2019. október 23. | 18:50

Négy futam van még hátra az idei szezonból, szóval már számolgatni kell...

A Japán nagydíjon már eldőlt a konstruktőri trófea sorsa, hiszen a Mercedes bezsebelte hatodik trófeáját. Az egyéni bajnokság még nyitott, viszont a Mexikói Nagydíjon Lewis Hamilton bebiztosíthatja hatodik világbajnoki címét.

Ehhez az kell, hogy legalább 78 pontos előnnyel zárja a hétvégét. Ugyanis ez az előny lefedi a hátralévő három versenyen szerezhető pontokat, vagyis ha Hamilton egyetlen pontot sem szerez Bottas viszont mind a hármat behúzza, sőt, még a leggyorsabb körért járó pontokat is bezsebeli. Nyilván ez a matematikai vonzat, a csapat nem engedné, hogy a finn pilóta megszorongassa a britet.

A gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy Mexikóban Hamilton behúzza a versenyt, Bottas pedig csak az ötödik helyen ér be. Lássuk be ennek nem túl nagy az esélye, mivel az elmúlt évek statisztikája alapján 2018-ban és '17-ben nem állt itt dobogón, mivel a Red Bull és Max Verstappen diadalmaskodott itt. A második helyet tavaly Vettel, előtte pedig Bottas húzta be. A már 40 éves Kimi Räikkönen pedig felállhatott a dobogó legalsó fokára az előző két évben. 

A matek kiadhatja még abban az esetben is, ha a brit másodikként ér be, a csapattársa pedig nyolcadikként. Vagy ha Hamilton feláll a dobogó legalsó fokára, a finn pedig csupán a kilencedikként fut be.

A Mexikói Nagydíj történelme egészen 1962-ig nyúlik vissza, ugyanis ekkor rendeztek először verseny itt, amely egyfajta próbafutam volt. Következő évben már rendes GP-nek adott otthont és 1970-ig minden évben visszalátogatott ide a Száguldó Cirkusz. Majd 16 év szünet következett, ezt pedig zsinórban 6 Mexikói Nagydíj követett.

2015-ben, 23 év szünet után került vissza a naptárba a mexikóvárosi Autódromo Hermanos Rodríguez versenypálya. Ekkor Rosberg végzett az élen Hamilton és Bottas előtt. Egy évvel később Hamilton nyert Rosberg és Ricciardo előtt.

  • Címkék:
  • F1