A wokingi istálló számos szép emléket őriz abból a korszakból, amikor a németek erőforrásaival versenyeztek.
A McLaren Forma-1-es csapatának versenyzői összesen négy világbajnoki címet és 78 futamgyőzelmet értek el Mercedes motorral. Két évtized alatt ez nem rossz teljesítmény. A felek útjai 2014-ben váltak el egymástól, amikor a Mercedes gyári csapatára kezdett koncentrálni. A németek húzása bejött, hiszen a legutóbbi nyolc kiírásban legyőzhetetlennek bizonyultak, hét alkalommal Lewis Hamilton, egyszer pedig Nico Rosberg lett a világbajnok.
Eközben a McLaren többnyire szenvedett. 2015-től Honda motorral indultak, ám a várva várt sikerek helyett kudarcba fulladt a projekt. A kínos helyzetből a csapat klasszis pilótái közül Jenson Button visszavonulással, Fernando Alonso pedig hosszú pihenőre vonulással menekült ki. A McLaren a 2018-as idényt már Renault motorokkal kezdte meg. A wokingiaknak sikerült megújulnia, olyannyira, hogy a 2020-as esztendő végén a konstruktőri bajnokság harmadik helyén zártak, megelőzve a Racing Point, a Renault gyári csapatát és a Ferrarit is.
2021-től újból Mercedes motorral vágnak neki a McLaren pilótái a futamoknak. Lando Norris maradt, a Ferrarihoz igazoló Carlos Sainz helyére Daniel Ricciardo érkezett, ami egyáltalán nem nevezhető visszalépésnek az angolok szemszögéből.
1995 McLaren MP4-10, MP4-10B és MP4-10C
17 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 30 pont
A McLaren a kiábrándító 1994-es szezon alatt egyezett meg arról, hogy a következő idényt Mercedes motorokkal kezdi meg. Nem csoda, hiszen a Peugeot-val még futamot sem tudtak nyerni.
A McLaren és a Mercedes házassága azonban nem úgy indult, ahogyan azt a felek remélték: Nigel Mansell nem fért el az MP4-10-esben, így a nyitó futamokat ki is kellett hagynia. Két futam kiábrándító futam után aztán nem folytatta, ülését átadta Mark Blundell számára, aki még dobogós helyet sem tudott szerezni az egész idény során.
A wokingiak finn reménysége, Mika Häkkinen kilencszer kényszerült feladni futamot, ám amikor teljesítette a versenytávot, nem ment rosszul. Két második helyet csípett meg, aztán a szezonzárón horrorisztikus balesetet szenvedett Adeleide-ben.
A csapat összességében nem teljesített jól a Ferrari mögött jócskán lemaradva lett összetettben a negyedik.
1996 McLaren MP4-11
16 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 49 pont
Blundell helyére a skót David Coulthardot szerződtette a McLaren, aki a Williams csapatát hagyta ott a wokingiak kedvéért. Ez a lépés nem biztos, hogy kifizetődő volt Coulthard számára, hiszen a bajnokságot a Williams két pilótája zárta az élen.
A kaotikus monacói nagydíjon Panis mögött a második helyen futott be Coulthard, ez volt a csapat legjobb eredménye az idény során. Ezen felül a skót még egy, Häkkinen négy alkalommal állhatott fel a dobogóra.
A McLaren az idényt a negyedik helyen zárta. Ez volt az utolsó év, hogy a Marlboro szponzorálta az angol istállót, az idény végén átpártolt a cég a nagy rivális Ferrarihoz.
1997 McLaren MP4-12
17 verseny, 3 győzelem, 1 pole pozíció, 63 pont
A McLaren technikai részlege nagyot erősödött Adrian Newey érkezésével. A szezont lényegében beáldozták, hogy felkészüljenek a következő idényre, de ennek ellenére nem muzsikált rosszul az MP4-12. Coulthard megnyerte az idénnyitó Ausztrál Nagydíjat és az Olasz Nagydíjat is, sőt, az idényzárón is az élen végezhetett volna, de a csapat kérésére átadta a győzelmet Mika Häkkinennek.
Az egyéni pontversnyben Villeneuve zárt az élen, miután Schumacher sikertelenül próbálta kiütni a szezonzárón, a németet ezért a tettéért ki is zárták a bajnokságból. Coulthard így a harmadik, Häkkinen a hatodik helyen végzett, a konstruktőri bajnokságban pedig ezúttal is negyedikek lettek a wokingiak.
1998 McLaren MP4-13
16 verseny, 9 győzelem, 12 pole pozíció, 156 pont
A 13 szerencsétlen szám volna? A McLarennél aligha gondolják így, miután az MP4-13 hozta meg a várva várt sikert. Newey aerodinamikai megoldásai és a Mercedes motor tökéletesen szuperált a Bridgestone abroncsokkal. Még az sem jelentett problémát a McLaren számára, hogy innovációjukat, egy trükkös harmadik pedált idény közben betiltották.
Mika Häkkinen behúzta az első két futamot, s az idény során további hat alkalommal intették le elsőként, így 100 pontot gyűjtött, így Michael Schumacher előtt megnyerte az egyéni világbajnoki címet. Ne felejtsük, akkoriban még csupán 10 pont járt a győzelemért.
Coulthard hat második helyet és egy győzelmet ért el, így a wokingiak a skót hathatós segítségével a konstruktőri bajnokságot is megnyerték.
1999 McLaren MP4-14
16 verseny, 7 győzelem, 11 pole pozíció, 124 pont
Mika Häkkinen megvédte világgbajnnoki címét, ezúttal Schumacher lábtörését követően a Ferrari másik pilótája, Eddie Irvine volt a legnagyobb kihívója. Az elsőség dolgáról a szezonzáró Japán Nagydíj döntött, amit a finn Schumacher és Irvine előtt nyert meg.
A konstruktőri címet azonban a Ferrari húzta be, négy ponttal megelőzve a McLaren-Mercedes istállót.
2000 McLaren MP4-15
17 verseny, 7 győzelem, 7 pole pozíció, 162 pont
A Ferrari harmadik próbálkozásra felül tudott kerekedni a McLaren csapatán, ami nagyban köszönhető az MP4-15-ös megbízhatlanságának. A wokingiak egyik pilótája sem szerzett pontot az első két futamon.
Häikkinennek komoly esélye volt a bajnoki címre azt követően, hogy az idény hajrája előtt Ausztriában, Magyarországon és Belgiumban is nyert, végül mégis Schumacher örülhetett. Az Amerikai Nagydíjon szálltak el a finn reményei, amikor elfüstölt alatta a Mercedes motor. Schumacher a négy utolsó futamot behúzta, ezzel 19 pontos előnnyel zárt az élen.
A konsturktőri címét megvédte a Ferrari, 18 pontot vertek az olaszok az angolokra az idény végén. Akkor még senki sem sejtette, milyen sikerszéria vette kezdetét…
2001 McLaren MP4-16
17 verseny, 4 győzelem, 2 pole pozíció, 102 pont
A McLaren V10-ese elképesztően erős volt, de nem eléggé. A Ferrari számos területen, többek között lóerőben, leszorítóerő terén és megbízhatóság tekintetében is felülmúlta a wokingiakat.
Schumacher két győzelemmel és egy második hellyel kezdte a szezont, ez idő alatt korábbi fő ellenlábasa, Häkkinen mindossze egy bajnoki egységet gyűjtött. A német ezúttal Coultharddal csatázott az aranyért, ám már négy futammal a szezon vége előtt behozhatatlan előnyre tett szert. Häikkinen nyert ugyan két futamot, de így is csak az ötödik lett összetettben.
A finn az idény végén pihenőre vonult, ám végül soha nem tért vissza.
2002 McLaren MP4-17 és 2003 McLaren MP4-17D
33 verseny, 3 győzelem, 2 pole pozíció, 207 pont
Miután a Bridgestone a Ferrarira kezdett koncentrálni, a McLaren 2002-ben gumibeszállítót váltott és szerződést kötött a Michelinnel. Az MP4-17 azonban a csapat új szélcsatornája ellenére se nem volt elég gyors, se nem volt elég megbízható ahhoz, hogy harcolni tudjon akár az egyéni, akár a konstruktőri bajnoki címért.
Coulthard szezonbeli egyetlen győzelmét Monacóban húzta be, míg Kimi Räikkönen Magny-Cours-ban nyerhetett volna, de kicsúszott, miután az Allan McNish autójából kifolyó olajfolton. Schumacher már hat futammal a szezonnal a vége előtt eldöntöte a bajnoki cím sorsát. Érdekesség, hogy csapattársa, Rubens Barichello éppen fele annyi pontot szerzett a szezon során mint a német.
A McLaren összetettben csak a harmadik lett, Coulthard az egyéni pontverseny ötödik, míg a csapat reménysége, a Mikä Häkkinen helyére érkező szintúgy finn Kimi Räikkönen a hatodik helyen zárt.
A 2003-as idényt a 2002-es konstrukció továbbfejlesztett változatával várta a McLaren. Néhány drasztikus változtatás elengendőnek bizonyult ahhoz, hogy Kimi Räikkönen az utolsó pillanatig harcban legyen a világbajnoki címért. Annak ellenére, hogy Schumacher hatszor, Räikkönen pedig csak egyszer nyert a szezonzáróig, mégis volt sansza a finnek a végső elsőségre. A Ferrari második számú pilótája, Barrichello azonban megnyerte a Japán Nagydíjat, Räikkonen második helyével nem tudta megelőzni a csupán nyolcadikként befutó Schumachert.
A konstruktőrök között is szoros volt a csata, a Ferrari és a Williams-BMW mögött harmadik helyen zárt a McLaren.
2003 McLaren MP4-18A
0 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 0 pont
Hogy mik ezek a furcsa statisztikák? Nos, ez az autó soha sem vett részt versenyen, mert a teszteken túlságosan megbízhatatlannak bizonyult.
2004 McLaren MP4-19A és MP4-19B
18 verseny, 1 győzelem, 2 pole pozíció, 69 pont
2004-re végre elkészült a McLaren új autója, az MP4-18A. Hasonlóan a versenyen részt nem vevő autóhoz, itt is kompromisszumokat kellett kötnie a wokingiaknak a megbízhatóság kapcsán, mivel ez volt az első alkalom, hogy a csapatoknak egyetlen motorral kellett teljesítenie egy versenyhétvégét.
Az év elején komoly problémákkal küzdött a McLaren, az első hét futamon Räikkönen ötször, Coulthard háromszor esett ki, míg a csapat legjobb eredménye egy hatodik hely volt. Később sem lett sokkal jobb a helyzet, de az MP4-19B-nek köszönhetően valamelyest előrelépett a csapat, Räikkönen Belgiumban futamot is nyert. Coulthard ellenben az egész idény során szenvedett, még a dobogóra sem állhatott fel.
Schumacher utcahosszal nyerte a világbajnokságot, 148 pontot szerzett Räikkönen 45 egységével szemben, s míg a Ferrari 262 pontot gyűjtött az idény során, a McLaren 69 ponttal csak az ötödik lett a konstruktőrök versenyében.
2005 McLaren MP4-20
18 verseny, 10 győzelem, 7 pole pozíció, 182 pont
A McLaren David Coulthard helyére Juan Pablo Montoyát szerződtette Kimi Räikkönen mellé. A wokingiak remekül válaszoltak arra a szabályváltozásra, mely szerint a csapatoknak egyetlen szett gumigarnitúrát volt szabad felhasználnia versenyenként, hiszen ők nyerték a legtöbb futamot az idény során.
Ennek ellenére Kimi Räikkönen idénye nem alakult olyan jól, mint alakulhatott volna, hiszen technikai problémák miatt Imolában és a Nürburgringen is vezető helyről kellett feladnia a versenyt. Helyzetét az sem könnyítette, hogy immáron két versenyhétvégén kellett volna használni a motorokat. A finn az utolsó hét futamból négyet megnyert, kétszer másodikként intették le, de Alonso eközben stabilan hozta a dobogós helyeket így övé lett a világbajnoki cím.
A konstruktőrök bajnokságát a Renault nyerte, kilenc egységgel megelőzve a McLaren Mercedes csapatát.
2006 McLaren MP4-21
18 verseny, 0 győzelem, 3 pole pozíció, 110 pont
Miután a Formula 1 mezőnye V10-es motorokról V8-asra váltott, a Mercedes motorja már nem bizonyult olyan erősnek. A gumicseréket ellenben újból engedélyezték, ebből a csomagból nem jött ki jól a McLaren.
Miután Juan Pablo Montoya Indianapolisban összeütközött Kimi Räikkönennel, a kolumbiai idény közben elhagyta a csapatot. Pedro de la Rosa vette át a helyét, aki tesztpilótaként remekül tette a dolgát évekig, ám versenyzőként nem volt olyan sikeres. A McLaren 10 év után először győzelem nélkül zárta az idényt. De la Rosa és Räikkönen részéről is egy-egy második hely volt a legjobb eredményük.
A McLaren harmadikként zárt a Renault és a Ferrari mögött, nagyjából fele annyi pontot szerezve, mint a két élcsapat.
2007 McLaren MP4-22
17 verseny, 8 győzelem, 8 pole pozíció, 218 pont
Kimi Räikkönen átigazolt a Ferrarihoz, betöltendő a Michael Schumacher visszavounlásával keletkezett űrt, a finn helyére pedig a Renault csapatával két világbajnoki címet szerző Fernando Alonso érkezett. A spanyol csapattársa a GP2 bajnoka Lewis Hamilton volt. Mindketten négy futamot nyertek, ám végül drámai csatában egy-egy ponttal Kimi Räikkönen mögött fejezték be az idényt.
A McLaren a konsturktőri címet a pályán elért eredményei alapján megnyerhette volna, ám a pontlevonások és az emlékezetes kémbotrány miatt kizárták őket ebből a pontversenyből.
2008 McLaren MP4-23
18 verseny, 6 győzelem, 8 pole pozíció, 151 pont
Alonso megsértődött a csapatra, mert szerinte Ron Denniséknek egyértelműen őt kellett volna favorizálniuk újonc csapattársával szemben, lévén, hogy Hamilton gyakran a spanyol beállításait használta, és akkor simán övé lehetett volna a bajnoki cím. Helyére Heikki Kovalainen érkezett, vitte tehát tovább a finn vonalat a McLaren, ám messze nem egy Häkkinen vagy akár Räikkönn szintű pilóta volt az új szerzemény.
A bajnoki címet minden idők legdrámaibb befutója után Lewis Hamilton nyerte. Brazíliában úgy tűnt, hazai pályán lehet bajnok Felipe Massa a Ferrarival, ám a Glockot az utolsó kanyarban megelőző Hamilton befutott ötödikként, így elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy az élen zárjon összetettben. A konstruktőrök között a Ferrari szerezte a legtöbb egységet, megelőzve a McLarent.
2009 McLaren MP4-24
17 verseny, 2 győzelem, 4 pole pozíció, 71 pont
A McLaren az új aerodinamikai szabályok miatt problémákba ütközött,és az idény közepéig jelentős mértékben fejlesztette az MP4-24-et. A Mercedes hibrid motorjával az első győzelmet Lewis Hamilton jegyezte a Magyar Nagydíjon. Ez volt egyben a McLaren szezonbeli első dobogós eredménye, amit további négy követett, köztük egy győzelem a Szingapúri Nagydíjon.
A McLaren összetettben a konstruktőrök között a harmadik lett, egyetlen egységgel megelőzve a nagy rivális Ferrari csapatát.
2010 McLaren MP4-25
19 verseny, 5 győzelem, 1 pole pozíció, 454 pont
A KERS átmenetileg betiltásra került 2010-ben, de a McLaren újabb innovációval rukkolt elő, az F-csatornával. Hamilton új csapattársa, a Brown GP-vel az előző idényben világbajnoki címet szerző Jenson Buttonnal a fedélzeten öt győzelemig jutott. Közülük Hamilton volt harcban a bajnoki címért egészen a véghajráig, ám az idény végén feltartóztathatatlannak bizonyult Vettel és a Red Bull-Renault.
A McLaren második helyen zárt a konturktőri pontversenyben a Red Bull-Renault mögöt. A wokingiakat aggodalommal tölthette el, hogy a Brown GP helyére belépő Mercedes gyári csapata is szépen gyűjtögette a pontokat, ami egy új éra kezdetét jelezte.
2011 McLaren MP4-26
19 verseny, 6 győzelem, 1 pole pozíció, 497 pont
Látványos bemutató keretein belül mutatták be az MP4-26-ot Berlinben: az autó darabokban érkezett, és a közönség előtt szerelték össze. A szenzitív részeket perse kitakarták. Már az előszezon során voltak a csapatnak nehézségei a radikális kipufogórendszerrel, amit gyorsan orvosolni kellett.
Vettel a 19 futamból 11-et megnyert és elképesztő dominanciával végzett az élen. A McLaren pilótái közül ezúttal Jenson Button végzett előrébb, második lett, Hamilton csak az ötödik helyen zárt. Összetettben a McLaren-Mercedes a Red Bull-Renault mögött másodikként fejezte be az idényt.
2012 McLaren MP4-27
20 verseny, 7 győzelem, 8 pole pozíció, 378 pont
Hamilton és Button immáron harmadik közös idényének vágott neki. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat Jenson Button nyerte, ám az ígéretes szezonkezdetet követően hat futamot kellett várni az újabb McLaren sikerhez, akkor Hamilton diadalmaskodott. A McLaren nyert ugyan még 5 futamot, de a szezon végén elképesztő hajrába kezdett Vettel és a Red Bull, így övék lett az egyéni és a konstruktőri bajnoki cím is. A McLaren-Mercedes a Ferrari mögött a harmadik helyen zárt.
2013 McLaren MP4-28
19 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 122 pont
Hamilton átigazolt a Mercedeshez, ami sokak szerint őrült ötlet volt, hiszen akkoriban a Mercedes még koránt sem volt olyan domináns mint manapság, ám az élet a brit lépését igazolta. Sergio Perez érkezett helyére a McLaren-Mercedeshez, aki messze nem úgy teljesített, ahogyan várták, bár ez elsősorban az alatta lévő gép hibája volt.
Az MP4-28-at nem a sikeresnek mondható MP4-27-es mintájára tervezték, hanem rendkívül agresszív megoldásokkal szerettek volna a wokingiak a Red Bull fölé kerekedni, ez pdig vakvágánynak bizonyult. Egyetlen futamgyőzelmet sem szerzett a McLaren-Mercedes 2013-ban, sőt, még egy dobogóra vagy egy pole pozícióra sem futotta erejükből. Az istálló legjobb helyezését Jenson Button szállította a szezonzáró Brazil Nagydíjon egy negyedik hely formájában.
A McLaren csak az ötödik helyen végzett a konstruktőrök között.
2014 McLaren MP4-29
19 verseny, 0 győzelem, 0 pole pozíció, 181 pont
A V6 hibrid turbó éra első szezonja volt a McLaren és a Mercedes kapcsolatának utolsó éve, egészen a 2021-es szezonig. A wokingiak megállapodtak a Hondával, és abban bíztak, hogy segítségükkel visszatérhetnek a győzelem útjára. Mint utóbb kiderült, ennek közelébe sem kerültek a japánok erőforrásával.
A szezonnyitón jól teljesített a McLaren-Mercedes, a Perez helyére érkező Kevin Magnussen másodikként, Jenson Button harmadikként futott be. Ezt követően a páros egyik tagja sem tudott dobogóra állni, így a McLaren-Mercedes ezúttal is ötödikként fejezte be a konstruktőri bajnokságot.
2021 McLaren MCL35M
A McLaren 2021-től ismét Mercedes motorokkal versenyez. A csapat megtartotta ifjú reménységét, Lando Norrist, míg a Ferrarihoz távozó Carlos Sainz helyére az ausztrál Daniel Ricciardo érkezett. Kérdés, mire lesz képes a csapat, egyelőre úgy fest, hogy a szezon előtti tesztek és a Bahreini Nagydíj időmérő edzése alapján képes lehet dobogós helyekért csatázni a McLaren MCL35M. Hogy valóban így lesz-e, az hamarosan kiderül!