A Formula 1 kétszeres világbajnoka második daytonai szereplésén nyerni tudott csapattársaival
A Wayne Taylor Racing 10-es számú Cadillacjével Fernando Alonso, Kamui Kobayashi, Jordan Taylor és Renger van der Zande együtt nyerték meg a 2019-es Daytonai 24 órás versenyt. Az idei volt az 57. a verseny történelmében, amely egyik, ha nem a legizgalmasabb megmérettetését láthattad. Ennek oka a verseny második felében megérkező heves eső, illetve a számtalan kicsúszás volt.
A kedvezőtlen időjárás játszott közre abban, hogy a verseny történetének legrövidebb futama volt ez a maga 593 körével és a 13 óra 41 perc 16 másodperces tényleges verseny idejével. Összesen két alkalommal szakították meg piros zászlóval a versenyt úgy, hogy a számláló járt, tehát a leintés idejét nem tolták el.
A spanyol az ifjabb Taylor után következett, és az ötödik helyről az élre repítette a Cadillacet, végül 21 másodperces előnnyel adta át a volánt. Mindeközben a látványos előzések mellett megfutotta a verseny leggyorsabb körét is. A következő etapjában is magabiztosan 2-3 másodpercet vert körönként az ellenfeleire, méghozzá szakadó esőben!
Ezt követően több sárgazászlós fázis következett, majd a rendezők látták, hogy a mostoha körülmények miatt versenyzésre alkalmatlan lett a pálya, így meg is szakították a körözést.
Némi várakozást követően elengedték a mezőnyt, a második megszakítás előtt nem sokkal a spanyol elment az élen álló Felipe Nasr mellett, mikor a brazil hibázott és meglátogatta a bukóteret. Ez is lett a végleges eredmény, mert az utolsó két óra akció nélkül telt, végül 10 perccel a verseny tényleges vége előtt kihirdették a sorrendet.
2018-ban a spanyol itt kezdte meg a felkészülést a WEC-re, ekkor indult először hosszútávú versenyzésre tervezett zárt karosszériás autóval. A sok technikai hiba ellenére is az összetett értékelés 38. helyén ért be, az LMP2-es kategóriában pedig 13. lett. Idén viszont nem bízta a véletlenre, a 2015-ben és 2017-ben is az élen végző WTR csapat színeiben nyerni tért vissza Floridába. Tavaly egyébként a Toyotával a Le Mans-i 24 óráson is diadalmaskodott. 2019-ben szerinted a legendás Indianapolisi 500-ast is behúzza a spanyol? Azzal megszerezné az autósportok nem hivatalos tripla koronáját, ami eddig csak Graham Hill tudott magáénak.
Alonso a harmadik F1-es világbajnok , aki a daytonai egynapos végén a dobogó tetején állt. Előtte Phil Hillnek sikerült 1964-ben, illetve Mario Andrettinek 1972-ben.
"A körülmények jelentősen változtak, de mi mindig versenyképesek voltunk - szárazon, esőben, éjjel és nappal. Nagyon boldog vagyok a csapat és a srácok miatt is." - nyilatkozta Alonso.
A Daytonai 24 órás első tíz helyezettje:
- Konica Minolta Cadillac DPi (van der Zande/Taylor/Alonso/Kobayashi) 593 kör
- Whelen Engineering Racing Cadillac DPi (Nasr/Curran/Derani) + 13.458
- Acura Team Penske Acura DPi (Taylor/Castroneves/Rossi) + 1964
- CORE Autosport Nissan DPi (Bennett/Braun/Dumas/Duval) + 4 kör
- JDC-Miller Motorsports Cadillac DPi (Goikhberg/Vautier/DeFrancesco/Barrichello) + 7 kör
- DragonSpeed Oreca 07 Gibson (Gonzalez/Maldonado/Saavedra/Cullen) + 11 kör
- Performance Tech Motorsports Oreca 07 Gibson (K Masson/R Masson/Cassels/Wright) + 15 kör
- Acura Team Penske Acura DPi (Montoya/Cameron/Pagenaud) + 17 kör
- Mustang Sampling Racing Cadillac DPi (Barbosa/Conway/Albuquerque/Fittipaldi) + 20 kör
- BMW Team RLL BMW M8 GTE (Farfus/De Phillippi/Eng/Herta) + 22 kör