A McLaren Forma-1-es csapatának versenyzői összesen négy világbajnoki címet és 78 futamgyőzelmet értek el Mercedes motorral. Két évtized alatt ez nem rossz teljesítmény. A felek útjai 2014-ben váltak el egymástól, amikor a Mercedes gyári csapatára kezdett koncentrálni. A németek húzása bejött, hiszen a legutóbbi nyolc kiírásban legyőzhetetlennek bizonyultak, hét alkalommal Lewis Hamilton, egyszer pedig Nico Rosberg lett a világbajnok.

Eközben a McLaren többnyire szenvedett. 2015-től Honda motorral indultak, ám a várva várt sikerek helyett kudarcba fulladt a projekt. A kínos helyzetből a csapat klasszis pilótái közül Jenson Button visszavonulással, Fernando Alonso pedig hosszú pihenőre vonulással menekült ki. A McLaren a 2018-as idényt már Renault motorokkal kezdte meg. A wokingiaknak sikerült megújulnia, olyannyira, hogy a 2020-as esztendő végén a konstruktőri bajnokság harmadik helyén zártak, megelőzve a Racing Point, a Renault gyári csapatát és a Ferrarit is.

2021-től újból Mercedes motorral vágnak neki a McLaren pilótái a futamoknak. Lando Norris maradt, a Ferrarihoz igazoló Carlos Sainz helyére Daniel Ricciardo érkezett, ami egyáltalán nem nevezhető visszalépésnek az angolok szemszögéből.

1995 McLaren MP4-10, MP4-10B és MP4-10C

17 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 30 pont

A McLaren a kiábrándító 1994-es szezon alatt egyezett meg arról, hogy a következő idényt Mercedes motorokkal kezdi meg. Nem csoda, hiszen a Peugeot-val még futamot sem tudtak nyerni.

A McLaren és a Mercedes házassága azonban nem úgy indult, ahogyan azt a felek remélték: Nigel Mansell nem fért el az MP4-10-esben, így a nyitó futamokat ki is kellett hagynia. Két futam kiábrándító futam után aztán nem folytatta, ülését átadta Mark Blundell számára, aki még dobogós helyet sem tudott szerezni az egész idény során.

1995 McLaren MP4-10

A wokingiak finn reménysége, Mika Häkkinen kilencszer kényszerült feladni futamot, ám amikor teljesítette a versenytávot, nem ment rosszul. Két második helyet csípett meg, aztán a szezonzárón horrorisztikus balesetet szenvedett Adeleide-ben.

A csapat összességében nem teljesített jól a Ferrari mögött jócskán lemaradva lett összetettben a negyedik.

1996 McLaren MP4-11

16 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 49 pont 

Blundell helyére a skót David Coulthardot szerződtette a McLaren, aki a Williams csapatát hagyta ott a wokingiak kedvéért. Ez a lépés nem biztos, hogy kifizetődő volt Coulthard számára, hiszen a bajnokságot a Williams két pilótája zárta az élen.

A kaotikus monacói nagydíjon Panis mögött a második helyen futott be Coulthard, ez volt a csapat legjobb eredménye az idény során. Ezen felül a skót még egy, Häkkinen négy alkalommal állhatott fel a dobogóra.

1996 McLaren MP4-11

A McLaren az idényt a negyedik helyen zárta. Ez volt az utolsó év, hogy a Marlboro szponzorálta az angol istállót, az idény végén átpártolt a cég a nagy rivális Ferrarihoz. 

1997 McLaren MP4-12

17 verseny, 3 győzelem, 1 pole pozíció, 63 pont 

A McLaren technikai részlege nagyot erősödött Adrian Newey érkezésével. A szezont lényegében beáldozták, hogy felkészüljenek a következő idényre, de ennek ellenére nem muzsikált rosszul az MP4-12. Coulthard megnyerte az idénnyitó Ausztrál Nagydíjat és az Olasz Nagydíjat is, sőt, az idényzárón is az élen végezhetett volna, de a csapat kérésére átadta a győzelmet Mika Häkkinennek.

1997 McLaren MP4-12

Az egyéni pontversnyben Villeneuve zárt az élen, miután Schumacher sikertelenül próbálta kiütni a szezonzárón, a németet ezért a tettéért ki is zárták a bajnokságból. Coulthard így a harmadik, Häkkinen a hatodik helyen végzett, a konstruktőri bajnokságban pedig ezúttal is negyedikek lettek a wokingiak.

1998 McLaren MP4-13

16 verseny, 9 győzelem, 12 pole pozíció, 156 pont 

A 13 szerencsétlen szám volna? A McLarennél aligha gondolják így, miután az MP4-13 hozta meg a várva várt sikert. Newey aerodinamikai megoldásai és a Mercedes motor tökéletesen szuperált a Bridgestone abroncsokkal. Még az sem jelentett problémát a McLaren számára, hogy innovációjukat, egy trükkös harmadik pedált idény közben betiltották.

Mika Häkkinen behúzta az első két futamot, s az idény során további hat alkalommal intették le elsőként, így 100 pontot gyűjtött, így Michael Schumacher előtt megnyerte az egyéni világbajnoki címet. Ne felejtsük, akkoriban még csupán 10 pont járt a győzelemért. 

1998 McLaren MP4-13

Coulthard hat második helyet és egy győzelmet ért el, így a wokingiak a skót hathatós segítségével a konstruktőri bajnokságot is megnyerték.

1999 McLaren MP4-14

16 verseny, 7 győzelem, 11 pole pozíció, 124 pont 

Mika Häkkinen megvédte világgbajnnoki címét, ezúttal Schumacher lábtörését követően a Ferrari másik pilótája, Eddie Irvine volt a legnagyobb kihívója. Az elsőség dolgáról a szezonzáró Japán Nagydíj döntött, amit a finn Schumacher és Irvine előtt nyert meg.

1999 McLaren MP4-14

A konstruktőri címet azonban a Ferrari húzta be, négy ponttal megelőzve a McLaren-Mercedes istállót. 

2000 McLaren MP4-15

17 verseny, 7 győzelem, 7 pole pozíció, 162 pont 

A Ferrari harmadik próbálkozásra felül tudott kerekedni a McLaren csapatán, ami nagyban köszönhető az MP4-15-ös megbízhatlanságának. A wokingiak egyik pilótája sem szerzett pontot az első két futamon.

Häikkinennek komoly esélye volt a bajnoki címre azt követően, hogy az idény hajrája előtt Ausztriában, Magyarországon és Belgiumban is nyert, végül mégis Schumacher örülhetett. Az Amerikai Nagydíjon szálltak el a finn reményei, amikor elfüstölt alatta a Mercedes motor. Schumacher a négy utolsó futamot behúzta, ezzel 19 pontos előnnyel zárt az élen.

2000 McLaren MP4-15

A konsturktőri címét megvédte a Ferrari, 18 pontot vertek az olaszok az angolokra az idény végén. Akkor még senki sem sejtette, milyen sikerszéria vette kezdetét…

2001 McLaren MP4-16

17 verseny, 4 győzelem, 2 pole pozíció, 102 pont 

A McLaren V10-ese elképesztően erős volt, de nem eléggé. A Ferrari számos területen, többek között lóerőben, leszorítóerő terén és megbízhatóság tekintetében is felülmúlta a wokingiakat.

Schumacher két győzelemmel és egy második hellyel kezdte a szezont, ez idő alatt korábbi fő ellenlábasa, Häkkinen mindossze egy bajnoki egységet gyűjtött. A német ezúttal Coultharddal csatázott az aranyért, ám már négy futammal a szezon vége előtt behozhatatlan előnyre tett szert. Häikkinen nyert ugyan két futamot, de így is csak az ötödik lett összetettben.

2001 McLaren MP4-16

A finn az idény végén pihenőre vonult, ám végül soha nem tért vissza. 

2002 McLaren MP4-17 és 2003 McLaren MP4-17D

33 verseny, 3 győzelem, 2 pole pozíció, 207 pont 

Miután a Bridgestone a Ferrarira kezdett koncentrálni, a McLaren 2002-ben gumibeszállítót váltott és szerződést kötött a Michelinnel. Az MP4-17 azonban a csapat új szélcsatornája ellenére se nem volt elég gyors, se nem volt elég megbízható ahhoz, hogy harcolni tudjon akár az egyéni, akár a konstruktőri bajnoki címért.

Coulthard szezonbeli egyetlen győzelmét Monacóban húzta be, míg Kimi Räikkönen Magny-Cours-ban nyerhetett volna, de kicsúszott, miután az Allan McNish autójából kifolyó olajfolton. Schumacher már hat futammal a szezonnal a vége előtt eldöntöte a bajnoki cím sorsát. Érdekesség, hogy csapattársa, Rubens Barichello éppen fele annyi pontot szerzett a szezon során mint a német.

A McLaren összetettben csak a harmadik lett, Coulthard az egyéni pontverseny ötödik, míg a csapat reménysége, a Mikä Häkkinen helyére érkező szintúgy finn Kimi Räikkönen a hatodik helyen zárt.

A 2003-as idényt a 2002-es konstrukció továbbfejlesztett változatával várta a McLaren. Néhány drasztikus változtatás elengendőnek bizonyult ahhoz, hogy Kimi Räikkönen az utolsó pillanatig harcban legyen a világbajnoki címért. Annak ellenére, hogy Schumacher hatszor, Räikkönen pedig csak egyszer nyert a szezonzáróig, mégis volt sansza a finnek a végső elsőségre. A Ferrari második számú pilótája, Barrichello azonban megnyerte a Japán Nagydíjat, Räikkonen második helyével nem tudta megelőzni a csupán nyolcadikként befutó Schumachert.

2002 McLaren MP4-17 és 2003 McLaren MP4-17D

A konstruktőrök között is szoros volt a csata, a Ferrari és a Williams-BMW mögött harmadik helyen zárt a McLaren.

2003 McLaren MP4-18A

0 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 0 pont 

Hogy mik ezek a furcsa statisztikák? Nos, ez az autó soha sem vett részt versenyen, mert a teszteken túlságosan megbízhatatlannak bizonyult. 

2003 McLaren MP4-18A

2004 McLaren MP4-19A és MP4-19B

18 verseny, 1 győzelem, 2 pole pozíció, 69 pont 

2004-re végre elkészült a McLaren új autója, az MP4-18A. Hasonlóan a versenyen részt nem vevő autóhoz, itt is kompromisszumokat kellett kötnie a wokingiaknak a megbízhatóság kapcsán, mivel ez volt az első alkalom, hogy a csapatoknak egyetlen motorral kellett teljesítenie egy versenyhétvégét.

Az év elején komoly problémákkal küzdött a McLaren, az első hét futamon Räikkönen ötször, Coulthard háromszor esett ki, míg a csapat legjobb eredménye egy hatodik hely volt. Később sem lett sokkal jobb a helyzet, de az MP4-19B-nek köszönhetően valamelyest előrelépett a csapat, Räikkönen Belgiumban futamot is nyert. Coulthard ellenben az egész idény során szenvedett, még a dobogóra sem állhatott fel.

2004 McLaren MP4-19A és MP4-19B

Schumacher utcahosszal nyerte a világbajnokságot, 148 pontot szerzett Räikkönen 45 egységével szemben, s míg a Ferrari 262 pontot gyűjtött az idény során, a McLaren 69 ponttal csak az ötödik lett a konstruktőrök versenyében.

2005 McLaren MP4-20

18 verseny, 10 győzelem, 7 pole pozíció, 182 pont

A McLaren David Coulthard helyére Juan Pablo Montoyát szerződtette Kimi Räikkönen mellé. A wokingiak remekül válaszoltak arra a szabályváltozásra, mely szerint a csapatoknak egyetlen szett gumigarnitúrát volt szabad felhasználnia versenyenként, hiszen ők nyerték a legtöbb futamot az idény során.

Ennek ellenére Kimi Räikkönen idénye nem alakult olyan jól, mint alakulhatott volna, hiszen technikai problémák miatt Imolában és a Nürburgringen is vezető helyről kellett feladnia a versenyt. Helyzetét az sem könnyítette, hogy immáron két versenyhétvégén kellett volna használni a motorokat. A finn az utolsó hét futamból négyet megnyert, kétszer másodikként intették le, de Alonso eközben stabilan hozta a dobogós helyeket így övé lett a világbajnoki cím.

2005 McLaren MP4-20

A konstruktőrök bajnokságát a Renault nyerte, kilenc egységgel megelőzve a McLaren Mercedes csapatát.

2006 McLaren MP4-21

18 verseny, 0 győzelem, 3 pole pozíció, 110 pont

Miután a Formula 1 mezőnye V10-es motorokról V8-asra váltott, a Mercedes motorja már nem bizonyult olyan erősnek. A gumicseréket ellenben újból engedélyezték, ebből a csomagból nem jött ki jól a McLaren.

Miután Juan Pablo Montoya Indianapolisban összeütközött Kimi Räikkönennel, a kolumbiai idény közben elhagyta a csapatot. Pedro de la Rosa vette át a helyét, aki tesztpilótaként remekül tette a dolgát évekig, ám versenyzőként nem volt olyan sikeres. A McLaren 10 év után először győzelem nélkül zárta az idényt. De la Rosa és Räikkönen részéről is egy-egy második hely volt a legjobb eredményük.

2006 McLaren MP4-21

A McLaren harmadikként zárt a Renault és a Ferrari mögött, nagyjából fele annyi pontot szerezve, mint a két élcsapat.

2007 McLaren MP4-22

17 verseny, 8 győzelem, 8 pole pozíció, 218 pont

Kimi Räikkönen átigazolt a Ferrarihoz, betöltendő a Michael Schumacher visszavounlásával keletkezett űrt, a finn helyére pedig a Renault csapatával két világbajnoki címet szerző Fernando Alonso érkezett. A spanyol csapattársa a GP2 bajnoka Lewis Hamilton volt. Mindketten négy futamot nyertek, ám végül drámai csatában egy-egy ponttal Kimi Räikkönen mögött fejezték be az idényt.

2007 McLaren MP4-22

A McLaren a konsturktőri címet a pályán elért eredményei alapján megnyerhette volna, ám a pontlevonások és az emlékezetes kémbotrány miatt kizárták őket ebből a pontversenyből.

2008 McLaren MP4-23

18 verseny, 6 győzelem, 8 pole pozíció, 151 pont

Alonso megsértődött a csapatra, mert szerinte Ron Denniséknek egyértelműen őt kellett volna favorizálniuk újonc csapattársával szemben, lévén, hogy Hamilton gyakran a spanyol beállításait használta, és akkor simán övé lehetett volna a bajnoki cím. Helyére Heikki Kovalainen érkezett, vitte tehát tovább a finn vonalat a McLaren, ám messze nem egy Häkkinen vagy akár Räikkönn szintű pilóta volt az új szerzemény.

2008 McLaren MP4-23

A bajnoki címet minden idők legdrámaibb befutója után Lewis Hamilton nyerte. Brazíliában úgy tűnt, hazai pályán lehet bajnok Felipe Massa a Ferrarival, ám a Glockot az utolsó kanyarban megelőző Hamilton befutott ötödikként, így elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy az élen zárjon összetettben. A konstruktőrök között a Ferrari szerezte a legtöbb egységet, megelőzve a McLarent.

2009 McLaren MP4-24

17 verseny, 2 győzelem, 4 pole pozíció, 71 pont

A McLaren az új aerodinamikai szabályok miatt problémákba ütközött,és az idény közepéig jelentős mértékben fejlesztette az MP4-24-et. A Mercedes hibrid motorjával az első győzelmet Lewis Hamilton jegyezte a Magyar Nagydíjon. Ez volt egyben a McLaren szezonbeli első dobogós eredménye, amit további négy követett, köztük egy győzelem a Szingapúri Nagydíjon.

2009 McLaren MP4-24

A McLaren összetettben a konstruktőrök között a harmadik lett, egyetlen egységgel megelőzve a nagy rivális Ferrari csapatát.

2010 McLaren MP4-25

19 verseny, 5 győzelem, 1 pole pozíció, 454 pont

A KERS átmenetileg betiltásra került 2010-ben, de a McLaren újabb innovációval rukkolt elő, az F-csatornával. Hamilton új csapattársa, a Brown GP-vel az előző idényben világbajnoki címet szerző Jenson Buttonnal a fedélzeten öt győzelemig jutott. Közülük Hamilton volt harcban a bajnoki címért egészen a véghajráig, ám az idény végén feltartóztathatatlannak bizonyult Vettel és a Red Bull-Renault.

2010 McLaren MP4-25

A McLaren második helyen zárt a konturktőri pontversenyben a Red Bull-Renault mögöt. A wokingiakat aggodalommal tölthette el, hogy a Brown GP helyére belépő Mercedes gyári csapata is szépen gyűjtögette a pontokat, ami egy új éra kezdetét jelezte.

2011 McLaren MP4-26

19 verseny, 6 győzelem, 1 pole pozíció, 497 pont

Látványos bemutató keretein belül mutatták be az MP4-26-ot Berlinben: az autó darabokban érkezett, és a közönség előtt szerelték össze. A szenzitív részeket perse kitakarták. Már az előszezon során voltak a csapatnak nehézségei a radikális kipufogórendszerrel, amit gyorsan orvosolni kellett.

2011 McLaren MP4-26

Vettel a 19 futamból 11-et megnyert és elképesztő dominanciával végzett az élen. A McLaren pilótái közül ezúttal Jenson Button végzett előrébb, második lett, Hamilton csak az ötödik helyen zárt. Összetettben a McLaren-Mercedes a Red Bull-Renault mögött másodikként fejezte be az idényt.

2012 McLaren MP4-27

20 verseny, 7 győzelem, 8 pole pozíció, 378 pont

Hamilton és Button immáron harmadik közös idényének vágott neki. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat Jenson Button nyerte, ám az ígéretes szezonkezdetet követően hat futamot kellett várni az újabb McLaren sikerhez, akkor Hamilton diadalmaskodott. A McLaren nyert ugyan még 5 futamot, de a szezon végén elképesztő hajrába kezdett Vettel és a Red Bull, így övék lett az egyéni és a konstruktőri bajnoki cím is. A McLaren-Mercedes a Ferrari mögött a harmadik helyen zárt.

2012 McLaren MP4-27

2013 McLaren MP4-28

19 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 122 pont

Hamilton átigazolt a Mercedeshez, ami sokak szerint őrült ötlet volt, hiszen akkoriban a Mercedes még koránt sem volt olyan domináns mint manapság, ám az élet a brit lépését igazolta. Sergio Perez érkezett helyére a McLaren-Mercedeshez, aki messze nem úgy teljesített, ahogyan várták, bár ez elsősorban az alatta lévő gép hibája volt.

Az MP4-28-at nem a sikeresnek mondható MP4-27-es mintájára tervezték, hanem rendkívül agresszív megoldásokkal szerettek volna a wokingiak a Red Bull fölé kerekedni, ez pdig vakvágánynak bizonyult. Egyetlen futamgyőzelmet sem szerzett a McLaren-Mercedes 2013-ban, sőt, még egy dobogóra vagy egy pole pozícióra sem futotta erejükből. Az istálló legjobb helyezését Jenson Button szállította a szezonzáró Brazil Nagydíjon egy negyedik hely formájában.

2013 McLaren MP4-28

A McLaren csak az ötödik helyen végzett a konstruktőrök között.

2014 McLaren MP4-29

19 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 181 pont

A V6 hibrid turbó éra első szezonja volt a McLaren és a Mercedes kapcsolatának utolsó éve, egészen a 2021-es szezonig. A wokingiak megállapodtak a Hondával, és abban bíztak, hogy segítségükkel visszatérhetnek a győzelem útjára. Mint utóbb kiderült, ennek közelébe sem kerültek a japánok erőforrásával.

2014 McLaren MP4-29

A szezonnyitón jól teljesített a McLaren-Mercedes, a Perez helyére érkező Kevin Magnussen másodikként, Jenson Button harmadikként futott be. Ezt követően a páros egyik tagja sem tudott dobogóra állni, így a McLaren-Mercedes ezúttal is ötödikként fejezte be a konstruktőri bajnokságot.

2021 McLaren MCL35M

A McLaren 2021-től ismét Mercedes motorokkal versenyez. A csapat megtartotta ifjú reménységét, Lando Norrist, míg a Ferrarihoz távozó Carlos Sainz helyére az ausztrál Daniel Ricciardo érkezett. Kérdés, mire lesz képes a csapat, egyelőre úgy fest, hogy a szezon előtti tesztek és a Bahreini Nagydíj időmérő edzése alapján képes lehet dobogós helyekért csatázni a McLaren MCL35M. Hogy valóban így lesz-e, az hamarosan kiderül!

2021 McLaren MCL35M