2018. január 18. | 06:33

A leggyorsabb SUV címre pályázik a Ferrari. A Fiat Chrysler konszern elnöke, Sergio Marchionne szerint 2019-ben érkezhet az olaszok városi terepjárója.

Társszerző: Hajdu Balázs

Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler sokszínű vezérigazgatója először 2017 novemberében beszélt a cég SUV, vagy inkább FUV (Ferrari Utility Vehicle) építési szándékáról. Azóta az ősi vetélytárs Lamborghini piacra dobta az Urust, így még nagyobb lett a Ferrari motivációja. Marchionne legutóbb a Detroit Motor Show alkalmával beszélt a terveiről. Sietve igyekezett elhárítani azokat a találgatásokat, mely szerint a Ferrari egy kamiont épít. Ő így fogalmazott: “Úgy fog kinézni, ahogy ilyen típusú járműnek kell. A Ferrari életérzésből azonban nem engedünk.”

Ahogy az várható, elképesztően gyors lesz. Arra a kérdésre, hogy a leggyorsabb SUV-ot akarják-e megépíteni, Marchionne azt felelte:
“A jelenlegi leggyorsabb SUV az Alfa Romeohoz tartozik (a Stelvio Quadrifoglio), és nem gondolnám, hogy a Ferrarinak félnie kéne az Alfától. Mindent megteszünk, hogy a leggyorsabbak legyünk.”
Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifogliója magasra tette a lécet az 503 lóerős ikerturbós V6-osával, mely a hírek szerint 3,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 283 km/h. Mire a Ferrari elkészül, a Lamborghini Urus már az utakon lesz 641 lőerős V8-assal, 3,6 másodperces gyorsulással, és 300 feletti végsebességgel. Ez lehet a Ferrari valódi célja, ha bevallják, ha nem. Azt is tudni lehet, hogy az autó a becsléseknél előbb fog elkészülni. Az ezt firtató kérdésre Marchionne azt felelte:
“Talán 2019 vége, 2020 eleje. Láttam az autót, amikor nyolc napja Európában jártam. Dolgozunk rajta, de még nincs készen.. Már most is jól néz ki.”
A terv kiakasztott néhány konzervatív Ferrari rajongót, ám a SUV szegmens kiemelkedő hozamai miatt logikus üzleti lépésnek látszik, hogy a Ferrari követi riválisait ezen a téren. Marchionne álítása szerint a cég adósságmentes lesz 2018-ban, annak ellenére, hogy nem teljesítették az eladási célokat. Egy SUV, ami a Ferrari logót viseli, elengedhetetlennek látszik a magasztos célok eléréséhez. A vezérigazgató beszélt a projekt érzékeny pontjairól is, és bevallotta:
“Nagyon sok ember követelné a fejemét a Ferrarin kívül, ha csak egy szimpla SUV-ot gyártanék.”
A Bentley és a Lamborghini már bent van, a Rolls Royce most készül belépni a piacra, így a Ferrari az utolsó nagy teljesítményű luxusgyártó, mely városi terepjárót készít.

A Ferrari útja az SUV elfogadásáig

A 2017-es év vége felé Marchionne megerősítette, hogy egy SUV elején is látható lesz az ágaskodó ló az elkövetkező években. Az autó gyártása körülbelül 30 hónapot vesz igénybe. Marchionne azt mondta:
”Meg kell tanulnunk ezt az új kapcsolatot az exkluzivitás és a termék ritkasága között, aztán próbáljuk egyensúlyozni a növekvő vágyat a termék portfoliónk szélesítésével.”
A Bloomberg hírügynökség által idézett források arról beszélnek, hogy a Ferrari SUV járműve egy új ötéves terv része lehet, mely arról szól, hogy túlszárnyalják a jelenlegi 10 000 autó/év eladási mutatót. A cég jelenleg ehhez a határhoz tartja magát, hogy a kibocsátási szabályoknak megfeleljen, és a márkának megfelelő exkluzivitást is megőrizzék. A Ferrari korábban erősen tagadta, hogy valaha is belevág az SUV szegmensbe. Marchionne ezt korábban megerősítette, amikor olyanokat mondott, hogy “előbb lőjetek le. A Ferrari nem arra van, hogy a Porschéval versenyezzen”, utalva a német gyártó erősen nyereséges SUV vállalkozására a Porsche Cayenne bevezetésével. Az ismert tény, hogy a Ferrari tovább hibridizációja megfontolás alatt van, ez biztosítja a növekvő eladásokat a kibocsátási szabályok megsértése nélkül.

A Bloomberg jelentése szerint valamikor 2018-ban lesz lehetőség először betekinteni a Ferrari hosszútávú terveibe. Az SUV ösvényen való elindulás lehet Marchionne egyik utolsó lépése, mivel 2019-ben leköszön a Fiat Chrysler Csoport elnöki pozíciójáról, és 2021-ben a Ferrari elnöki székéből is feláll. A Ferrari SUV-ja négyüléses családi autóként funkcionálhat, mely nagyobb belső térrel rendelkezik, mint a mostani kétajtós GT4Clusso. A fő célcsoport az ázsiai piac lehet, főként a kínai ügyfelek kerülnek a marketing középpontjába. Te mit szólsz a Ferrari SUV terveihez? Írd meg kommentben. Forrás: Auto Express