A Maserati 2023-tól beszáll a Formula E világbajnokság küzdelmeibe, vagyis az olasz gyártó egy 66 éve tartó időszakot zár le azzal, hogy visszatér az együléses versenyautók világába.

Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója kihangsúlyozta, ez egy rendkívül fontos lépés a szélvészgyors luxusautóiról ismert 107 éves cég számára, amelynek feltett szándéka, hogy ismét sikereket érjen el a versenypályákon. Az olaszok korábban Juan Manuel Fangio révén Forma-1-es világbajnoki címet ünnepelhettek 1957-ben.

A márka a Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA-konszern egyesüléséből létrejött Stellantis égisze alá tartozik és nemrég jelentette be, hogy minden modellje elérhető lesz tisztán elektromos kivitelben is 2025-től.

Grasso a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Maserati nagyjából egy éve már azon dolgozik a Formula-E-vel együttműködve, hogy visszatérjen a versenypályára. A szigonyosok utoljára 2010-ben, a GT1-es sportautóbajnokságon szerepeltek gyári alakulattal nemzetközi autóversenyen.

Juan Manuel Fangio
Juan Manuel Fangio 1957-ben egy Maserati volánja mögött
Képforrás: Maserati

Alejandro Agag, a Formula E vezetője kiemelte, minden bizonnyal ez az egyik legnagyszerűbb nap a bajnokság történetében.

„Fantasztikus pillanat ez a Formula E számára, hogy egy olyan ikonikus, gazdag versenyzési hagyományokkal rendelkező márka, mint a Maserati csatlakozik az általunk képviselt elektromos forradalomhoz” – nyilatkozta Agag.

Az FIA által koordinált széria a 2022/23-as idényben kezdi meg fennállása a kilencedik szezonját, amely egybeesik a harmadik generációs (Gen3) autók érkezésével, amely jelentős változást hoz majd az autók teljesítményét és energiahatékonyságát illetően.

Jelen pillanatban a Nissan, a Jaguar, a Porsche, a Mahindra, a Nio, valamint a szintén a Stellantishoz tartozó DS azok a gyártók, amelyek biztosan ott lesznek a rajtrácson 2023-ban is. Emellett a hírek szerint a McLaren is egyre inkább kacsintgat a villanyautós bajnokság felé.

A Maserati érkezése már csak olyan szempontból is kiemelten fontos, hogy a BMW, az Audi és a Mercedes is bejelentette, befejezi részvételét a szériában.

„Nagyszerű, hogy végre van egy olasz csapatunk. Eltartott néhány évig, ám úgy vélem, a Maserati a tökéletes márka számunkra” – tette hozzá Agag.