Max Verstappen inkább világbajnok alapanyag, mint Valtteri Bottas.
Lewis Hamilton nyerte az 50. Forma-1-es Spanyol Nagydíjat. A Mercedes brit pilótája végig irányította a versenyt, győzelme egy pillanatig nem forgott veszélyben. A második helyen a Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen ért célba, a dobogó harmadik fokára pedig a Mercedeses Valtteri Bottas állhatott fel.
A Mercedes ezúttal is kibérelte magának az első rajtsort az időmérőn, Bottas azonban gyengébben rajtolt, így Verstappen és Stroll is a finn elé tudott kerülni. A Red Bull holland versenyzője az egy héttel ezelőtt rendezett 70. Évforduló Nagydíján mindkét Mercedest maga mögé utasította, kiváló gumikezelésének és lenyűgöző versenytempójának köszönhetően. Tegnap nem sok esélye volt, idegesen panaszkodott is a csapatrádión az abroncsok miatt.
Az eddig eltelt hat futamon láthattuk, hogy a Mercedes dominanciája tovább folytatódik. A fekete autókban ülő versenyzők közül Hamilton az, aki valóban rendíthetetlen, Bottas azonban igencsak sebezhetőnek tűnik. Verstappen pedig nem először bizonyítja, hogy tud élni a kínálkozó lehetőséggel. A Red Bull idei csomagja nem olyan erős, mint tavaly volt – vagy inkább a Mercedes emelte a szintet – a holland pilóta mégis oda tud érni és képes csatázni az első helyért. A Forma-1-ben eltöltött évek alatt rutint szerzett, a kezdeti túlzott heveskedéshez képest lehiggadt, nagyon érett versenyzést mutat. Az idei világbajnoki cím legfőbb várományosa természetesen Lewis Hamilton, ám én Verstappent tartom az elsőszámú kihívónak.
Az időmérős motorbeállításokat a hírek szerint a Belga Nagydíj hétvégéjétől kezdve betilthatják. Az úgynevezett „parti mód” használata nélkül a Mercedes kvalifikációs előnye csökkeni fog, a tervezett módosításokat pedig éppen Verstappen szorgalmazza leginkább. Ha a Red Bull versenyzője az időmérőn is képes lesz beférkőzni a két Mercedes közé, akkor jó rajtjainak köszönhetően többször lehet esélye a futamgyőzelemre, ezzel nem csak izgalmasabbak lesznek a futamok, hanem a világbajnokság alakulása is szorosabb lehet.
Azt nem állítom, hogy Verstappen idén világbajnok lesz. Az viszont valószínű, hogy előbb érhet csúcsra, mint Valtteri Bottas. Természetesen mindketten más-más szerepkört töltenek be a csapatukon belül. Verstappen egyértelműen vezérként tündököl – jelentősen megnehezítve a felzárkózni igyekvő aktuális csapattársa dolgát – Bottas pedig, kimondva-kimondatlanul, csak másodhegedűs Hamilton mellett. Elsőszámú pilótaként nyilván könnyebb, de mindent figyelembe véve, Verstappen versenyzői kvalitásai magasabb szintűek. Bottas remek pilóta, nagyon megbízhatóan teljesít. elvégzi a rábízott munkát. Ennyi, és egy centiméterrel sem több. Hiányzik belőle az a plusz, amivel legyőzhetné Hamiltont és világbajnokká válhatna. Rosberg rendelkezett a kellő agresszivitással és tapasztalattal, amely képességek szerintem Verstappenben is megvannak.
Jelenleg úgy fest, hogy a Mercedeshez kell igazolni ahhoz, hogy valaki a hibrid érában világbajnok legyen. A 2022-re halasztott grandiózus szabálymódosítások azonban új játszóteret nyithatnak meg, ahol az erőviszonyok is másképp alakulhatnak. Ha a Red Bull jól tud kijönni a fegyverkezési versenyből, akkor ad Verstappennek egy bajnokesélyes autót, amivel a holland pilóta beválthatja a hozzáfűzött reményeket.
Hamilton pályafutása 88. futamgyőzelmét aratta vasárnap Barcelonában. Az idei Spanyol Nagydíj rekordokról és kerek számokról is szólt. Hamilton 156. alkalommal állhatott dobogóra, ezzel megdöntötte Michael Schumacher rekordját. A hetedik helyen célba érő Sebastian Vettel megszerezte karrierje 3000. világbajnoki pontját – végre örülhetett is valaminek a Ferraritól az idény végén távozó német világbajnok. A 37. kör végén Kimi Räikkönen is mérföldkőhöz érkezett: az Alfa Romeo finn versenyzője tette meg a legtöbb kilométernyi versenytávot az F1 történetében.