A Ferrari a pályán kívül harcol Vettel győzelméért

Közzétéve:
2019-06-18, 00:50

Szembemennek az olaszok az FIA döntésével, és vizsgálatot kérnek.

Társszerző: Hajdu Balázs

A 2019-es Kanadai Nagydíj ellentmondásos körülmények között ért véget. A befutónál ugyan Sebastian Vettelt intették le elsőként, ám a Ferrari német pilótája kapott egy öt másodperces büntetést, mivel veszélyes módon tért vissza a pályára, a győzelmet így Lewis Hamilton szerezte meg. A szezon eddigi legérdekesebb jelenetét láthatta a publikum Montreálban, ami azóta is foglalkoztatja a Forma-1 rajongóit.

S úgy tűnik, nem csak a rajongókat, hanem a Ferrari csapatát is. A maranellóiaknak minden joguk meg van ehhez, mégpedig abban az esetben, ha a futamot követően új bizonyíték merül fel. Az FIA köteles megvizsgálni, hogy valóban van-e olyan tény, amit a döntés meghozatalakor nem vettek figyelembe, s ha ez beigazolódik, újra kell tárgyalniuk Vettel büntetését. Várhatóan a Francia Nagydíj hétvégéjén foglalkoznak újfent az üggyel.

Karun Chandhok szerint nem ért büntetést Vettel manővere

A Sky brit televíziós csatorna szakértőjének, Karun Chandhoknak határozott véleménye van az esetről. Az alábbiakban az egykori F1-es pilóta véleményét olvashatod.

„Ha a közösségi médiát nézzük, vannak olyan szurkolók, akik szerint Sebastian Vettel megérdemelten kapott büntetést. A véleményt nyilvánítók többsége szerint azonban túlságosan keménykezűen járt el a versenyigazgatóság. Én személy szerint osztom a többség meglátását. A Sky Sports F1-es közvetítésében Jenson Buttonnal kockáról-kockára elemeztük a történteket, és ugyanarra a következtetésre jutottunk. Érdemes megjegyezni, hogy Sebastian Vettel nagyjából 160 km/h-val közlekedett akkor, és nem volt lehetősége a lassítást nézni.

Való igaz, hogy Hamilton nyomása kergette hibába Vettelt – számomra ez a kulcsmomentum. Abban a szakaszban a Mercedes pilótája jobban érezte a keményebb keveréket, és felzárkózott Vettel mögé. Seb ebben a helyzetben nem szándékosan vágta le a lassítót. Hidd el, egyetlen versenyző sem szeretne a 3-as kanyarban a fűre hajtani, hiszen nagyon közel van a fal. Amikor Vettel visszatért a pályára, kipörgött az autó hátulja, és alulkormányzottá vált. Erre reagált ösztönösen a német, amikor kiegyenesítette az autót. A kormánymozdulatokból is jól látszik, ahogy próbál helyet hagyni Lewisnak. Ha fel akarta volna lökni az angolt a falra, akkor egyszerűen jobbra húzta volna a kormányt.

Számomra tehát egyszerű vezetői hibáról van szó. Az igaz, hogy a mögötte lévőnek korrigálnia kellett, hogy elkerülje az ütközést, ám ez egy ilyen utcai pályán ahol a falak ennyire közel vannak, természetes jelenség. Mi van akkor, ha Vettel nekiütközik a falnak a 4-es kanyarban, és pont Hamilton elé csapódik vissza? Lewisnak akkor is ki kellett volna kerülnie, vagy fékeznie kellett volna. Ebben az esetben adnál büntetést Vettelnek? Nem hiszem.

Hamilton és Vettel csatája Kanadában

Ami a legfájdalmasabb az egészben, hogy egy pilóta olyan hibáért kapott extra büntetést, amivel egyébként is jelentős köridőt veszített. Lewis és Seb is a maximumot hozták, kiválóan versenyeztek. Ebbe a küzdelembe nem kellett volna kívülről beleszólni. Természetesen nem hibáztatom Lewist és a Mercedest, mert jelentették az esetet. Ez része a játéknak. Fordított esetben a Ferrari is így tett volna.

Bármit is gondolsz a montreali esetről, igazságtalan egyszemélyben a versenyigazgatót, Emanuele Pirrót hibáztatni. Ő a legkedvesebb fickó az autóspotban, ízig-vérig versenyző – és egy felügyelőtestület tagja, ezáltal a büntetés nem az ő kizárólagos döntése volt.“

Hamilton veregeti Vettel vállát

A 3-as kanyarban elkövetett hibát leszámítva, Sebastian zseniálisan vezetett az előző versenyhétvégén. A Q3 végén futott köre elképesztő volt, a futamon is működött a Ferrari stratégiája. Ha nincs az öt másodperces büntetés, Hamilton nem tudott volna felülkerekedni a németen. Lewis is megerősítette ezt, valamint elmondta, hogy a világbajnokság alakulása szempontjából jót tett volna, ha Vettel nyeri a versenyt.

Te mit gondolsz? Mi lesz az ügy végkimenetele?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.

További hírek