2020. október 19. | 16:48

A legendás autók mellett ott volt a 2017-es F1-es Mercedes is, de most inkább a ’70-es, ’80-as évek emblematikus modelljei közül válogattunk.

A Goodwoodban rendezett eseményeknek nagy hagyománya van, amelyen rendszerint nagyon sok kivételes jármű helyet kap, és felbőgnek olyan motorok is, amelyek még a versenyzés hajnaláról valók. Habár az idei év merőben eltért az eddigiektől, hiszen a járványhelyzetre való tekintettel zárt kapuk mögött bonyolították le az eseményt. Ennek ellenére a szervezők egy nagyon szórakoztató rendezvényt raktak össze, hiszen az interaktív élő adás és a virtuális boxutca mellett különleges autók jelentek meg a pályán. Nézzünk most ezek közül egy kisebb válogatást.

5. Audi Quattro S1 E2

A 1980-as évek rali autói mindig megdobogtatják a versenyzés iránt rajongó emberek szívét. Ez volt az a korszak, amikor az FIA létrehozta a Group B-t, aminek lényege abban állt, hogy a mérnöki megoldások számára gyakorlatilag a határ az tényleg a csillagos ég volt. Ezek a modellek rendszerint eléggé látványos bemutatókat tudnak produkálni, hiszen szemmel láthatóan is elképesztő erő van bennük, főleg azért is, mert az autó teste nagyon könnyű anyagokból tevődik össze. Ebből fakadóan persze főleg a gyorsasági szakaszoknak a királyai. Ez a modell az 1985-ös szezon végén mutatkozott be.

4. Lotus-Ford 91

Ismét a ’80-as évekbe kell visszautaznunk, amikor még volt Lotus versenyistálló a Forma-1-ben. Ez volt az a modell, amelyik olyannyira kiismerhetetlen volt a csapat főtervezőjének és mérnökeinek számára, hogy rengeteg kiesése volt, egyetlen győzelme és 30 pontja az év végén. A csapat számára azonban még ez is előrelépés volt, hiszen az előző szezonokban még gyengébben teljesítettek, ugyanakkor a csapat több világbajnoki címet sem az egyéni, de a konstruktőri versenyben nem tudott szerezni. Ebben az évben a csapat pilótái Elio de Angelis mellett a későbbi brit bajnok volt, Nigel Mansell.

3. Mini 1275 GT

Számos olyan autó is megjelent, amelyet az 1970-es években használtak versenyzésre. Ilyen ez a Mini is, amit egykoron Lawrence Warr és a brit túraautó bajnok Tim Harvey vezetett.

2. Porsche 917K

1970-ben volt az a Le Mans-i 24 órás verseny, ahol Richard Attwood és Hans Hermann vezetésével megszerezte a márka első győzelmét a legendás helyszínen. Ebbe a modellbe minden erejét és tudását beleadta a Porsche, szakítva a hagyományokkal nem boxer, hanem V-elrendezésű motort tettek bele. A hétvégén ismét Richard Attwood ült az autó volánja mögé, nosztalgikus élmény lehetett.

1. Williams-Honda FW11

1986-ban és ’87-ben használták ezt a Frank Dernie által tervezett autót. Mindkét évben konstruktőri világbajnoki címet tudott szerezni a Williams istálló. Azonban az egyéni VB címet csak a második évben tudta megszerezni Nelson Piquet. Az autón már ekkor az a festés volt, amely később Nigel Mansell versenygépét is díszítette, aki ezután a két év után megfordult a Ferrarinál is, hogy aztán visszatérjen és világbajnok lehessen a csapattal.