Az LMDh szabályok szerint épített autó 2023-ban debütál.
Egy kicsit korábban érkezik a karácsonyi ajándék a motorsportrajongók számára egy váratlan bejelentés formájában. A Porsche ugyanis bejelentette, hogy visszatér a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába, és egy, a legújabb WEC/IMSA szabályrendszer szerint épített sportautóval 2023-ban ismét ott lesz a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen.
„A Porsche AG igazgatósága zöld utat adott az LMDh prototípus kifejlesztésének” - olvasható a stuttgarti gyártó hivatalos közleményében.
Ráadásul az előírások értelmében az LMDh autókkal nemcsak az Endurance Világbajnokságon, hanem az észak-amerikai IMSA WeatherTech sportautó-bajnokságban is rajthoz lehet majd állni.
A jövőre debütáló új kategória „lehetőséget biztosít a Porsche számára, hogy hibrid hajtású versenyautójával Le Mans-ban, Daytonában és Sebringben is harcba szálljon az összetett győzelemért.”
Ezek az autók a jelenleg is használt LMP2-es kocsik továbbfejlesztett alvázára épülnek, míg a hibrid rendszer specifikációi, beleértve a motorvezérlő elektronikát is, mind szabványosítottak lesznek. A kocsik önsúlya körülbelül 1000 kilogramm lesz, és a fent említett hibrid hajtásláncoknak köszönhetően mintegy 680 lóerő teljesítményt lesznek képesek leadni.
„A Le Mans-i 24 óráson aratott 19 összetettbeli győzelmünkkel mi tartjuk a rekordot, valamint az USA-ban rendezett legjelentősebb versenyeken is többször felállhattunk már a dobogó legfelső fokára. Az LMDh autók révén ezt a hagyomány szeretnénk folytatni, miközben a költségeket ésszerű szinten tarthatjuk. Ráadásul a többi gyártó részéről is hatalmas érdeklődés tapasztalható az új szabályokkal kapcsolatban” – nyilatkozta Fritz Enzinger, a Porsche Motorsport alelnöke.
„Bízom benne, hogy ott folytathatjuk majd, ahol abbahagytuk, és legendás küzdelmet vívhatunk majd a többi márkával, akárcsak a ’80-as és ’90-es években. Ez pedig hatalmas lökést adhatna az autóversenyzés egész világának” – tette hozzá Enzinger.
A Porsche 2017-ben indult utoljára az egynapos francia erőpróbán. Akkor a Timo Bernhard – Brendon Hartley – Earl Bamber trió révén győzelemmel búcsúzhatott az endurance versenyzéstől.
Az ugyancsak a Volkswagen-konszern égisze alá tartozó Audi – a stuttgartiakhoz hasonlóan – szintén nemrég jelentette be, hogy befejezi szereplését a Formula-E-ben azért, hogy az LMDh kategóriában ismét harcba szállhasson Le Mans-ban. Míg a La Sarthe-pályát az elmúlt három évben uraló Toyota, valamint a Peugeot a Hypercar szabályrendszer szerint fejleszt új versenyautót. Így joggal bízhatunk benne, hogy az elkövetkezendő években valóban izgalmas és látványos küzdelmet hoz majd a 24 órás futam.