Guerrieri nagyot küzdött vasárnap, de a magyar fiúé lett a trófea.
Ünnepel a magyar autósport: Michelisz Norbert végzett az egyéni pontverseny első helyén a túraautó-világkupa (WTCR) második szezonjában!
Első futam
Norbi pénteken nagyon elemében volt, mind a két időmérőt megnyerte, így magabiztosan várhatta a vasárnapi versenyeket. Az időjárás kicsit összekuszálta a dolgokat az első futam előtt, hol esett az eső, hol nem, így nehéz volt eldönteni, mi a helyes gumiválasztás. Végül az döntött rosszul, aki előre és hátra is esős gumikat tett.
A veszélyes körülmények miatt a biztonsági autó mögött rajtolt a mezőny, a safety car aztán az első kör végén bement a boxba, Norbi pedig azonnal ellépett a második Aurelien Panis elől, a kör végén már 1,8 másodperces előnye volt. Norbi nagy riválisa, Esteban Guerrieri a kilencedik helyről indulva gyorsan feljött a hatodik helyre, végül a negyedik lett. Az összetett harmadik helyén álló Yvan Muller sem ült a babérjain, a veterán pilóta Guerrierihez hasonlóan gyorsan lépdelt előre, de a szabadkártyával induló Oliveirát nem tudta megelőzni, így csak 10 pontot tudott szerezni. Thed Björk rajtavesztett a gumiválasztáson, így a svéd már az első futam után kiszállt a világbajnoki címért folyó küzdelemből.
Michelisz a mögötte zajló eseméneykkel mit sem törődve magabiztos rajt-cél győzelmet aratott az első futamon Szepangban, és a szezonbeli ötödik sikerével 27 pontra növelte az előnyét. Tassi Attila remek versenyzéssel a 13. helyen zárt, jutalma 3 pont lett.
Második futam
A második futam előtt megint nagy volt a matek az eső miatt, Guerrieri és Norbi végül úgy döntött, hogy előre esős gumikat tesznek. A harmadik rajtkocka egyébként üresen maradt, mert Vervisch autóját le kellett tolni a rajtrácsról. A rajt után Norbi koccant egyet, de a magyar fiú szerencsére nem esett ki, tudta folytatni a versenyt, igaz, hátracsúszott a 15. helyre, miközben Guerrieri feljött a második helyre. Akkora volt az eső, hogy össze-vissza csúszkáltak a kocsik, Norbi is megjárta a kavicságyat. Aztán Catsburg autója kigyulladt (előtte a holland megtorpedózta Yvan Mullert), jött a piros zászló.
A 2. szektor utáni sorrend alapján indították újra a versenyt, így Guerrieri a 2., Michelisz pedig csak a 13. pozícióból rajtolt az újraindítást követően az idő közben besötétedő Szepangban. Guerrieri gyorsan feljött az első helyre, de Norbi is szépen jött előre. A 10. körben beküldték a pályára a biztonsági autót Tassi miatt, aki a pálya szélén parkolta le a Hondáját. Végül a biztonsági autó mögött kocogott be a mezőny, Guerrieri nyerte a második futamot, Norbi a 8. lett, a 27 pontos előnye 10-re csökkent a harmadik verseny előtt. Muller hátránya 33 pontra nőtt Norbival szemben az utolsó futam előtt, így Björk után ő is kiszállt a bajnoki címért folytatott harcból.
Harmadik futam
Az őrület a harmadik futam előtt is megvolt, mindenki vakarta a fejét, miközben a gumiválasztáson gondolkozott. Catsburgnak nem kellett ilyen gondokkal foglalkoznia, ugyanis kizárták a harmadik futamról (a fentebb említett Muller-incidens miatt). Sajnos Tassi sem lehetett ott a rajtrácson váltóhiba miatt.
A pole pozícióból induló Michelisz mellett gyorsan elment Guerrieri és Azcona a rajt után, Norbi így gyorsan visszacsúszott a harmadik helyre. Az látszott, hogy nincs minden rendben Michelisz autójával, nagyon küszködött a Hyundai versenyzője. Azcona közben támadta Guerrierit, minden magyar ember a spanyolnak szurkolt. Farfus kiesése után bejött a safety car, így összerázódott a mezőny Norbiék mögött. Legnagyobb bánatunkra a maláj pályabírók nagyon lassan dolgoztak Farfus autójával, aminek persze Guerrieri nagyon örült...
Az 5. körtől újra a versenyzésé volt a főszerep: Michelisz résen volt, miközben Azcona feljött az első helyre! Utána hatalmas pofozkodás alakult ki, Kristoffersson is elment Guerrieri mellett, de az argentin nem adta fel, ugyanakkor alig tudta pályán tartani a kocsiját. A 6. körben aztán nyilvánvalóvá vált, hogy Guerrieri feltartja a mögötte haladókat, Norbi szinte letolta a pályáról, végül meg is előzte a riválisát. Guerrieri csúszott hátra, a kocsijában túlmelegedett a motor, miután a dél-amerikai rengeteg törmeléket összeszedett!
Norbi rádión jelezte, hogy óvatosan fog vezetni a hátralévő körökben, neki akkor már csak az lebegett a szeme előtt, hogy valahogy befejezze a versenyt. Mi pedig azért szurkoltunk, hogy a Hyundai kibírja a végéig. De ha nem lett volna elég az izgalmakból, újra bement a pályára a biztonsági autó. A 11. körben Kristoffersson átvette a vezetést, Michelisz az ötödik helyről figyelte, hogy mi történik előtte. Mögötte pedig Tarquini tökéletesen hozta a hátvéd szerepét.
Norbi végül megtartotta az ötödik helyet a nem 100 százalékos Hyundaijal, de ennél sokkal fontosabb volt, hogy ezzel a pontszerzéssel ő lett a WTCR második bajnoka, ami bizony bőven felér egy világbajnok címmel. Norbi a leintés után a könnyeivel küszködött, akárcsak felesége, Johanna (akit azonnal körbevettek a magyar szurkolók), nagyon megható pillanatoknak lehettünk a szemtanúi. A harmadik versenyt egyébként Kristoffersson nyerte, aki a 22. helyről rajtolt.
NORBI MICHELISZ - #KingofWTCR pic.twitter.com/V8uAiCjzNR
— FIA WTCR / Oscaro (@FIA_WTCR) 2019. december 15.
Michelisz ebben a szezonban 5 futamgyőzelmet aratott, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupa-győztes 2019-ben.
„Egészen hihetetlen, hogy megcsináltuk, pedig ez a malajziai záró hétvége nagyon trükkös volt a három futammal, a váltakozó időjárási körülményekkel, és mindennel, ami a pályán történt. Ez a siker a csapaté, a családomé, a barátaimé, és az összes magyar szurkolóé, aki az elmúlt több mint tíz évben mögöttem állt" - nyilatkozta a WTCR új bajnoka a harmadik verseny után.
„Mindannyian meghajolunk Norbi eredménye előtt, amely a hazai autósport legnagyobb sikere. Hosszú út vezetett idáig, ez a győzelem tíz év kitartó és alázatos munkájának az eredménye” – nyilatkozta az MTI-nek Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke.