A szombati kvalifikáció során Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót, vagyis 2013 óta először fordult elő, hogy nem egy Mercedes indulhatott az első rajtkockából Barcelonában. A Ferrari monacóija mellől Max Verstappen, majd Carlos Sainz és George Russell, a harmadik sorból pedig Sergio Perez és Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvásának pillanatát.

A startot hangyányival, de Verstappen kapta el jobban, Leclerc azonban meg tudta őrizni pozícióját, így ő fordulhatott el az élen az első kanyarban. Sainz elrontotta a rajtot, a 3-as kanyarban azonban kívülről vissza tudta előzni Hamiltont, akit a 4-es kanyarba fordulva Magnussen próbált körbeautózni. Azonban a dán túlságosan szűken próbált fordulni, a két autó összeért, a Haas pilótája kicsúszott a kavicságyba, a hétszeres világbajnok brit pedig egy defekt miatt már a kör végén kerékcserére kényszerült.

Az első kör végén az első tíz sorrendje Leclerc, Verstappen, Russell, Perez, Sainz, Schumacher, Bottas, Ricciardo, Ocon és Norris volt.

A második körben előbb Bottas vette át a hatodik pozíciót Schumachertől, majd Ocon vette át a nyolcadik helyet Ricciardótól. A francia a 6. körben a Haas német versenyzőjét is maga mögé utasította.

Leclerc az élen folyamatosan növelte előnyét Verstappennel szemben, a 7. körben már több mint 1,7 másodperces előny birtokában autózhatott a mezőny előtt. A 4-es kanyarban az ötödik helyen autózó Sainz hibázott és megpördült, ám vissza tudott térni a pályára, a két AlphaTauri közé a 11. pozícióba.

A 8. kör kezdetén Perez teljesen megérkezett Russell nyakára, és egyre keményebben kezdte támadni a Mercedest. A következő körben Verstappen kísértetiesen hasonló körülmények között csúszott ki a 4-es kanyarban, mint tette azt Sainz. A holland a negyedik helyre esett vissza a hatalmasat csatázó Russell és Perez mögé.

A 11. körben Norris is megelőzte Schumachert, Cunoda pedig Ricciardótól vette át a kilencedik helyet. Sainz megkezdte a kerekékcserék sorát, miközben a 7-es kanyar előtt Perez maga elé engedte csapattársát.

A 12. kör kezdetén Leclerc már több mint tíz másodperces előnyt autózott ki Russelhez képest, akit Verstappen nem tudott igazán nyomás alá helyezni. A Red Bull világbajnokánál az időmérő edzés után ismét DRS problémák jelentkeztek.

Két körrel később Russell és Verstappen egyszerre érkezett meg a boxba. Mindkét csapat hibátlanul dolgozott, és a 4-5. helyre érkeztek vissza a pályára. Ekkor már csak az élen álló hármas, Leclerc, Perez és Bottas és a 6. pozícióban autózó Vettel nem cserélt kereket. Kicsit hátrébb Sainz vette át a kilencedik helyet Norristól.

A 15. körben Bottas is meglátogatta a depót egy friss szett abroncsért. A finn a 6. helyre esett vissza, a jóval kopottabb gumikon autózó Vettel mögé, akit szinte azonnal meg is tudott előzni.

A 18. körben Perez állt ki kereket cserélni, és mexikói a negyedik helyre tért vissza Russell és Verstappen mögé, aki rádióüzenetek tanúsága szerint kezdett egyre frusztráltabbá válni a folyamatosan rakoncátlankodó DRS miatt. A célegyenesben Sainz könnyedén utasította maga mögé a kopott gumikon egyre inkább lelassuló Vettelt, és feljött a 7. pozícióba.

A 19. körben Verstappen teljesen megérkezett Russell nyakára a célegyenes végén, de nem tudta megelőzni a britet, még annak ellenére sem, hogy a mercedeses hibázott az első kanyarkombinációban.

A 22. kör kezdetén az élen álló Leclerc is lecserélte az abroncsait, és kényelmes előny birtokában térhetett vissza az első pozícióba Russell, Verstappen, Perez és Bottas elé. Kicsivel később Vettel is elszánta magát a kerékcserére, így mindenki letudta a kötelező kiállását.

A Red Bull mérnökei arra gyanakodtak, hogy a kerékvető zavarhatja meg a DRS működését az autón, ezért arra kérték Verstappent, hogy csak azt követően próbálja meg nyitni a hátsó szárnyat, miután lejött a rázókőről.

Ezt követően a 24. kör kezdetén Verstappen beszúrt Russell mellé az 1-es kanyar féktávján, de a brit nem hagyta magát, és vissza tudta venni a pozíciót. A két pilóta egészen a 4-es kanyarig egymás mellett autózott, ám végül a Mercedes meg tudta őrizni a második helyet. A két pilóta csatája egyúttal azt eredményezte, hogy Perez rohamtempóban kezdte el csökkenteni lemaradását a csatázó kettőshöz képest.

A 27. körben Leclerc autója váratlanul lelassult, a monacói a kör végén beállt a boxba és feladta a további küzdelmet. Ez volt a monacói első kiesése a 2022-es idényben. Ezalatt Verstappen a célegyenes végén ismét beszúrt a vezető pozíciót megöröklő Russell mellé, aki ezúttal is tökéletesen védekezett a Red Bull ellen. A középmezőnyben Gasly és Stroll akadt össze a 2-es kanyarban, a manőver a kanadai megpördülésével végződött.

A 29. körben Verstappen ismét kereket cserélt, a holland közvetlenül Sainz elé érkezett vissza a negyedik helyre. Perez pedig teljesen megérkezett Russell mögé és egyre keményebben kezdte ambicionálni az előzést köszönhetően a frissebb abroncsainak.

Egy körrel később Perez könnyedén megelőzte a Mercedes brit pilótáját a célegyenes végén, és átvette a vezetést, miközben Verstappen megszerezte a harmadik helyet Bottastól. Műszaki hiba miatt Csou Kuan-jü is feladta a küzdelmet.

A 32. körben az egyetlen állva maradt Ferrarival Sainz ismét bejött a depóba gumit cserélni. A spanyol a 8. helyre tért vissza a mezőnybe.

Féltávnál az első 5 sorrendje Perez, Russell, Verstappen, Bottas, és Ocon volt. Az élen álló Perez körönként egy másodperccel tudta növelni előnyét Russellel szemben, akivel szemben a friss lágy gumikon autózó Verstappen rohamtempóban tudta csökkenteni lemaradását.

A 36. kör végére Verstappen teljesen megérkezett Russell nyakára, ám csatára nem került sor, mivel a Mercedes versenyzője a boxba hajtott friss gumiért. Egy körrel később Perez is kiállt, hogy megejtse utolsó kerékcseréjét, így Verstappen vette át a vezetést Perez és Russell előtt.

A boxlátogatásokat követően a kedélyek kezdtek kissé megnyugodni. A legnagyobb izgalmakat az szolgáltatta, hogy Sainz egyre inkább kezdte megközelíteni a 4. helyen autózó Bottast, miközben a mezőny legvégén Magnussen vívott öldöklő küzdelmet Albonnal.

A 43. körben a mezőny végéről rajtoló Alonso érte utol a 9. pozícióban haladó Vettelt, aki nem bonyolódott csatába a kétszeres világbajnok spanyollal. A német a depóba hajtott, és utolsóként ő is megejtette második kerékcseréjét.

Egy körrel később Verstappen állt ki az élről, hogy harmadjára is gumit cseréljenek a Red Bullon. A holland a második helyre állt vissza csapattársa mögé, ám a boxban sikerült megelőznie Russellt. Közben Hamilton – aki menet közben a 6. pozícióba tornászta fel magát – kapott utolsó figyelmeztetést pályaelhagyások miatt.

A 46. körben Sainz ismét meglátogatta csapatát egy szett friss abroncsért. A Ferrari pilótája a hetedik helyen folytathatta a versenyt.

Nem sokkal később Perezzel közölte a Red Bull, hogy Verstappen brutális tempóban közeledik, és mivel eltérő stratégián vannak, a holland pedig jóval gyorsabb, ezért azt szeretnék, ha a mexikói maga elé engedné csapattársát.

A 49. körben Perez elegánsan átengedte a vezető pozíciót Verstappennek a 4-es kanyar féktávján. Hamilton is elszánta magát egy újabb kerékcserére, és a hetedik helyre állhatott vissza. A britnek mindössze két körre volt szüksége, hogy utolérje Ocont, és meg is előzte az Alpine franciáját. A kör végén Russellt is kihívták egy újabb boxlátogatásra, így ismét Bottas találta magát a képzeletbeli dobogó legalsó fokán.

Az 53. körben Russell könnyedén utasította maga mögé a célegyenes végén Bottast, miközben Perez kapott friss lágy abroncsokat, hogy a mexikói elhozhassa a leggyorsabb körért járó búnuszpontot. Alonso cseréjét azonban elrontotta az Alpine, így a veterán spanyol a 10. pozícióba esett vissza.

Tíz körrel a leintés előtt a sorrend Verstappen, Perez, Russell, Bottas, Sainz, Hamilton, Ocon, Norris, Alonso és Cunoda volt az első 10 helyen.

Az 58. körben Sainz és Hamilton is teljesen megérkezett a kopott gumikon egyre inkább küszködő Bottas nyakára. Előbb Sainz előzte meg a finnt a célegyenes végi féktávon, majd a 3-as kanyarban Hamilton autózta körbe az Alfa Romeót.

A hétszeres világbajnok vérszemet kapott, és a 60. kör kezdetén az 1-es kanyarban simán körbeautózta Sainzot, amivel feljött a 4. helyre.

A 64. körben figyelmeztették a két Mercedest, hogy spóroljanak az üzemanyaggal, mivel fennáll a veszélye, hogy a nafta nem fogja kibírni a futam végéig. Sainz a kínálkozó lehetőséget kihasználva azonnal megelőzte a britet és visszavette a 4. pozíciót.

A leintésig már nem változott a sorrend, így Verstappen pályafutása 24. futamgyőzelmét aratta, ott, ahol első F1-es diadalát is ünnepelhette 2016-ban. Másodikként Perez ért célba, a dobogó legalsó fokára pedig Russell állhatott fel.

A bajnokság jövő héten folytatódik a Monacói Nagydíjjal.

A 2022-es Spanyol Nagydíj végeredménye:

  1. Max Verstappen (Red Bull Racing) 25 pont
  2. Sergio Perez (Red Bull Racing) 18+1 pont
  3. George Russell (Mercedes) 15 pont
  4. Carlos Sainz (Ferrari) 12 pont
  5. Lewis Hamilton (Mercedes) 10 pont
  6. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 8 pont
  7. Esteban Ocon (Alpine) 6 pont
  8. Lando Norris (McLaren) 4 pont
  9. Fernando Alonso (Alpine) 2 pont
  10. Cunoda Júki (AlphaTauri) 1 pont
  11. Sebastian Vettel (Aston Martin)
  12. Daniel Ricciardo (McLaren)
  13. Pierre Gasly (AlphaTauri)
  14. Mick Schumacher (Haas)
  15. Lance Stroll (Aston Martin)
  16. Nicholas Latifi (Williams)
  17. Kevin Magnussen (Haas)
  18. Alexander Albon (Williams)
  19. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) – műszaki hiba
  20. Charles Leclerc (Ferrari) – műszaki hiba

A világbajnoki pontverseny élmezőnyének állása:

  1. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 110 pont
  2. Charles Leclerc (Ferrari) – 104 pont
  3. Sergio Perez (Red Bull Racing) – 85 pont
  4. George Russell (Mercedes) – 74 pont
  5. Carlos Sainz (Ferrari) – 65 pont
  6. Lewis Hamilton (Mercedes) – 46 pont
  7. Lando Norris (McLaren) – 39 pont
  8. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) – 38 pont
  9. Esteban Ocon (Alpine) – 30 pont
  10. Kevin Magnussen (Haas) – 15 pont

A konstruktőri pontverseny állása:

  1. Red Bull – 195 pont
  2. Ferrari – 167 pont
  3. Mercedes – 122 pont
  4. McLaren – 50 pont
  5. Alfa Romeo – 39 pont
  6. Alpine – 34 pont
  7. AlphaTauri – 17 pont
  8. Haas – 15 pont
  9. Aston Martin – 6 pont
  10. Williams – 3 pont