A hónap elején a Frankfurti Autószalonon debütált az új Hyundai Veloster N ETCR, amely a jövőre induló ETCR versenyszériában, olyan modellekkel fog harcba szállni mint a Cupra e-Racer.

Az új Hyundai Veloster N ETCR középen elhelyezett elektromotorral rendelkezik, amely a hátsó kerekekre juttatják a nyomatékot, az akkumulátorok pedig a padlón kaptak helyet a jobb súlyelosztás érdekében. Az elektromos versenyautó karosszériája radikálisan különbözik a társaság korábbi projektjeitől.

Hyundai Veloster N ETCR a Hungaroringen

A Hyundai rengeteg tapasztalatot szerzett az i30 N TCR fejlesztésével és versenyeztetésével, ezt próbálják kamatoztatni a Veloster N TCR esetében, hogy bajnokesélyes autóval tudjanak rajthoz állni az ETCR-ben.

A magyarországi teszt csak a Hyundai átfogó fejlesztési programjának első állomása. A társaság első elektromos versenyautója megalapozza a Hyundai jövőbeli nagy teljesítményű elektromos autóit.

A Hyundai Veloster N ETCR hátulról a Hungaroring boxutcájában

"Megmutattuk az i30 N TCR-rel és a Veloster N TCR-rel, hogy nagyon erős túraautókat tudunk fejleszteni, viszont nagyon sokat kell még tanulnunk erről a teljesen elektromos szériáról, mielőtt 2020-ban kezdetét venné a sorozat" - mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Team csapatfőnöke.

"A következő néhány hónapban még sok munka vár ránk. Alapvetően két nagy kihívásunk van, fejlesztenünk kell az alvázat és hatékonyan kell használnunk az akkumulátorokat és a motort. Ennek a kidolgozott tesztciklusnak köszönhetően, képesek leszünk újabb bajnokesélyes autót készíteni" - tette hozzá Adamo.

Az autós világ legfrissebb híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát!