazgatás előbb úgy határozott, hogy a Hamilton és Verstappen közti lekörözött versenyzők nem vehetik vissza a körüket, majd később mégis elengedték őket, így a két bajnokaspiráns közel került egymáshoz. A Mercedes azzal számolt, hogy a biztonsági autó mögött futnak majd be, végül egy éles körre mégis elengedték a mezőnyt, a gumielőnyben lévő Verstappen pedig megelőzte Hamiltont. Ezzel a Red Bull pilótája megszerezte első világbajnoki címét, melyet a Mercedes a zöld asztalnál próbált elvenni tőle, sikertelenül.