2023. április 11. | 14:24

Ők tényleg a térkihasználásra és a praktikumra fektetik a hangsúlyt.

India járműipara és autóparkja messze nem olyan, amihez az európai ember szeme hozzászokott. Sok esetben csak furán néznénk és elkönyvelnénk, hogy milyen elavult vackokkal járnak.

Pedig ezek csak szükségszülte autók egy olyan helyzetbe, ahol sok ember nem tud összerakni milliókat egy új autóra, de a mobilitás meg elengedhetetlen. Ilyenkor jönnek az indiai gyártók, vagy mások helyi modelljei.

Előbbire jó példa a Force Motors, amely bár még mindig elavult technológiára építi modelljeit, a praktikumot szem előtt tartják. Így születhetett meg a Citiline is, ami a Mercedes G-osztályra egyértelműen hajaz, ám annál kicsit puritánabb és olcsóbb.

Ennek persze megvan az oka, de melyik G-osztály mondhatja el magáról, hogy elfér benne egyszerre akár 10 ember. Közben a Force Citiline egy alig 5,12 méteres autó, tehát még szűk 6 centivel rövidebb is, mint a jelenleg futó Mercedes S-osztály.

És mégis elfér benne az első sorban kettő, mögötte három, majd megint kettő és megint három ülés. Összesen négy sor található az autóban, amelyekben teljes értékű ülések vannak. Ráadásul a Citiline-nak vannak testvérmodelljei, amelyek akár 11 és 13 ember szállítására is alkalmasak, bár a hátsó utasok ráfutásvédelme itt is legfeljebb a magas építésben merül ki.

Felépítésében sem mondható modernnek az autó, hiszen még mindig egy alvázas gép. Elöl dupla lengőkaros futómű dolgozik, míg hátul maradt a merev híd, laprugókkal megtámogatva. Bár a felépítés okán biztos nem az autópályák királya, viszont terepen még akár ügyes is lehet a Citiline.

A hajtásért egy ősöreg, Mercedestől licenszelt 2,6 literes, négyhengeres, common-rail dízelmotor dolgozik mindössze 90 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. Ha beleül mind a 10 ember, akkor biztosan nem egy versenygép, de ha jól áttételezik a motorhoz csatolt 5 fokozatú kézi váltót, akkor nem biztos, hogy annyira lomha lesz.

A Citiline sok részletében olcsó, ennek köszönhetően pedig az ára sem lesz valami magas. Összesen 1,51 millió indiai rúpia, ami átszámolva csak bő 6,3 millió forint, ami szinte semmi lenne a mai viszonylatban egy ilyen autóért.

Azt azonban ne felejtsük el, hogy ezek az autók a biztonsági és környezetvédelmi előírások miatt ki sem hajthatnának Európa útjaira. Tehát itt forgalmazni sem lehetne, hiszen a törésteszten is csúnyán elvérezne, nem beszélve a kibocsátási normákról.

Forrás: Force Motors
Force Motors