2019. november 05. | 16:32

A W Series versenyigazgatója, Dave Ryan a 2020-as szezonnal kapcsolatos kérdésekre válaszol.

Társszerző: Hajdu Balázs

Szépen lassan ismertté válik a W Series sorozatban résztvevő autóversenyzők neve, valamint a futamok tervezett helyszíne és időpontja. Ha kíváncsi vagy, mit válaszolt Dave Ryan, a bajnokság versenyigazgatója a 2020-as idénnyel kapcsolatos kérdésekre, akkor a következő összeállításból megtudhatod.

Október 21-én bejelentették 18 olyan pilóta nevét, akik a 2020-as sorozatban versenyezni fognak. Miért nem jelentették be mind a 20-at?

Dave Ryan: Az elmúlt hónapban számos versenyzőt teszteltünk Almeriában, közülük hat kap lehetőséget a W Series 2020-as bajnokságában: Ayla Agren, Abbie Eaton, Belen Garcia, Nerea Marti, Irina Sidorkova és Bruna Tomaselli. Ayla és Bruma kivételével mindannyian abszolút újoncnak számítanak. Mindegyik versenyző meggyőző teljesítményt nyújtott. Jövőre meglátjuk, mennyire tudnak megküzdeni a rájuk nehezedő nyomással.

Ám nem csak őket figyeltük. Voltak olyanok, akiknek még időre van szükségük. Még bizonytalan a sorozatban való szereplésük. A média által felröppentett spekulációkra reagálva elmondom, hogy nem Katherine Leggére, vagy Michelle Gattingre célzok. Katherine nagyon tapasztalt pilóta, kiválóan teljesített Almeriában, ám egyelőre az Amerikában zajló versenysorozatára kíván koncentrálni. Michelle is remekül szerepelt a teszteken, viszont ő is úgy döntött, hogy más bajnokságban folytatja pályafutását.

Végül, de nem utolsósorban, az a 8 versenyző is számításba jöhet, akik nem kerültek be a tavalyi bajnokság első 12 helyezettje közé. Egyelőre a versenynaptárt szeretnénk összeállítani, több pilóta részvétele ettől is függ.

A jövő évi versenyzőkről kiadott listán szerepel Jamie Chadwick, 2019 bajnoka. A közösségi médiában megszólaltak a kritikusok, akik szerint Chadwicknek nem szabadna harcba szállnia a címvédésért.

Dave Ryan: Ez egy érdekes pont, már a 2019-es idény előtt is vitáztunk erről. Mivel a W Series azért jött létre, hogy versenyzési lehetőséget biztosítson a női pilótáknak, szellemiségünkkel és céljainkkal ellentétes lenne, ha a sorozat történetének első bajnokát kizárnánk a küzdelmekből. A bajnokság díjazása 500 ezer amerikai dollár, ami hihetetlen lehetőségeket nyit meg a hölgyek számára. Ha nem engednénk indulni a bajnokot, akkor gyakorlatilag büntetnénk a sikeréért.

A W Series egyre erősebb ugródeszkává válik a női autóversenyzők számára. Ennek látható jelei vannak, és remélem, hogy a legjobbjaink hamarosan magasabb szinteken is bemutatkozhatnak. Az senki számára nem jelent újdonságot, hogy a férfiaknak jóval nagyobb esélye van bekerülni a Forma-3-as, vagy Forma-2-es mezőnybe. Amennyiben egy hölgynek sikerülne az áttörés, az még jobban alátámasztaná a W Series létjogosultságát.

Szeretném hozzátenni, hogy a 2020-as szezontól kezdve a W Series FIA szuperlicensz pontgyűjtési jogosultságot szerzett. Ennek egyik követelménye, hogy a sorozat győztese nem indul a rákövetkező évadban. Ez természetesen nem vonatkozik az idei bajnok Jamie Chadwickre, mivel az előző bajnokságra még nem vonatkoztak a szuperlicensz pontok. A 2020-as győztes nevét viszont már nem láthatjuk a mezőnyben 2021-ben.

Összegezve, még nem döntöttük el, melyek lesznek a 2021-es bajnokság indulási kritériumai. A 2020-as bajnok nem vesz részt a sorozatban, és biztosan lesznek új, feltörekvő versenyzők a mezőnyben.

Honnan tudják, hogy lesz-e elég új jelentkező a 2021-es bajnokságra?

Dave Ryan: A hölgyek bajnoksága egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mind a résztvevők, mind pedig a közönség terén. Almeriában számos versenyzőt teszteltünk, közülük két tinédzser, a 16 éves Irina Szidorkova és a 17 éves Nerea Martin bekerültek a sorozatba. Szerintem mindig lesznek fiatal újoncok, és ez így van rendjén. Ahogy említettem, még nem ismerjük, a 2021-es bajnokság indulási feltételeit.

Mikor jelentik be a 2020-as W Series versenynaptárát?

Dave Ryan: Amint elkészül. Ennél pontosabbat nem tudok mondani, hiszen számos tényező befolyásolja a döntésünket. Az elmúlt 40 évben többnyire a Forma-1-ben dolgoztam, sokat tudok a szervezés hátteréről. Továbbra is partnerünkkel, a DTM-mel összhangban rendezzük a versenyeket. Amint megszületik a döntés, nyilvánosságra hozzuk a versenynaptárt.

Engedélyezik-e a W Series versenyzőinek, hogy egyéb sorozatokban is szerepeljenek?

Dave Ryan: Igen, de csak meghatározott feltételek mellett. A 2019-es idényben is számos pilótánk vett részt más sorozatokban. A W Series nem a kirekesztésről szól, sőt inkább az ellenkezőjét kívánja hirdetni. Örömmel láttuk, hogy versenyzőink helyenként kiválóan szerepeltek férfiak ellen az elmúlt hónapokban. Lehetővé tesszük nekik, hogy más sorozatokban teszteljenek, beleértve a W Series szezonján kívül eső gyakorlásokat. Mindent megteszünk, hogy a versenyzőink jobbak, fittebbek, gyorsabbak, versenyképesebbek és professzionálisabbak legyenek. Az igazságosság jegyében nem engedélyezzük, hogy az első W Series verseny előtt négy héttel bármilyen versenyen vagy teszten vegyenek részt, melyet olyan pályán rendeznek, ahol később W Series futamot tartanak majd.

Jövőre is lesz fordított rajtrácsos verseny, mint a hollandiai Assenben az előző idényben?

Dave Ryan: Talán igen, talán nem. Egyelőre korai lenne kijelenteni bármit is.

Kik lesznek a 2020-es W Series bajnokság élmenői?

Dave Ryan: 2019-ben öt különböző versenyző tudott futamot nyerni. Meglepődnék, ha Jamie Chadwick, Beitske Visser, Alice Powell, Marta Garcia és Emma Kimilainen jövőre nem lennének ott az élmezőnyben. Természetesen benne van a pakliban, hogy valaki hatalmasat fejlődött, és eséllyel szállhat harcba a győzelemért. A fiatal tehetségtől meglepetéseket várok. Az a nagyszerű a W Series bajnokságban. hogy rendkívül kiegyenlített sorozatról van szó.