Tarquini az új éra első bajnoka, Michelisz a negyedik helyen végzett

Frissítve:
2018-11-28, 13:31

Mindössze három pont előnnyel az 56 éves Gabriele Tarquini lett a WTCR első bajnoka

A Makaói pályára úgy érkezett a mezőny, hogy matematikailag heten is potenciális bajnokesélyesek voltak. Az első futamon Michelisz Norbinak elsődleges feladata a mögüle rajtoló BRC Racing Teames csapattársa, a bajnoki éllovas Gabriele Tarquini segítése volt. Nem a legjobb helyről vágott neki az olasz pilóta a megmérettetéseknek, ugyanis a második időmérőn csak a 14. helyen végzett, így a második és a harmadik futam nem lesz egyszerű számára. Ahogy az várható volt, safety car és piros zászló is tarkította a versenyt. Végül Jean-Karl Vernay futott be elsőként a célba, Yvan Muller és Rob Huff előtt. Az éllovas Tarquini lett a negyedik, csapattársa Michelisz Norbi előtt.

Michelisz Norbi, mögtte csapattársa Gabriele Tarquini

A második futam első körében hatalmas baleset alakult ki. Pepe Oriola és Yann Ehrlacher összeért, a közvetlenül mögöttük érkező Vernay és Michelisz a spanyol keresztbeálló Cupráját már nem tudta kikerülni. Több autó is beállt ebbe a sorba mögéjük, a magyar versenyző Hyundaiának első futóműve sérült, de a bajnoki címért küzdő Gabriele Tarquini sem úszta meg a találkozót sérülés nélkül. Számára nem volt jó hír, hogy Yvan Muller felállt a dobogóra, így az utolsó futamra a franciának megmaradt az esélye arra, hogy megnyerje a WTCR első szezonját, a Makaóba 39 pontos előnnyel érkező olasz előtt.

Yvan Muller autója oldalról fotózva

A harmadik futamon az ötös számú Hyundai-jal induló magyar pilóta remekül kapta el a rajtot, fel is ért a poleból induló Rob Huff mellé, azonban nem sikerült megelőznie. Az élre Esteban Guerrieri állt, eközben Michelisz, Yvan Muller támadásait verte vissza. A mezőny hátsó részében, a 14. helyről rajtoló Gabriele Tarquini előre ment a pontszerző kilencedik helyig, azonban nem lehetett nyugodt, mert Muller közel került a dobogós helyekhez, viszont az olasz csapattársa remekül tartotta maga mögött a négyszeres világbajnok franciát, aki így a negyedik lett. Tarquini végül a 10. helyen hozta be a Hyundai-t, ami elég volt neki ahhoz, hogy megszerezze az év végi összetett első helyét! Csapatuk, a BRC Racing Team három ponttal lemaradt az Yvan Muller Racing mögött.

Így alakult az első tíz sorrendje 2018-as Túraautó-Világkupa utolsó futama után:

  1. Tarquini 306 pont
  2. Muller 303
  3. Guerrieri 267
  4. Michelisz 246
  5. Vernay 245
  6. Oriola 245
  7. Björk 242
  8. Huff 242
  9. Vervisch 228
  10. Ehrlacher 204

A csapatok értékelésének a végeredménye:

  1. MRacing - YMR 562 pont
  2. BRC Racing Team 559
  3. ALL-INKL.COM Münnich Motorsport 481
  4. Sébastien Loeb Racing 412
  5. Audi Sport Leopard Lukoil Team 381

Fotók:

Forrás:

Kapcsolódó írások

Slovakia Ring WTCR - GALÉRIA
2018. július 16.
A Túraautó-Világkupa slovakia ringi hétvégéje leginkább a hullámvasúthoz hasonlított!
WTCR és Nagy Futam – programajánló a hosszúhétvégére
2018. április 26.
Nagy dömping lesz április végén és május elsején, a Hungaroringre látogat a bombaerős WTCR, május elsején pedig Max Verstappen F1-es autójától lesz hangos Budapest belvárosa.
Hungaroring WTCR 2018 - GALÉRIA
2018. április 30.
37 kép arról, milyen is volt a hétvégi WTCR a Hungaroringen!
 Lynk & Co 03 TCR Cyan Racing, oldalról és szemből
2018. október 24.
A kínai segítségnél a Lynk & Co-ra gondolok, amelyet néhány évvel ezelőtt alapított a Geely, vagyis a Volvo anyacége azért, hogy az európai piac olcsóbb szegmenseiben is helyt tudjon állni