2018. november 05. | 13:53

A Porsche 911 GT2 RS visszahódította a Zöld Pokol királya címet az Aventador SVJ-től!

2017-ben, Goodwoodban debütált az addigi leggyorsabb és legerősebb Porsche, amely azonnal meg is hódította a 21 km hosszú, és 70 kanyarnál is többet tartalmazó nyomvonalat. A 6 perc 47,25 másodperces köridejére idén nyáron rálicitált a Lamborghini, az Aventador SVJ-vel. Az olasz gyártó 3 másodpercet vert az addigi rekorderre.

Ezt azonban a Porsche nem sokáig hagyta szó nélkül, ugyanis a Manthey-Racing által felkészített, pályára orientált 911 GT2 RS-sel 6 perc 40,3 másodperces időt produkált 2018 októberében, amivel visszahódította az elsőséget.

A felkészített 911 GT2 RS-t egy 3,8 literes biturbós motor hajtja, amely 700 lóerőt és 750 Nm nyomatékot képes leadni a hátsó kerekekre, amelyek a roppant könnyű, mindössze 1 470 kg-os kasztnit tolják. Többek közt emiatt a 100-as sprintet 2,8 másodperc alatt tudja le, a végsebessége pedig 340 km/óra. Az Aventador SVJ 6.5 literes V12-es motorja 759 lóerőt tud, ez 69 lóerővel több, mint a jelenlegi rekorderé, szóval elég jól állították be a technikát. Persze a sofőr teljesítménye sem másodrendű, a volánnál a 31 éves tesztpilóta és mérnök, Lars Kern foglalt helyet, aki kihozta a maximumot az autóból.

A Manthey-Racing egyébként a Nürburgringtől nem messze található. A Nicolas és Martin Raeder által irányított vállalatnál a Porsche AG 51 százalékos részesedéssel rendelkezik. A cég szolgáltatásokat és alkatrész csomagokat kínál, valamint versenyeket rendez.

Az Eifel régióból származó versenycsapat az egyetlen, aki hat győzelmet ért el a Nürburgringen rendezett 24 órás versenyen. Többek között a Meuspath csapat felelős az FIA World Endurance Championship-ben szereplő két 911-es RSR-ért. A WEC-ben a Porsche 2018 júniusában megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, a Porsche GT csapatának pedig vitathatatlan a vezető szerepe a sorozatban.

Egy kis érdekesség, hogy szeptemberben mutatta be a Porsche az új Porsche 935-öt, amely 911 GT2 RS alapjaira épült, modern technológiával ötvözve. Ebből a pálya napi használatra szánt járműből mindössze egy 77 darabos limitált szériát készít majd a gyártó.