Felújíthatják a legendás monzai oválpályát

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-11-24, 14:30

A tervek szerint akár az egész létesítményt fejleszthetik, ha megkapják rá az elegendő támogatást.

Az Olasz Nagydíj helyszíne, azaz olaszországi Monza sokáig kérdéses jövője végül 2024-ig biztosítva van a Forma-1-ben. A pálya még 1922-ben épült, 2022-ben lesz fennállásának a 100. évfordulója, ennek apropóján az Automobile Club d'Italia (ACI) elnöke, Angelo Sticchi Damiani szeretné felújítani a pálya legendás, ovális részét, amelyet már 1961 óta nem használnak. A kilencvenes években napirendre került a lebontása is, de erre szerencsére nem került sor.

Döntött kanyar Monzában a legendás F1-es helyszínen, a célegyenes végén

Sticchi Damiani rendkívüli forrásokat kért a projekthez, amely nem csak az ovális szakasz, hanem az egész pálya felújítását és korszerűsítését célozná meg, hogy akár még 20 évig vendégül tudják látni a versenyzés legmagasabb szintjének számító Forma-1-es királykategória sorozatát. Ezekre azért is szükség van, mivel ebben az évben Monza mellett Imola és Mugello is bizonyította, hogy helye lenne a naptárban.

A legendás vonalvezetést tehát már több mint 59 éve használták utoljára, amikor Wolfgang von Trips életét vesztette miután Jim Clark autójával ütközött. A balesetben sajnos 15 néző is elhunyt.

Idén mind a három olasz futam kivételesen izgalmasan alakult, de mind közül talán mégis a monzai volt a legkülönlegesebb, ahol megtört a Mercedes egyhangú dominanciája. A németek pilótái még a dobógra sem állhattak fel, hatalmas meglepetésre Pierre Gasly nyerte meg a káoszt hozó verseny, ezzel behúzva az AlhpaTauri Forma-1-es fennállásának második győzelmét. Az elsőt ugyanitt Sebastian Vettel szerezte még 2008-ben, igaz, akkor még Toro Rossónak hívták a Red Bull Racing fiókcsapatát.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Sebastian Vettel
2020. július 15.
Erősödnek a bokszutcai pletykák a négyszeres világbajnok körül.
Sebastian Vettel piros arcmaszkban
2020. augusztus 10.
A német versenyző újfent hibázott, majd kőkeményen beszólt a Ferrarinak.

További hírek