Nem telnek unalmasan Mohammed bin Szulajm napjai mostanság.
A Ferrari F1-es istállójánál csapatfőnökként tevékenykedő Mattia Binotto elmondta, hogy a 2026-os szezontól érvénybe lépő új motorszabályok mielőbbi lefektetésére kiemelt fontosságú feladatként tekint az FIA új elnöke, Mohammed bin Szulajm.
Stefano Domenicali:
"Delighted to welcome the new President of the FIA, Mohammed Ben Sulayem, to F1 HQ in London today. Both of us are focused on moving the sport forward and continuing the momentum that is with F1." pic.twitter.com/qk1uXNeP4c — F1 Media (@F1Media) January 18, 2022
Miután Jean Todt lemondott tisztségéről, Szulajm került a szervezet élére, aki a Forma-1 világának viharos időszakában vette át az irányítást. A 2021-es évad hihetetlen körülmények között ért véget, az új elnök pedig elismerte, hogy még nem kapott választ Lewis Hamiltontól, aki a szezonzáró verseny után mély hallgatásba merült, egyes hírportálok már megpendítették, hogy akár vissza is vonulhat.
A hétszeres világbajnok elszakította magát a közösségi platformoktól, és a Mercedes csapatfőnökével, Toto Wolffal együtt kihagyta az FIA szezon utáni díjátadó gáláját, mivel mind a csapat, mind a pilóta úgy érzi, hogy megfosztották őket a győzelemtől, és így az egyéni vb-címtől is Abu-Dzabiban.
Az élet azonban nem állhat meg a Hamilton-ügy miatt, Szulajm sem ér rá ezzel az egy kérdéssel foglalkozni. Hivatalba lépése óta (sőt, már előtte is) számtalan tárgyalást folytatott a csapatokkal az F1-en belül, hiszen a 2026-os szezontól új motorszabályok lépnek életbe a sorozatban, ezzel a feladattal is muszáj foglalkoznia az új elnöknek.
A Ferrari a Forma-1 egyik elismert motorgyártójaként természetesen részt vesz a tárgyalásokban, és Binotto szerint Szulajm szeretné minél előbb a csapatok elé tárni a végleges szabálytervezetet. Wolff nemrég betekintést engedett abba, hogyan haladnak a tárgyalások a 2026-os motorszabályokról, az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva azt mondta, hogy a főbb pontokban már sikerült zöld ágra vergődnie a csapatokkal az elnöknek, de néhány részletkérdés még tisztázásra vár.
Korábban már megerősítést nyert, hogy az új teljesítményegységek megtartják a jelenlegi 1,6 literes, V6-os motort, de az MGU-H (hőenergia-visszanyerő rendszer) alkatrészt kiveszik a csomagból, miközben az elektromos teljesítményt 350 kW-ra növelik. Illetve ahogy azt korábban már megírtuk, az F1 a fenntartható bioüzemanyag létrehozásán dolgozik.