2018. december 20. | 17:03

A Lamborghini Aventador utódja az elektromos hajtást a jó öreg V12-sel fogja ötvözni 2020-ra, számos kihívást állítva a gyártó elé

Ha igazak a pletykák a Lamborghini is beletörődött abba, hogy az Aventador új generációja hibrid verzióban is kapható lesz 2020-ban. Várhatóan ez lesz a második sorozatgyártású, elektromos rendszert használó Lamborghini a hibrid Urus mellett.

Szériaszáma: LB48H. A Terzo Millenio Concept néhány darabban legyártott hiperautó már be lett mutatva a potenciális vevőknek idén júniusban. Legnagyobb újítása a hajtáslánc, mely a V12 mellett elektromos motort is használ a teljesítmény és a hatékonyság növelésének érdekében. Korábban, az Aventador SVJ bemutatásakor Maurizio Reggiani technikai vezető elárult egy-két érdekességet: „A hibrid autók térhódítása elkerülhetetlen, törvény fogja meghatározni, hogy milyen szintű elektromos hajtás szükséges minden egyes modellbe a jövőben. Számos vita folyik arról, hogy 20-30-40 kilométert menjenek el tisztán elektromosan, Kína például 50-et javasol, ehhez kell majd igazodjunk a tervezés során.”

A hibrid rendszer használata súlytöbblettel is jár, Reggiani szerint minimum 150-200 kg plusszal, még ha máshol tudnak is spórolni, az már most biztos, hogy nehezebb lesz az Aventador utódja. Ebből az is következik, hogy a nürburging-i rekordállítás is nagyobb kihívást jelent, Reggiani szerint az Aventador SVJ 6:45-ös ideje egy darabig marad ez élen.

Reggiani azt is elárulta, hogy a Lamborghini egy osztott hibrid rendszert fog használni: az első tengelyre kerülne a villanymotor, ezáltal megmaradnának a hagyományos beállítások hátul. Ez lehet az ideális koncepció irányíthatóság szempontjából, valamint így agilitással tudják kompenzálni a súlynövekedésből adódó hátrányokat. További probléma még, hogy az elektromos hajtás kevésbé hatékony a sebesség növekedésével – Reggiani elismerte, hogy az BMW i8-éhoz hasonló e-váltó lesz a megoldás.

Reggiani szerint a hibrid hajtáslánccal továbbra is lépést tudnak tartani a konkurensekkel, azokkal is, akik a turbósítást vagy a downsizing-ot választották jövőképnek, az olasz szakember szerint a turbóval sokat veszítene érzelmi faktorából egy Lamborghini. Az utód neve valószínűleg most is egy bikához fog kötődni és biztosan nagy technikai bravúrokra számíthatunk a négykerékmeghajtás és a drámai dizájn terén egyaránt.