2020-ra jön az Aventador hibrid utódja

Közzétéve:
2018-12-20, 16:03

A Lamborghini Aventador utódja az elektromos hajtást a jó öreg V12-sel fogja ötvözni 2020-ra, számos kihívást állítva a gyártó elé

Ha igazak a pletykák a Lamborghini is beletörődött abba, hogy az Aventador új generációja hibrid verzióban is kapható lesz 2020-ban. Várhatóan ez lesz a második sorozatgyártású, elektromos rendszert használó Lamborghini a hibrid Urus mellett.

Lamborghini Urus
A Lamborghini modern SUV-ja, az Urus

Szériaszáma: LB48H. A Terzo Millenio Concept néhány darabban legyártott hiperautó már be lett mutatva a potenciális vevőknek idén júniusban. Legnagyobb újítása a hajtáslánc, mely a V12 mellett elektromos motort is használ a teljesítmény és a hatékonyság növelésének érdekében. Korábban, az Aventador SVJ bemutatásakor Maurizio Reggiani technikai vezető elárult egy-két érdekességet: „A hibrid autók térhódítása elkerülhetetlen, törvény fogja meghatározni, hogy milyen szintű elektromos hajtás szükséges minden egyes modellbe a jövőben. Számos vita folyik arról, hogy 20-30-40 kilométert menjenek el tisztán elektromosan, Kína például 50-et javasol, ehhez kell majd igazodjunk a tervezés során.”

Terzo Milleno Concept
Lamborghini Terzo Millenio Concept

A hibrid rendszer használata súlytöbblettel is jár, Reggiani szerint minimum 150-200 kg plusszal, még ha máshol tudnak is spórolni, az már most biztos, hogy nehezebb lesz az Aventador utódja. Ebből az is következik, hogy a nürburging-i rekordállítás is nagyobb kihívást jelent, Reggiani szerint az Aventador SVJ 6:45-ös ideje egy darabig marad ez élen.

Aventador SVJ
Aventador SVJ

Reggiani azt is elárulta, hogy a Lamborghini egy osztott hibrid rendszert fog használni: az első tengelyre kerülne a villanymotor, ezáltal megmaradnának a hagyományos beállítások hátul. Ez lehet az ideális koncepció irányíthatóság szempontjából, valamint így agilitással tudják kompenzálni a súlynövekedésből adódó hátrányokat. További probléma még, hogy az elektromos hajtás kevésbé hatékony a sebesség növekedésével – Reggiani elismerte, hogy az BMW i8-éhoz hasonló e-váltó lesz a megoldás.

Lamborghini V12
A V12 marad

Reggiani szerint a hibrid hajtáslánccal továbbra is lépést tudnak tartani a konkurensekkel, azokkal is, akik a turbósítást vagy a downsizing-ot választották jövőképnek, az olasz szakember szerint a turbóval sokat veszítene érzelmi faktorából egy Lamborghini. Az utód neve valószínűleg most is egy bikához fog kötődni és biztosan nagy technikai bravúrokra számíthatunk a négykerékmeghajtás és a drámai dizájn terén egyaránt.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Bugatti EB110-es
2019. február 08.
A Bugatti Veyron elődje a 90-es évek meghatározó szuperautója volt, korszakalkotó innovációi és eszméletlen ereje miatt még manapság is megállná a helyét!
Ferrari 6.5 literes V12-es erőforrása
2019. március 18.
A Ferrari azon gyártók közé tartozik, akik a lehető legtovább akarnak távol maradni az éppen aktuális trendektől