A Hungaroringen tesztelték az elektromos Hyundai Veloster N ETCR-t

Közzétéve:
2019-09-28, 14:16

A Hyundai Motorsport a Hungaroringen próbálta ki első elektromos versenyautóját.

A hónap elején a Frankfurti Autószalonon debütált az új Hyundai Veloster N ETCR, amely a jövőre induló ETCR versenyszériában, olyan modellekkel fog harcba szállni mint a Cupra e-Racer.

Az új Hyundai Veloster N ETCR középen elhelyezett elektromotorral rendelkezik, amely a hátsó kerekekre juttatják a nyomatékot, az akkumulátorok pedig a padlón kaptak helyet a jobb súlyelosztás érdekében. Az elektromos versenyautó karosszériája radikálisan különbözik a társaság korábbi projektjeitől.

Hyundai Veloster N ETCR a Hungaroringen

A Hyundai rengeteg tapasztalatot szerzett az i30 N TCR fejlesztésével és versenyeztetésével, ezt próbálják kamatoztatni a Veloster N TCR esetében, hogy bajnokesélyes autóval tudjanak rajthoz állni az ETCR-ben.

A magyarországi teszt csak a Hyundai átfogó fejlesztési programjának első állomása. A társaság első elektromos versenyautója megalapozza a Hyundai jövőbeli nagy teljesítményű elektromos autóit.

A Hyundai Veloster N ETCR hátulról a Hungaroring boxutcájában

"Megmutattuk az i30 N TCR-rel és a Veloster N TCR-rel, hogy nagyon erős túraautókat tudunk fejleszteni, viszont nagyon sokat kell még tanulnunk erről a teljesen elektromos szériáról, mielőtt 2020-ban kezdetét venné a sorozat" - mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Team csapatfőnöke.

"A következő néhány hónapban még sok munka vár ránk. Alapvetően két nagy kihívásunk van, fejlesztenünk kell az alvázat és hatékonyan kell használnunk az akkumulátorokat és a motort. Ennek a kidolgozott tesztciklusnak köszönhetően, képesek leszünk újabb bajnokesélyes autót készíteni" - tette hozzá Adamo.

Az autós világ legfrissebb híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!

További hírek