A Forma-1-es kerékcsere – a sportág többi aspektusával együtt – természetesen rengeteget fejlődött az évek, évtizedek során. A világrekordnak számító leggyorsabb cserét a Red Bull szerelői hozták össze a 2019-es Brazil Nagydíjon, ahol 1,82 másodperc alatt végezték a Max Verstappen autóján lévő abroncsokkal. A finn Valtteri Bottas és a Mercedes csapata az idei Monacói Nagydíjon éppen az ellenkezőjét produkálta: a szerelők 48 órával a boxkiállás megkezdése után tudták csak levenni a problémás kereket.

A kerékcsere az autóversenyzés királykategóriájában elképesztő precizitást és összehangolt munkát igényel. Ehhez azonban szükség van a megfelelő előkészítő intézkedések elvégzésére is. A McLaren F1-es csapata a Twitterre posztolt videóban mutatja be, hogyan készül a boxutcai csapat egy adott versenyhétvégére.

Először is ki kell mérni és meg kell jelölni azt a zónát, ahová a versenyző beáll a kerékcsere idejére. A tökéletes pozícionálás kiemelten fontos, hiszen a beavatkozást végző csapat emberei ehhez igazodva foglalják el a helyüket, a nem megfelelő helyezkedés pedig súlyos időveszteséghez vezethet.

Ezt követően a kerékpisztolyokat működtető pneumatikus tömlőket és más fontos berendezést működtető szerkezet beállítása következik. A megfelelő megállási pozíciót nyilakkal jelzik a pilóták számára, akiknek a boxutcai sebességkorlátozás betartása mellett még ennek elfoglalására is figyelniük kell. Végül a kerékpisztolyok megfelelő beállítására kerül sor, majd kezdetét veszi a kerékcsere gyakorlása, hiszen a megfelelő ritmusban elvégzett munka akár magasabb helyezést, ezáltal több megszerzett pontot jelenthet a versenyző, illetve a csapat számára.