F1: Tudod, milyen régóta nem nyert a Ferrari konstruktőri bajnoki címet?

Közzétéve:
2020-06-21, 08:03

Az alábbi 7 tény legalábbis ezt támasztja alá.

A Ferrari csapata legutóbb 12 évvel ezelőtt nyert konstruktőri bajnoki címet a Forma-1-ben, Kimi Räikkönen egyéni VB-győzelme óta pedig már 13 esztendő telt el. Hihetetlen, igaz? Főleg, ha megemlítem, hogy azóta Fernando Alonso, Felipe Massa, és Sebastian Vettel is versenyzett a maranellói istálló színeiben.

A mostani a Ferrari második leghosszabb trófea nélküli időszaka. 1983 és 1999 között 16 évig nem ünnepelhetett bajnoki címet az olasz csapat – Jody Scheckter 1979-es és Michael Schumacher 2000-es világbajnoki elsősége között pedig 21 év telt el.

2008 nem tűnik annyira távolinak, ám a most következő 7 tény mégis azt igazolja, hogy a Ferrari már nagyon régóta vár egy bajnoki címre.

1. Charles Leclerc még csak 11 éves volt

Charles Leclerc lehet az a pilóta, aki megszakítja a Ferrari negatív sorozatát. A monacói versenyző 2008-ban csak 11 éves volt – három francia gokart bajnoki címmel a zsebében. Ami a jelenlegi mezőny legfiatalabb tagját illeti: Lando Norris 8 esztendős volt a Ferrari utolsó bajnoki címének évében.

2. Hamilton és Vettel még F1-es pályafutásuk elején jártak

Lewis Hamilton 2007-ben, újoncként az utolsó futamig a világbajnoki cím legnagyobb esélyese volt. A brit pilóta 2008-ban – egy felejthetetlen Brazil Nagydíjon – bezsebelte karrierje első VB-trófeáját. Sebastian Vettel számára a 12 évvel ezelőtti volt az első teljes szezonja – a Toro Rosso színeiben aratta első futamgyőzelmét az Olasz Nagydíjon.

2008 végéig ők ketten összesen 10 versenyt és 1 világbajnoki címet nyertek. Az azóta eltelt 11 idényben 9 VB-cím és 127 futamgyőzelem lett az övék. A Ferrari számára 29 futamgyőzelmet hozott ez az időszak – még a gyengélkedő McLaren is összehozott 20-at.

3. A Red Bullnak ekkor még futamgyőzelme sem volt

A 2008-as szezon végén még nem nagyon vették komolyan a Red Bull csapatát. Az autókat már akkor is Adrian Newey tervezte, ám az osztrák istálló leginkább a középmezőnybe tartozott. Sokat elárul a teljesítményükről, hogy a Toro Rosso is legyőzte őket a konstruktőrök versenyében.

2009-től kezdve a Red Bull biztosította helyét az élcsapatok között – azóta 4-4 egyéni és konstruktőri bajnoki címet, illetve 62 versenyt nyertek meg. A hibrid érában az osztrák istálló 15 futamgyőzelmet aratott, a Ferrari mindössze kettővel többet mondhat magáénak.

4. A 2008-as mezőnyből már csak hárman versenyeznek az F1-ben

A 2008-as szezonban 22 pilóta állt rajthoz, közülük Hamilton, Vettel és Räikkönen tagja az idei mezőnynek is. A 12 évvel ezelőtti versenyzők közül David Coulthard, Mark Webber, Nick Heidfeld, Jarno Trulli, Adrian Sutil és Nico Rosberg is befejezte autóversenyzői pályafutását.

5. Csapatok jöttek-mentek

2008 óta számos csapat érkezett, tűnt el, majd tért vissza a Forma-1-ben. A Honda abban az évben szállt ki, helyére a Brawn érkezett, majd a világbajnoki címmel zárult idényt követően a csapat helyét a gyári Mercedes istálló vette át. A Toyota 2009-ben jelentette be távozását, így újra megjelent a Sauber csapata a rajtrácson.

A HRT 2010 és 2012 között, a Caterham 2010 és 2014 között szerepelt, a Virgin előbb Marussia, majd Manor néven folytatta, és végül 2016-ban hagyta el a Száguldó Cirkuszt.

A Renault Lotusra cserélte a nevét, majd ismét Renault lett, megjelent a Haas, a Force India Racing Point néven él tovább, a Sauber Alfa Romeo csapatnévvel szerepel, a Toro Rosso pedig Alpha Tauri elnevezés alatt fut majd 2020-ban. 2008 óta csak ennyi változás történt…

6. Teljesen más szabályok voltak érvényben

2008 óta nagyon sok minden változott a Forma-1-ben. Az autók kialakítása teljesen más volt, az abroncsokat akkor még a Bridgestone szállította. A versenyek közben tankolhattak a csapatok, az autók 141 kilogrammal könnyebbek voltak. A mostani motorok helyett 2,4 literes, V8-as erőforrások működtek, melyeknek csak két versenyt kellett kibírniuk.

2009-ben bevezették a KERS-rendszert, amit 2010-ben betiltottak, majd 2011-ben ismét engedélyeztek. 2010 óta nem lehet tankolni verseny közben. 2011-ben bevezették a DRS-t – ugyanettől az évtől kezdve a Pirelli szállítja a gumikat. 2018-ban megjelent az autókon a Halo, azaz a pilóták fejét védő glória. Ennyi szabálymódosítás dacára sem tudott bajnoki címet nyerni a Ferrari az elmúlt 12 évben.

7. Akkor még nem létezett hivatalos F1-es játék

A virtuális autóversenyzés rajongói minden évben várják a Codemasters hivatalos Forma-1-es játékát – az F1 2020 július 10-én jelenik meg – 2008-ban azonban még nem volt ilyen.

A kilencvenes és kétezres években számos különböző játékot dobtak piacra. 2007-re ezek teljesen eltűntek, három éven át a 2006-os F1 Championship Edition volt a legfrissebb szoftver. A Codemasters 2009-ben szerezte meg a licenszt. Én az F1 2015-ben megnyertem a világbajnokságot Kimi Räikkönennel – nagy kár, hogy a virtuális bajnoki cím nem számít a valós versengésben.

Szerinted meddig kell várni a Ferrari újabb bajnoki címére?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Fittipaldi pózol a serleggel
2020. január 01.
Az alábbi pilóták számára nem ért véget az autóversenyzés a Száguldó Cirkusz elhagyása után.
Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.

További hírek