2020. július 03. | 06:40

Időutazás a homokdűnék között.

Klasszikus kategóriát indítanak a szervezők a 2021-es Dakar Ralin. A mezőnybe minden olyan autóval és kamionnal lehet nevezni, mely 2000 előtt szerepelt a viadalon.

A Dakar Ralit – az elnevezés dacára – 2008 óta nem Afrikában rendezik. Az elmúlt 10-12 évben Dél-Amerika adott otthont a sivatagi versenynek, 2020-tól pedig Szaúd-Arábia a házigazda. A régi időkre emlékezve néhány öregebb modell is megmutathatja, mire képes az emberpróbáló körülmények között.

A klasszikus kategória résztvevői nagyjából ugyanazt az útvonalat teljesítik, mint a főmezőny, sőt, a pontozási rendszer is megegyezik majd. A kihívás számukra azonban arról fog szólni, hogy a lehető legjobban megközelítsék az egyes szakaszokra kitűzött időeredményt.

A Dakart általában hivatásos pilóták nyerik meg, az esemény azonban amatőrök előtt is nyitva áll. A résztvevő autók listája mindig is vegyes képet festett. Az első Párizs-Dakar ralit 1978-79-ben rendezték, a dobogós helyeken egy Range Rover, egy Renault 4 és egy Fiat Campagnola végzett, ebben a sorrendben. 1982-ben egy négykerék-meghajtású Renault Turbo 20 nyerte a viadalt. Volt olyan, aki egy átalakított Rolls Royce Corniche volánja mögött állt rajthoz, de szerepelt egy eredetileg WRC futamra tervezett Porsche 959 is a mezőnyben. Ezek az autók nagyrészt múzeumi darabnak számítanak – azért remélem, hogy gyengéden felébresztik őket Csipkerózsika álmából, és versenybe szállnak a homokdűnék között.

A bátor jelentkezők 2020 októberéig regisztrálhatnak a Dakar Classic kategóriába. A viadal 2021. január 3-án rajtol a szaúd-arábiai Dzsidda városából, majd bő 5000 kilométer megtétele után, 2021. január 15-én ugyanitt érnek majd célba a versenyzők.