2020. szeptember 29. | 17:05

A cél egyértelműen a győzelem, nem is lehetne más azok után, hogy a világkupa stewardjai felbőszítették a márka vezetőit a súlyelosztással.

A Hyundai Elantra N TCR már kémfotókon látható volt korábban, de most hivatalosan is lehullott a lepel az új versenyautóról. A dél-koreai márka a Pekingi Autószalonon mutatta be az új gépet, amelyet Gabriele Tarquini versenyzőjükkel karöltve fejlesztettek ki. Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke bővebben is ismertette az újonnan kifejlesztett modell részleteit.

„Több hónap fejlesztést és tesztelést követően most nagyon boldog vagyok, hogy bemutathatjuk az Elantra N TCR autónkat. Az, hogy ezt Kínában tehettük meg, mutatja globális terveinket, amit csak megerősíteni tudunk a motorsport tevékenységeinkkel, szerte a világon. Tiszta lappal kezdtünk a gyári versenyzés világában, most pedig tovább javítunk a mérnökeink segítségével a teljesítményünkön, természetesen felhasználva mindazt a versenytapasztalatot, amelyet az i30 N TCR és a Veloster N TCR kapcsán megszereztünk.” – mondta a csapatfőnök.

Az autót Tarquini vezetésével valóban nagyon sokat tesztelték, hiszen a több mint 5000 kilométert tudott menni, hogy tökéletesítsék az új konstrukciót. A versenyautó egy komplexebb aerodinamikai csomaggal van szerelve, amely tartalmaz egy nagyobb méretű splittert és rögzített hátsó szárnyat. A kategória előírásainak megfelelően, az Elantra N TCR elsőkerék-meghajtású, amelyet egy 2,0 literes, turbófeltöltős motor hajt.

Miután az idei szezonban gyakorlatilag lemondhatnak a címvédésről az egyensúly-szabályok miatt, így kiváló húzás a Hyundai részéről az új autó, amely nem csak erősebb lehet elődjénél, de még újra is kell majd egyensúlyozni a mezőnyt, ami azt jelenti, hogy tiszta lappal indulhatnának.

Amennyiben érdekel a Hyundai i30N Performance tesztje, nézd meg Te is!

Ha esetleg nem indul el a videó, kattints és nézd meg saját YouTube csatornánkon.