Újra a 911 GT2 RS a Zöld Pokol királya 6:40,33-as idővel

Frissítve:
2018-11-09, 16:02

A Porsche 911 GT2 RS visszahódította a Zöld Pokol királya címet az Aventador SVJ-től!

2017-ben, Goodwoodban debütált az addigi leggyorsabb és legerősebb Porsche, amely azonnal meg is hódította a 21 km hosszú, és 70 kanyarnál is többet tartalmazó nyomvonalat. A 6 perc 47,25 másodperces köridejére idén nyáron rálicitált a Lamborghini, az Aventador SVJ-vel. Az olasz gyártó 3 másodpercet vert az addigi rekorderre.

Ezt azonban a Porsche nem sokáig hagyta szó nélkül, ugyanis a Manthey-Racing által felkészített, pályára orientált 911 GT2 RS-sel 6 perc 40,3 másodperces időt produkált 2018 októberében, amivel visszahódította az elsőséget.

A rekorder Porsche 911 GT2 RS felülről fotózva

A felkészített 911 GT2 RS-t egy 3,8 literes biturbós motor hajtja, amely 700 lóerőt és 750 Nm nyomatékot képes leadni a hátsó kerekekre, amelyek a roppant könnyű, mindössze 1 470 kg-os kasztnit tolják. Többek közt emiatt a 100-as sprintet 2,8 másodperc alatt tudja le, a végsebessége pedig 340 km/óra. Az Aventador SVJ 6.5 literes V12-es motorja 759 lóerőt tud, ez 69 lóerővel több, mint a jelenlegi rekorderé, szóval elég jól állították be a technikát. Persze a sofőr teljesítménye sem másodrendű, a volánnál a 31 éves tesztpilóta és mérnök, Lars Kern foglalt helyet, aki kihozta a maximumot az autóból.

A Manthey-Racing egyébként a Nürburgringtől nem messze található. A Nicolas és Martin Raeder által irányított vállalatnál a Porsche AG 51 százalékos részesedéssel rendelkezik. A cég szolgáltatásokat és alkatrész csomagokat kínál, valamint versenyeket rendez.

A csapat a 911 GT2 RS mellett

Az Eifel régióból származó versenycsapat az egyetlen, aki hat győzelmet ért el a Nürburgringen rendezett 24 órás versenyen. Többek között a Meuspath csapat felelős az FIA World Endurance Championship-ben szereplő két 911-es RSR-ért. A WEC-ben a Porsche 2018 júniusában megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, a Porsche GT csapatának pedig vitathatatlan a vezető szerepe a sorozatban.

Egy kis érdekesség, hogy szeptemberben mutatta be a Porsche az új Porsche 935-öt, amely 911 GT2 RS alapjaira épült, modern technológiával ötvözve. Ebből a pálya napi használatra szánt járműből mindössze egy 77 darabos limitált szériát készít majd a gyártó.

További autós hírek

Olyat gyakran látunk és posztlunk is, hogy a robogó, megkülönböztető jelzést használó mentőautó után bevágódnak és így próbálnak maguknak időt…

A tűz olyan reakciót váltott ki a kocsiból, amire nem lehetett előre számítani – írja az origo. Az alábbi videót…

Eddig tisztázatlan körülmények között 2020. január 25-én 15 óra 35 perckor, az M3-as autópálya 49+100-as kilométerszelvényében, a Miskolc irányába vezető…

Rengeteg megbotránkoztató, meghökkentő vagy esetenként vicces felvétel kerül fel oldalunkra. Azon túlmenően, hogy próbálunk titeket érdekes, szórakoztató, naprakész tartalmakkal ellátni,…

A teherautó sofőrje az A9-es autópályán haladt Ingolstadt közelében. A német rendőrök meg tudták állítani, de nem volt egyszerű feladat.…

Kapcsolódó írások

2019. december 01.
Videógyűjtemény a Nürburgrin Nordschleife aszfaltcsíkjáról, de nem úgy, ahogy megszoktad
Porsche 959
2019. április 23.
A 959-es és az F40-es volt a 80-as évek két nagyágyúja, ehhez kétség sem férhet. A Ferrari ikonná vált, a németnek viszont nem jutott annyi a rivaldafényből…
Ateliers Diva hátulról
2019. július 30.
Az Ateliers Diva egy klasszikus Porsche 911 szénszálas karosszériával és vaskos árcédulával.
Az új Porsche 911 GT2 RS
2017. július 18.
A Porsche heteken át tagadta a GT2 RS létezését. A sajtó megkereséseire gyenge kibúvókkal válaszolt, annak ellenére, hogy az E3-on a Forza 7 borító autója lett és meg is jelent ott.