Több kanyart is újraaszfaltoztak, kibővítették a bukótereket és új sóderágyakat alakítottak ki.
A napokban rendezték meg az első 2022-es pályanapot Spa-Francorchamps-ban, amely alkalmat adott arra, hogy a Forma-1-es Belga Nagydíjnak otthont adó aszfaltcsíkon megtapasztalják azokat a főbb, a pályát és az infrastruktúrát érintő változásokat, amelyeket a téli szünetben végrehajtottak.
Bár a pálya nyomvonala szinte változatlan maradt, komoly hangsúlyt fektettek a biztonság növelésére, mivel több kanyarban is kibővítették a bukótereket, mint például az Eua Rouge tetején található Raidillon-ban, ahol egy új, fedett tribünt is felépítettek.
2022, a season turned to the future, both on and off the track
— Spa-Francorchamps (@circuitspa) March 23, 2022
Read More https://t.co/Pkv5KGNOxp pic.twitter.com/0o7X2OnByB
A télen elvégzett, hozzávetőleg 25 millió euróba kerülő munkálatok csupán az első szakaszát jelentik annak az átfogó beruházási projektnek, amely a jövőben is folytatódik. Amaury Berthlomoé, Spa-Francorchamps főnöke elmondta, a több mint 5 hónapig tartó munkában a pálya saját dolgozóin kívül mintegy 250 ember, több mint 100 munkagép és harmincnál is több vállalkozás vett részt.
#workinprogress Resurfacing at the speaker corner #newseason #cantwait #circuitspa #spafrancorchamps pic.twitter.com/YqErbUC3lk
— Spa-Francorchamps (@circuitspa) March 9, 2022
A szakember kifejtette, nagyon rövid idő alatt kellett nagyon sok feladatot elvégezni, ami magába foglalja az összes bukótér renoválását, új sóderágyak kialakítását, a La Source, a Raidillon és a Speaker’s kanyarok újraaszfaltozását, valamint egy új, 4600 férőhelyes lelátó felépítését a Raidillon mellett. Utóbbi a World Endurance Championship május elején megtartandó 6 órás futamára készül majd el teljesen.
Az idei Belga Nagydíjat augusztus 28-án rendezik a kötelező, négyhetes nyári szünetet követően.