A Forma-1 legnagyobb átverése – megint megcsinálja a Mercedes?

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2021-03-18, 13:13

A németek már több éve színlelnek gyengélkedést a szezon előtti teszteken.

A Mercedes már hosszú évek óta minden szezon előtti teszt után eljátssza a hattyú halálát, hogy aztán egy addig meg nem mutatott innovációval és elképesztő húzásokkal végig verjék az egész mezőnyt.

Lewis Hamilton a Mercedesszel a bahreini teszten menet közben

Nézzük vissza egy pár évre visszamenőleg, hogy milyen statisztikákkal és retorikával vágott neki az első nagydíjnak a Mercedes. Az alábbi táblázat alapján nagyon érdekes, hogy melyik csapat mennyire fogta vissza magát, hiszen a Ferrari hosszú éveken át vitte a prímet a teszteken, hogy aztán sokszor megsemmisülve szenvedjen el vereséget az idény közben. A Mercedes viszont a hibrid érában elért hét konstruktőri világbajnoki éve alatt csupán 2015-ben és 2020-ban ért el a szezon előtt is legjobb időeredményt.

Év - Leggyorsabb csapat a teszteken - Konstruktőri világbajnok

2020 - Mercedes - Mercedes

2019 - Ferrari - Mercedes

2018 - Ferrari - Mercedes

2017 - Ferrari - Mercedes

2016 - Ferrari - Mercedes

2015 - Mercedes - Mercedes

2014 - Williams - Mercedes

2013 - Mercedes - Red Bull

2012 - Lotus - Red Bull

Az utóbbi években az volt a jellemző, hogy Toto Wolff és a pilóták, Hamilton és Bottas retorikája is lemondó volt azzal kapcsolatban, hogy vajon van-e lemaradásuk a többiekkel szemben.

Vizsgáljuk az utóbbi két évet, hiszen ebben az időszakban volt a legerősebb a panaszkodó hangnem, hogy aztán végig gyalogoljanak mindenkin. 2019-ben a tesztek alatt még csak egyetlen napon sem voltak leggyorsabbak, a sajtó reménykedni kezdett, Toto Wolff csapatfőnök pedig óvatosan nyilatkozott:

„Az új szabályok miatt figyelnünk kell az ellenfelek megoldásaira és ha valami jobban működik náluk, ki kell próbálni. Persze az ilyesmi nem megy egyik napról a másikra. Ha az autó aerodinamikai koncepcióját akarod megváltoztatni, az nem napok vagy hetek kérdése, hanem hónapoké” – mondta Wolff 2019-ben.

Valtteri Bottas és Lewis Hamilton egymás mellett Mercedes szerelésben szemből

Ennek ellenére a Mercedes az első nyolc futamon elsöprő győzelmet aratott úgy, hogy velük később is csak a Ferrari tudta felvenni a versenyt, akik ebben az évben csaltak az üzemanyag-átfolyással.

2020-ban habár a teszten ők voltak a legsikeresebbek, végig arról beszéltek, hogy arra számítanak, hogy közelebb kerülnek az ellenfelek hozzájuk. Mindeközben pedig az egész világ próbálta megfejteni a DAS rendszert. Végül 17 futamból 13-szor tudtak győzelmet elérni a paradox módon feketére mázolt “Ezüst Nyilak”.

Most pedig kisebb szabályváltozások után a teszteken instabil Mercedesszel és aggódó nyilatkozatokkal álltak elő, ugyanakkor még az is elképzelhető, hogy az egész padlólemez csak egy tesztre készült vicc volt, hogy aztán az első nagydíjon megmutassák a valódi autót, amely után ismét csak a középmezőny izgalmaiért szurkolhatunk.

Írd meg nekünk a véleményed! Szerinted most is csak blöffölnek?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Russell és Bottas egymás mögött a Sakhir Nagydíjon
2020. december 11.
A német pilóta szerint habár ő a Mercedes jövője, még nem olyan erős, mint a hétszeres bajnok.
A Mercedes 2021-es konstrukciója szemből
2021. március 02.
A szurkolók jelentős része abban bízik, hogy talán gyengébb lesz, mint a tavalyi, azonban ez inkább csak 2022-től reális.

További hírek