A Mazda 3 TCR először a Daytona-i 24 órás verseny hétvégéjén gurul pályára az IMSA Michelin Pilot Challenge négy órás futamán. Az utcai autótól eltérően 184 lóerő helyett a Mazda3 TCR verziója 350 lóerőt ad le a turbós négyhengeres motorjából, ehhez egy szekvenciális váltó csatlakozik. A gyártó a Long Road Racing-et bízta meg a projekttel, akik a Global Mazda MX-5 Cup autóit is felkészítette.

A Mazda 3 TCR oldalról fotózva

A Mazda 3 TCR első pilótája Bryan Ortiz, a Mazda MX-5 Kupa 2019-es bajnoka lesz. Ortiz 6 győzelmet és 18 dobogós helyezést ért el a 2017 óta. A  Mazda 36-szor tudott nyerni a Michelin Pilot Challengeben, azonban a 2018-as Lime Rock Parkban megrendezett verseny óta nem vett részt a sorozatban. A Mazda 3 TCR-t homologizálták, tehát a világ bármely részén rendezett TCR bajnokságban rajthoz tud állni.

A Mazda 3 TCR hátulról negyvenöt fokban fotózva

A tervezők számtalan órát töltöttek a kaliforniai Irvineban található Mazda Design America központjában annak érdekében, hogy a Mazda 3 TCR aerodinamikája megfeleljen az összes TCR előírásnak, és minden zökkenőmentesen menjen.

A Mazda Motorsports Mazda 3 TCR autója

"A TCR nagyszerű lehetőséget kínál nekünk az új Mazda 3 bemutatására és újabb bizonyíték az ügyfeleinknek, hogy versenyképes járműveket gyártunk. Az IMSA-ban és az SRO TC Americasban elért sikereket azoknak köszönhetjük, akik mellettünk tették le a voksukat. Remélem, hogy a versenyzők következő generációja is lát potenciált a Mazdában" - mondta Masahiro Moro, a Mazda North American Operations elnökvezérigazgatója.

A Mazda 3 TCR hátulról fotózva

"A Mazda 3 gyönyörű vonalakkal és tulajdonságokkal rendelkezik, ezért fantasztikus alap az új TCR projekthez. Alig várjuk, hogy visszatérjünk az IMSA Michelin Pilot Challenge-be, szerencsére már nincs messze ez az idő. Alig várjuk, hogy a Mazda 3 TCR helyt álljon az IMSA-ban, az SRO Americas-ban és a TCR-bajnokságokban szerte a világon" - mondta John Doonan, a Mazda Motorsports igazgatója.