2020. szeptember 30. | 09:01

Az MC20-as modellnek az égési mechanizmusban rejlik a titka. Viszont nagyon nagy hasonlóságokat mutat például akár Ferrari motorokhoz képest is!

Nincs egy hónapja annak, hogy az olasz márka bemutatta az MC20-as modellt, amelyről korábban már mi is beszámoltunk, és amiről azt állította a Maserati, hogy 100 százalékban saját, a Ferraritól független szuperautójuk. A V6-os, 3,0 literes motor, 630 lóerőt, amely 2,9 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-ról 100 km/órás sebességre, most még nagyobb újdonságokkal szolgált nekünk.

Ha nem indul ez a videó, kattints és nézd meg a YouTube-on.

Az, hogy mi is ez a különös rendszer, azt Jason Fenske, az Engineering Explained YouTube csatornán magyarázta el. Azért különleges, mivel az F1-ből származó technológiát alkalmaznak, egy előkamrás égési rendszernek köszönhetően, amely két gyújtógyertyával működik. Az MC20-ban ez az előkamra az általános égéstér és az elektródák között helyezkedik el és több speciálisan kialakított furat köti össze őket. Jason Fenske elmondta, hogy a rendszer tökéletesen optimalizálja az égési mechanizmust. Ahogy azt is kiemeli, hogy az üzemanyag-fogyasztást 30 százalékkal csökkenti. A két gyújtógyertyának köszönhetően működik ez, hiszen mindkét égéstérnek külön gyertyája van. Ezzel változtatja meg az égés időtartamát is, amivel a normál közúti használathoz tudja optimalizálni a motor működését.

Korábban említettük és a Maserati folyamatosan kiállt amellett, hogy a Ferraritól teljesen függetlenül alkották meg ezt a gépet. Ugyanakkor ezzel kapcsolatban napvilágot látott egy-két plusz információ, hiszen a 100% Maserati motor elég sok hasonlóságot tartalmaz a Ferrari SF15 Stradale-ben használt V8-hoz képest. Többek között például ugyanolyan 88 mm-es furatokkal rendelkezik és ugyanaz a 1-6-3-4-2-5 égési sorrenddel rendelkezik, mint az Alfa Romeo 690T motor, amit a Giulia és a Stelvio használ.

Amennyiben szereted a Maserati modelleket, nézd meg alábbi videónkat!

Ha nem indul a videó, kattints és nézd meg saját YouTube csatornánkon.