2022. április 05. | 16:13

A piros zászlókkal és biztonsági autós fázisokkal tarkított futamokon ez igenis reális problémaként jelentkezhet.

A Forma-1-ben minden a sebességről és az összpontosításról szól. A világ leggyorsabb autóit kivételes pilóták terelgetik rendkívül kiélezett helyzetekben. Egy átlagos futam 90-120 perc alatt lezajlik, ám a piros zászlós megszakításokkal és biztonsági autós fázisokkal tarkított versenyeken felmerülhet egy kényes probléma. Mi történik akkor, ha egy F1-es pilótára rátör a vizelési inger?

Nos, a helyzet az, ha a versenyzőnek pisilnie kell, akkor az autóban ülve, a tűzálló overálba kell elvégeznie a dolgát. A jelenlegi mezőnyből Lewis Hamilton és Sebastian Vettel soha nem tudná megtenni, Carlos Sainz egyszer már majdnem elengedte magát, de az agya megakadályozta, Fernando Alonso szerint pedig az ő speciális testhelyzetükben ez fizikai képtelenség. Daniel Ricciardónak a nagy izgalomtól már beszaladt egy pár csepp, de ennél komolyabb baleset nem történt.

Sergio Pérez még GP2-es korában a Hungaroringen, Charles Leclerc és Max Verstappen pedig szintén az F1 előtti időkben eresztették bele a sárga folyadékot az overálba. Egybehangzó információk állítják, hogy a háromszoros futamgyőztes Johnny Herbert is rendszeresen megtette, valamint a napjainkban szintén a brit SkySports F1-es stábjában dolgozó David Coulthardnak és Martin Brundle-nek is megvolt ez a rossz szokása.

Mi történik egy Forma-1-es autó pilótafülkéjében?

A Száguldó Cirkuszban szereplő versenyzőknek kiemelten fontos, hogy hidratáltak maradjanak a futamok közben. Ennek érdekében egy csövön keresztül, egy gomb lenyomásával fogyaszthatnak az autóban lévő tartályba töltött izotóniás italból.

A pilótafülkében a hőmérséklet akár 50 Celsius-fokig is felkúszhat, így a pilóták az izzadás következtében akár 3-4 kilogrammot is veszíthetnek súlyukból. Az elfogyasztott folyadék így inkább verejték és nem vizelet formájában távozik testükből.

  • Címkék:
  • F1