A spanyol klasszis motorsport történelmet írna a közeljövőben
Hétvégén Alonso a csapattársaival és a WTR Cadillacjével megnyerte a híres Daytonai 24 órás futamot. A 37 éves pilóta ezzel az autósport történetének harmadik olyan pilótája lett, aki nyert Formula-1-es világbajnokságot és Daytonában is diadalmaskodni tudott. Előtte Phil Hillnek és Mario Andrettinek sikerült.
A kétszeres F1-es világbajnok 2018-ban tagja volt a Le Mans-i 24 óráson diadalmaskodó Toyota csapatnak is. Következő célja, hogy az Indianapolisi 500 mérföldesen is az élre repítse a csapatát. Előtte csak egyetlen versenyző, a brit Graham Hill szerezte meg az autósport nem hivatalos hármas koronáját, vagyis képes volt diadalmaskodni az ikonikus F1-es Monacói Nagydíjon, a Le Mans-i 24 óráson és az Indy 500-on.
Fernando Alonso, aki tavaly év végén vonult vissza a Száguldó Cirkusztól, nem csak beállítani akarja ezt a rekordot, hanem túl is szárnyalná, az eddig nem létező négyes koronával, ami a Dakart vagy a WRC-t jelentené.
Toyota Gazoo Racinggel vett részt a WEC-ben, így a japán gyártó teljes szélességgel mellette áll és mivel jelen vannak a már említett nem épített pályás versenyeken, így kézenfekvő, hogy lesz lehetősége legalább egy teszt erejéig bepattanni a Hiluxba, vagy a Yaris WRC-be. Állítólag láthatod majd idén a spanyolt a Hungarian Baja tereprali versenyen, ahol a 2020-as Dakarra készül majd. A WRC-részleg vezetője Tommi Mäkinen elárulta, hogy a spanyol, egy novemberi eseményen fordult felé azzal a kéréssel, hogy tesztelné a rali világbajnokságban szereplő Yaris-t. Erre a szigorú teszt szabályok miatt nehéz lesz sort keríteni, de mint tudjuk mindent meg lehet oldani.
Jelenleg azonban a következő lépésre koncentrál, ami az Indy 500-as szereplés lesz, ezután pedig jöhet más szakág is...
"Bármi is legyen a következő kaland, nem fogok belevágni, ha nem vagyok versenyképes, vagy nincs esélyem a győzelemre. Az a cél, hogy olyat csináljak, amire még nem volt példa a motorsportban” - árulta el Alonso.