A németek már több éve színlelnek gyengélkedést a szezon előtti teszteken.
A Mercedes már hosszú évek óta minden szezon előtti teszt után eljátssza a hattyú halálát, hogy aztán egy addig meg nem mutatott innovációval és elképesztő húzásokkal végig verjék az egész mezőnyt.
Nézzük vissza egy pár évre visszamenőleg, hogy milyen statisztikákkal és retorikával vágott neki az első nagydíjnak a Mercedes. Az alábbi táblázat alapján nagyon érdekes, hogy melyik csapat mennyire fogta vissza magát, hiszen a Ferrari hosszú éveken át vitte a prímet a teszteken, hogy aztán sokszor megsemmisülve szenvedjen el vereséget az idény közben. A Mercedes viszont a hibrid érában elért hét konstruktőri világbajnoki éve alatt csupán 2015-ben és 2020-ban ért el a szezon előtt is legjobb időeredményt.
Év - Leggyorsabb csapat a teszteken - Konstruktőri világbajnok
2020 - Mercedes - Mercedes
2019 - Ferrari - Mercedes
2018 - Ferrari - Mercedes
2017 - Ferrari - Mercedes
2016 - Ferrari - Mercedes
2015 - Mercedes - Mercedes
2014 - Williams - Mercedes
2013 - Mercedes - Red Bull
2012 - Lotus - Red Bull
Az utóbbi években az volt a jellemző, hogy Toto Wolff és a pilóták, Hamilton és Bottas retorikája is lemondó volt azzal kapcsolatban, hogy vajon van-e lemaradásuk a többiekkel szemben.
Vizsgáljuk az utóbbi két évet, hiszen ebben az időszakban volt a legerősebb a panaszkodó hangnem, hogy aztán végig gyalogoljanak mindenkin. 2019-ben a tesztek alatt még csak egyetlen napon sem voltak leggyorsabbak, a sajtó reménykedni kezdett, Toto Wolff csapatfőnök pedig óvatosan nyilatkozott:
„Az új szabályok miatt figyelnünk kell az ellenfelek megoldásaira és ha valami jobban működik náluk, ki kell próbálni. Persze az ilyesmi nem megy egyik napról a másikra. Ha az autó aerodinamikai koncepcióját akarod megváltoztatni, az nem napok vagy hetek kérdése, hanem hónapoké” – mondta Wolff 2019-ben.
Ennek ellenére a Mercedes az első nyolc futamon elsöprő győzelmet aratott úgy, hogy velük később is csak a Ferrari tudta felvenni a versenyt, akik ebben az évben csaltak az üzemanyag-átfolyással.
2020-ban habár a teszten ők voltak a legsikeresebbek, végig arról beszéltek, hogy arra számítanak, hogy közelebb kerülnek az ellenfelek hozzájuk. Mindeközben pedig az egész világ próbálta megfejteni a DAS rendszert. Végül 17 futamból 13-szor tudtak győzelmet elérni a paradox módon feketére mázolt “Ezüst Nyilak”.
Most pedig kisebb szabályváltozások után a teszteken instabil Mercedesszel és aggódó nyilatkozatokkal álltak elő, ugyanakkor még az is elképzelhető, hogy az egész padlólemez csak egy tesztre készült vicc volt, hogy aztán az első nagydíjon megmutassák a valódi autót, amely után ismét csak a középmezőny izgalmaiért szurkolhatunk.
Írd meg nekünk a véleményed! Szerinted most is csak blöffölnek?