2022. január 02. | 09:37

Mi a teendő, ha valaki egy viszonylag ritka Opelre vágyik, ráadásul olyan kivitelt keresne, amelynek értéke később növekedni fog. Nos, akkor nehéz a helyzet.

„Szia Marci! 

Látom a Facebookon az írásaidat és rendkívül korrektnek tartom azokat. Abban kérném a tanácsod, hogy érdemes-e invesztálni kedvenc autómba, egy Opel Astra G Coupéba? Te milyen motorral javasolnád? Benzines párti vok, jlenleg egy Mitsubishi Lancer kombim van, 2005-ös, 210 000 kilométert futott. Teljesen megbízható, jó autó, mondjuk az olajat szereti... Neked van Astrád?

Köszönöm a választ!
Gábor”

Kedves Gábor!

A Lancer nem túl gyakori paripa hazánk útjain, ugyanakkor egy remek autó és a tulajdonosok többnyire szeretik, bár a rozsdára azért oda kell figyelni. A népszerűség oka talán a japános megbízhatóságában és ritkaságából fakadó egyediségében” keresendő. Mindezek ellenére megértem, ha egy kicsit sportosabb típusra váltanál, szerintem az Astra G Coupe kiváló választás lehet, leszámítva a 2.2i és a 2.0 Turbo változatokat.

Nálunk, a telepen mindkét variánsból volt már számtalan példány, ám végül a folyamatos problémák és vásárlói reklamációk után leszoktunk ezekről. Az esetek többségében a legerősebb motorváltozatot ajánlanám bármely gyűjteménybe kívánkozó típusból, mert azok ára szokott igazán elszállni először, de az említett 2.2 és 2.0 Turbo akkora betegágy, hogy ha belenyúlsz egy elhanyagolt példányba, végül garantáltan elmegy a kedved az egésztől.

Az Astra G Coupe egyetlen értelmezhető és fenntartható motorja az alap 1,8-as benzines, mert egyszerű mint a faék és ha mégis probléma adódik vele, akkor az alkatrészek beszerzésével sem fogsz heteket, hónapokat tölteni. Tény, hogy nem ezzel fogsz majd legyorsulni mindenkit a Váci úton, de egy elegáns Coupe esetében nem mindig az a lényeg, hogy milyen gyors, sokkal inkább az, hogy milyen gyorsnak néz ki.

Nem hagyott nyugodni az ügy, ezért megkerestük Ivanits Richárd Opel-gurut, aki szerint az 1,8-as X18XE1 és Z18XE motorok alapvetően tényleg jók, főként a motorvezérlőjük és a gyújtótrafó szokott tönkremenni, ezekre érdemes figyelni a vásárláskor. A turbós kivitelben lévő Z20LET kódú motor legnagyobb baja abból származik, hogy néhány tulajdonosváltás alatt fokozatosan elhanyagolják, nem kapja meg a megfelelő karbantartásokat, például a friss és jó minőségű motorolajat, ami magas futásteljesítmény esetén rengeteg bosszúsághoz vezet.

A motorra jellemző a szelepszár-szimering hiba és persze a turbóhiba is. A Z22SE motor, vagyis a 2,2 literes szívó benzines Ricsi szerint nem volna rossz motor, de sokat fogyaszt és rengeteg példányon szakadt el a vezérműlánc az idők során, ezért az ilyen motorral szerelt autók sokszor a bontóban végezték. A problémát csak a később kifejlesztett, jobb minőségű lánccal lehet megelőzni.  

A befektetési célra kitérve azt javaslom, hogy próbálj meg egy érintetlen” példányt megvenni a gyárihoz legközelebbi állapotban, aftermarket Ramses felnik és lángnyelves matricák nélkül, mert ha valaminek lesz esélye egyszer értékesebbé válni, az mindenképpen egy molesztálás-mentes darab.

Az olajfogyasztás veszélye az Astra esetében is fennáll, de ehhez már úgyis hozzászoktál a Mitsubishi esetében. Én a cabriókat is megnézném, az majdnem olyan, mint a kupé, csak még annál is jobb.

Kellemes vásárlást!

Marci