2021. február 13. | 16:17

A franciák meghosszabbították elköteleződésüket.

A prémium autógyártók közül a DS Automobiles lépett be elsőként a Formula E sorozatba. A franciák 2015 óta tagja az elektromos formula autókkal vívott versengésnek. Az újonnan alárt kontraktus révén 2026-ig kötelezték el magukat, további hat esztendőig tehát biztosan tagjai lesznek az FIA által világbajnoksággá nyilvánított pontvadászatának.

Ez mindenképpen jó hír annak fényében, decemberben kiderült hogy az Audi és a BMW az idei szezon végén kiszáll a Formula E-ből. A két német gyártó által hagyott űrt részben a McLaren töltheti be, a wokingiak kifejezték azon szándékukat, mely szerint szívesen csatlakoznának az elektromos szériához.

A DS Automobiles eddig remekül szerepelt a Formula E-ben, hiszen a 2018/2019-es szezont követően a 2019/2020-as idényben is megnyerték a konstruktőri versenyt, ráadásul a franciák adták az egyéni világbajnokot is Jean-Éric Vergen majd António Félix da Costa személyében. Eddig minden kiírás során nyertek legalább egy futamot.

A 2022/2023-as szezonban már harmadik generációs (Gen3) versenyautókkal szállnak harcba a világbajnoki címért a pilóták. Az új jármű könnyebb lesz, teljesítmény tekintetében is nagy előrelépés fog bekövetkezni. Az időmérőkön 350 kW, a futamokon 300 kW áll a versenyzők rendelkezésére. A mindkét tengelyen aktív energiavisszanyerés 600 kW maximális teljesítményt fog elérni az eddigi 250 kW helyett. A konstruktőrök a szabályok értelmében szabad kezet kapnak motorjuk és szoftvereik fejlesztését illetően.

"A Formula-E fejlesztései és a DS Automobiles elektrifikációt érintő fejlesztései között szoros összefüggés van. Rengeteget tanultunk a Formula-E első generációjának fejlesztése során és később az eredmények is megérkeztek a Gen2 bevezetése után. A következő versenyautónak köszönhetően a Formula- E új szintre emelkedik a teljesítmény és a villámtöltés tekintetében is" - nyilatkozta Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója.

"Az elektrifikáció központi eleme a DS Automobiles globális stratégiájának. Az első prémium gyártó vagyunk, aki beszállt a Formula E-be. Márkánk rengeteget profitál a DS Performance munkájából és az általa elért győzelmekből, modelljeink fejlesztése és a márkaismertség növelése kapcsán egyaránt. Ma a DS Automobiles büszkélkedhet Európában a legalacsonyabb átlagos CO2 kibocsátással a többféle hajtást kínáló márkák között, ami szintén a Formula-E-ben megszerzett tapasztalat eredménye.  2026-ig vállalt elköteleződésünk újabb lehetőségeket hoz majd a fejlesztéseink terén!" - mondta Béatrice Foucher, a DS Automobiles igazgatója.

“A DS Automobiles az elsők között csatlakozott a Formula-E-hez, amikor a csapatok elkezdték fejleszteni saját motorjaikat a versenyautóikhoz. Nagyon jó érzés azt látni, hogy az utcákon egyre több elektromos modelljükkel találkozunk. Örülök, hogy az egyetlen gyártó aki egymás után kétszer is kettős bajnoki címet szerzett, már a 9. szezonra is biztosította helyét, tovább hangsúlyozva a Formula-E fontosságát. A DS egyfajta technológiai laborítóriumként és a világ vezető autógyártóinak marketingplatformjaként tekint ránk. Izgalommal tölt el, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő fázisában is együtt menetelünk majd előre." - fejtette ki meglátásait Jamie Reigle, a Formula E ügyvezetője.

A DS Automobiles és a TECHEETAH jelenleg gőzerővel készül a hetedik évad első futamára, melynek a Szaúd-Arábiában található Diriyah ad otthont 2021. február 26-án és 27-én. Ezen a hétvégén kerül sor a Formula E történetének első két éjszakai futamára.

A világbajnokság legnagyobb esélyesei idén is a DS E-TENSE FE20 névvel ellátott autót vezető és egyben címvédő António Félix da Costa, valamint a kétszeres bajnok, korábban a Forma-1-ben versenyző Jean-Eric Vergne.

www.DSautomobiles.hu