2023. február 21. | 23:08

A japán gyártónak 2025-ig szerződése van a Red Bull csapatával, a tapasztalt szakembereiket pedig máshol is szívesen látnák.

2025 végéig a Honda a Red Bull és az AlphaTauri Forma-1-es csapatainak gyárt motorokat. 2026-tól új szabályok lépnek életbe, a kétszeres világbajnok Max Verstappent is foglalkoztató osztrák istálló a Forddal közösen dolgozik majd attól az idénytől.

A Hondát számos F1-es csapat kereste meg egy lehetséges együttműködés reményében. A japán gyártó ugyan 2021 végén hivatalosan kiszállt a Száguldó Cirkuszból, továbbra is támogatást nyújtott eddigi partnereinek, 2026 és 2030 között pedig ők lesznek a hat motorbeszállító egyike.

„A regisztrációt követően több Forma-1-es csapat is megkeresett bennünket. Egyelőre nincs semmilyen konkrét döntés, mérlegeljük a lehetőségeinket, szeretnénk megnézni, merre tart az autóversenyzés királykategóriája. Az F1-es részvétel mindenesetre segítené a technológiai fejlődésünket” – nyilatkozta Kodzsi Watanabe, a Honda Racing Corporation elnöke.

A japán szakember szerint a Forma-1 karbonsemlegességi célkitűzései összhangban vannak a Honda elképzeléseivel. Ezért is érdekli őket az új szabályok által teremtett lehetőség.

A következő generációs F1-es motor továbbra is az 1,6 literes V6-os lesz, ám sokkal több elektromos meghajtással, valamint 100 százalékban fenntartható üzemanyag használatával. A Forma-1 távlati célja, hogy 2030-tól teljesen karbonsemlegessé váljon.

A Red Bull idei hajtóegysége a Honda nevét is viseli majd. A japán mérnökök a hírek szerint rengeteget dolgoztak a megbízhatósági problémák kiküszöbölésén. A Red Bull tavaly 17 futamot nyert meg, Verstappent 15 alkalommal intették le elsőként, a holland viszont az első három versenyen kétszer is idő előtt búcsúzott.

Február 23-25 között Bahreinben kerül sor a Forma-1-es csapatok hivatalos téli tesztjére. Az első futamot szintén a sivatagi országban tartják, a verseny március 5-én vasárnap, magyar idő szerint 16 órakor rajtol majd.

Depositphotos