Nem Vettel és Leclerc ütközése volt az első incidens csapattársak között.
Társszerző: Hajdu Balázs
A Brazil Nagydíjon mindkét Ferrari idő előtt volt kénytelen befejezni a versenyt, miután Sebastian Vettel és Charles Leclerc összeütköztek. Természetesen nem ez volt az első és egyetlen ilyen eset a Forma-1 történetében. Az alábbi összeállításban a 10 legemlékezetesebb, csapattársak közti ütközést nézheted meg.
10. Mika Häkkinen – David Coulthard, McLaren, 1999-es Osztrák Nagydíj
Az 1999-es Osztrák Nagydíjon a McLaren versenyzői szerezték meg az első rajtkockát. A futamon a Silverstoneban történt balesete miatt nem indulhatott a lábtörést szenvedett Michael Schumacher. Häkkinen és Coulthard a rajtot követően szinte egyszerre fordultak be az első kanyarba. A túl szoros kapcsolatnak a finn látta kárát, hiszen ő megpördült, és a mezőny végéről volt kénytelen folytatni a versenyt. A kármentés elég jól sikerült, mivel végül mindketten felállhattak a dobogóra. A futamot Eddie Irvine, a Ferrari pilótája nyerte.
„Az én hibámból történt a baleset, egyszerűen kilöktem őt. Mit tehetnék most? Nem tudom visszatekerni a versenyt” - mondta az esetről Coulthard.
„Davidnek viselnie kell az elkövetett hibájának mentális fájdalmát. Felnőtt ember, nem hiszem, hogy gyerekként kellene kezelni. Hibázott, elismerte, részemről el van intézve a dolog” - tette hozzá Ron Dennis, csapatfőnök.
9. Nico Rosberg – Mark Webber, Williams, 2006-os Brazil Nagydíj
A mindenkori Brazil Nagydíj rajtja tele van izgalommal, és ott van a levegőben az ütközés veszélye. 2006-ban a Williams versenyzői nem voltak elég körültekintők, Rosberg hátulról Webber autójának ütközött. Az ausztrál hátsó szárnya megszűnt létezni, a német pilóta felfüggesztése pedig súlyosan megsérült. Rosberg még folytatta a versenyt, ám később keményen a falnak csapódott.
8. Sebastian Vettel – Charles Leclerc, Ferrari, 2019-es Brazil Nagydíj
A legfrissebb házon belüli konfliktusra talán még emlékszel. A Ferrari a múlt héten elbeszélgetett mindkét versenyzőjével, és a hírek szerint sikerült rendet tenni a fejekben. Nehéz eldönteni, hogy Vettel volt-e túlságosan agresszív, vagy Leclerc nem hagyott elég helyet. Kettejük csapaton belüli rivalizálása Brazíliában érte el a jéghegy csúcsát. Mattia Binotto csapatfőnöknek rendeznie kell a sorokat a 2020-as idény kezdete előtt.
7. Esteban Ocon – Sergio Pérez, Force India, 2018 Szingapúri Nagydíj
A tavalyi szingapúri versenyen ismét kezelhetetlenné vált a Force India pilótái között dúló viszály. Ocon és Perez korábban már Azerbajdzsánban és Belgiumban is összeakadtak. A Szingapúrban történt esetből Esteban Ocon jött ki szerencsétlenebb módon, számára már az első körben véget ért a küzdelem.
„Nem tudom, mi fog történni. Nem akarom elemezni, vagy kommentálni az esetet” - mondta a riportereknek Ocon.
„Abban a pillanatban nem is vettem észre, hogy Esteban volt az. Sajnálom a csapatot” - értékelte az esetet Pérez.
6. Jean Alesi – Nick Heidfeld, Prost, 2000-es Osztrák Nagydíj
Minden csapatvezető rémálmát élte át a négyszeres F1-es világbajnok Alain Prost. Az eset egyértelműen Alesi hibájából alakult így, a francia túlságosan bátran érkezett meg a kanyarba. Nick Heidfeld már nem tudta elkerülni az ütközést.
5. Max Verstappen – Daniel Ricciardo, Red Bull, 2018-as Azeri Nagydíj
Azerbajdzsánban szűk, utcai pályán rendezik a Forma-1-es futamot. A versenyeken gyakori vendég a biztonsági autó, mivel a viadalokat számos ütközés tarkítja. A 2018-as nagydíj 39. körében Daniel Ricciardo és Max Verstappen nem értették meg egymást, az ausztrál pedig nagy erővel felöklelte holland csapattársát.
„Nem akarok beszélni róla. A csapatnak egyértelműen fájdalmas ez a helyzet” - szólt Max Verstappen rövid értékelése.
„Igen, a csapat szempontjából valóban nem alakultak jól a dolgok. Nem érezhetjük jól magunkat emiatt” - osztotta meg meglátásait Daniel Ricciardo.
4. Pierlugi Martini – Christian Fittipaldi, Minardi, 1993-as Olasz Nagydíj
Az összeállítás egyik kiemelkedően látványos jelenete következik. A Minardi csapat ritkán került kiváló eredményei miatt a címlapokra. Remélhetőleg nem ezt elégelte meg Christian Fittipaldi, aki csapattársát, Pierlugi Martinit szerette volna megelőzni. A manőver rosszul sikerült, Fittipaldi autója pedig felrepült a levegőbe, és 360 fokos szaltót követően a kerekein landolt.
3. Sebastian Vettel – Mark Webber, Red Bull, 2010-es Török Nagydíj
Hírhedt klasszikusról van szó. A 2010-es idényben a Red Bull csapata rendelkezett a mezőny legjobb autójával, a szezon végén Sebastian Vettel meg is szerezte pályafutása első világbajnoki győzelmét. A Török Nagydíjon azonban volt egy kis feszültség a pilóták között. Vettel a vezető helyért támadta ausztrál csapattársát. Webber nyitva hagyta az ajtót, ám a fiatal német megcsúszott, és ütközés lett az előzési kísérlet vége. A Red Bullosok hibáját kihasználva a McLaren kettős győzelmet arathatott.
„Van bennünk keserűség bőven. Nagy volt a tét, éppen ezért is kár, hogy így alakult. Remélem, hogy rendezni tudjuk a helyzetet” - nyilatkozta Mark Webber.
2. Lewis Hamilton – Nico Rosberg, Mercedes, 2016-os Spanyol Nagydíj
A 2016-os Spanyol Nagydíjon mutatkozott be a Red Bull csapatánál Max Verstappen. A debütálása álomszerűen sikerült, a futamgyőzelemhez azonban a szóban forgó ütközés is kellett. Az első körben annyira keményen küzdött egymással Hamilton és Rosberg, hogy a brit kisodródott a fűre, ahol már nem tudta irányítani az autót. Hamilton forgás közben pont telibe találta Rosberget. A verseny mindkét pilóta számára véget ért, Verstappen pedig karrierje első F1-es futamgyőzelmét ünnepelhette.
„Lewis megpróbált megelőzni, én láttam, hogy jön, és becsuktam előtte az ajtót. Védtem a pozíciómat, ő megpördült, és kiütött a versenyből” - nyilatkozta Rosberg.
„A versenyfelügyelők nem hoztak semmilyen döntést, egyikünket sem hibáztattak a balesetért” - mondta a riporterek kérdéseire Hamilton.
1. Alain Prost – Ayrton Senna, McLaren, 1989-es Japán Nagydíj
Ez az ütközés azért is az élmezőnybe kívánkozik, mert az egyéni világbajnoki cím sorsáról döntött. A verseny kommentátorai szerint Senna volt a hibás, aki túl bátran közelítette meg Prostot, aki teljes joggal fordult el a következő kanyarban. Senna nem tudta folytatni a versenyt, így Alain Prost lett a világbajnok.
„Őszintén szólva örülök, hogy távozom a csapattól. Tarthatatlanná vált a kapcsolatunk Ayrtonnal” - mondta Prost.
„Nem fogok meghátrálni a küzdelemtől. A véremben van a versenyzés, nem fogom feladni” - vette fel a kesztyűt Senna.
Te milyen csapattársak közötti konfliktust hiányolsz erről a listáról?