2020. november 02. | 14:08

Toto Wolff, Niki Lauda és Lewis Hamilton zsenialitása is kellett ahhoz, hogy most itt tartson a csapat. A hétvégén egy eseménydús futamot láthattunk Imolában.

A hétvégén sor került Forma-1-es szezon tizenharmadik versenyére, amit egy legendás aszfaltcsíkon szerveztek meg, Imolában. Az itteni futamnak, a tartományról kapott, Emilia Romagna a harmadik neve, hiszen korábban volt már simán Olasz Nagydíj, vagy San Marinó-i nagydíj. Ez a szezon harmadik olasz versenye volt, amely pályára egyébként 14 év után tért vissza a Száguldó Cirkusz. A hétvége különlegességét az adta, hogy három helyett csak egyetlen egy szabadedzés volt, így csak másfél órája volt a mezőnynek, hogy a folyamatosan változó, körről körre gumizódó pálya adottságai mellett a legjobban beállítsák az autó egyensúlyát és optimális viselkedését az időmérőre és a futamra.

A hétvége – a megelevenedett történelem

Az időmérőn a legnagyobb izgalmakat, mint ahogy azt már megszokhattuk a középmezőny szolgáltatta. Pierre Gasly brillírozott az AlphaTaurival, Albon megint alul teljesített, George Russell pedig ismét varázsolt. Az élen a szokásos kép, Mercedes első sor, idén már 11. alkalommal, ami egészen elképesztő, ha pedig csak az első helyet nézzük, akkor viszont még mindig 100 százalékos a német istálló. Akit még meg kell említeni, az Sebastian Vettel, aki kilenc nagydíj óta nem tud a Q3-ba jutni, ami egy hihetetlen negatív rekord a négyszeres világbajnok pályafutása során.

A verseny rajtja során kivételesen Lewis Hamilton volt az, aki az indulást követően lendületet vesztett és igazából csak azért nem a negyedik-ötödik helyig csúszott vissza, mivel nagyon kíméletlenül védekezett Gasly és Ricciardo ellen. A futam első szakaszában Bottas szépen növelte az előnyét, Verstappen pedig a második helyről szeretett volna alávágni egy korábbi kerékcserével. Bottasnak jönnie kellett, Hamilton pedig ismét bizonyíthatta, hogy nagy gumi mágus. A hatszoros világbajnok jól tartalékolt, így hatalmas izgalmakra lehetett számítani, ekkor azonban Ocon félreállt a pálya mellett, aki miatt virtuális Safety Car következett. Ezzel ismét előjött Lewis Hamilton hatalmas szerencséje.

Max Verstappen a motorgondok ellenére nagyon jó tempót tudott diktálni, Bottas pedig egy Vetteltől származó beragadt törmelék miatt folyamatosan lassult, ráadásul az egyik körben a Rivazza kanyarban harmadjára is vétett egy hibát. A holland elment mellette, néhány körrel később viszont szintén egy törmelék miatt felrobbant Verstappen hátsó gumija. Jött a biztonsági autó, Pérez, Kvyat és Sainz pedig lágyakra váltott. Ezután jött Russell ritka hibája a Safety Car mögött, ahol hideg gumikon, egy huplin gázra lépve vágta a falnak a Williamsszel.

Pérez kihozatala teljességgel érthetetlen volt, míg a többieknek használt, a Racing Point tálcán kínálta Daniel Ricciardo számára a dobogó legalsó fokát. Hamilton tehát behúzta pályafutása 93. győzelmét is, az ausztrál Ricciardo pedig ismét hatalmas teljesítmény után ihatott együtt Hamiltonnal saját cipőjéből pezsgőt, amit sokan csak úgy ismerhetnek, hogy „Shoey”. Akit még ki kell emelni az a két jóbarát, Kimi Räikkonen és Sebastian Vettel. Előbbi kiemelkedően jól teljesít mostanában, egy hete a brutális rajtjával hívta fel magára a figyelmet, most pedig több mint 40 körön át autózott egyetlen szetten, nagyon jó tempót diktálva úgy, hogy végül mindkét Alfa pontszerző helyen végzett. Vettel ugyanígy kivételesen jól ment, azonban az ő versenyét a Ferrari rontotta el a kiállásnál, ahol két Pirelli abroncs esetén is hibát vétettek és vesztettek vagy 10-13 másodpercet.

A hétvége pillanatai

Miután George Russell a már említett nagy hibát vétette, láthatóan nagyon frusztrált volt. Az Instagramján is elnézést kért a csapattól, amire kommentelt Romain Grosjean is, a francia még 2018-ban követett el ilyen baklövést. Mellette írt Russellnek még Billy Monger, aki korábban egy ráfutásos balesetben vesztette el mindkét lábát, de hatalmas küzdő létére már abban az évben visszaült az autóba és most is versenyzik. Mellettük még Lewis Hamilton is bátorította honfitársát, azt a George Russellt, aki lehet, hogy a Mercedes következő nagy bajnoka lehet.

A fekete Ezüst Nyilak történelmet írtak

A német márka istállója, ami a legenda szerint még 1934-ben azért lett ezüst, mert lekaparták az akkor fehér verseny festést, hogy még könnyebb legyen a versenygép. Ezután a hivatalos Grand Prix érában volt két szezonjuk, aztán legközelebb már csak akkor kerültek vissza, mint gyári istálló, amikor a 2009-es BrawnGP siker után Ross Brawn eladta nekik a csapat tulajdonjogának 45,1 százalékát. Michael Schumacher, Brawn és egy nagyon jó mérnök gárda segítségével felépítették azt a csapatot, amely 2014 óta hatalmas dominanciával rendelkezik, most pedig elképesztő történelmi csúcsot állított fel, megdöntve a Ferrari 1999-től, 2004-ig tartó sorozatos konstruktőri bajnoki cím rekordját.

Íme, az Emilia Romagna Nagydíj végeredménye és a világbajnoki tabella aktuális állása, amelyen Lewis Hamilton már 85 pontos előnnyel áll az élen, így a két hét múlva esedékes Török Nagydíjon, Isztambulban akár világbajnokot is avathatunk.

  • Címkék:
  • F1