2021-ben érkezik a Mercedes-Benz új elektromos zászlóshajója, az EQS

Közzétéve:
2019-08-01, 10:12

A Mercedes-Benz EQS, a márka elektromos zászlóshajója egy teljesen új platformon fog futni.

A Mercedes az utóbbi időben nagyon sok pénzt költött fejlesztésre, majd kiderült, hogy 130 villanymotoros modell bevezetését tervezik. Ebből előzetesen 10 típusban csak villanymotor lesz, ezeket jelölik majd EQ pakettel. A plug-in hibrideket EQ Power jelzéssel el, míg a mild hibrid modellek az EQ Boost bélyeget kapják.

Első ránézésre ez az álcázott Mercedes akár egy következő generációs Mercedes-Benz S-osztály is lehetne, azonban ez valami sokkal érdekesebb. Ez a 2020-ra várható, teljesen elektromos EQS, amit Benz EQ jelöléssel fognak forgalmazni. A teljesen elektromos modellek közül ez lesz a zászlóshajó. Korábban arról volt szó, hogy a Tesla Model S és a Porsche Taycan közvetlen ellenfelének szánják. 

Mercedes-Benz EQS oldalról fotózva

A fólia mintája miatt nem kivehetők az élek, ahogy más sem, de a formája általánosnak mondható, a fülke első részének kialakítása a 2015-ös F015-ös koncepcióra hajaz. Az EQS orr része valószínűleg hasonló lesz az EQC-hez. Trapéz alakú lámpatesteket és szolid hűtőmaszkot kap. Továbbá hosszú LED-es hátsólámpák, kék és réz betétek köszönhetnek vissza a végleges verzión.

Mercedes-Benz EQS hátulról

A képeken láthatók a keret nélküli ajtók süllyesztett kilincsekkel és egy hatalmas tetőablak. Az viszont meglepő, hogy a külső visszapillantók alatt nincsenek kamerák. 

A névben szereplő S utal az S-osztályra, azonban ezen kívül nem sok köze lesz a hagyományos meghajtással ellátott társához. Míg utóbbi az E-osztállyal egyetemben az MRA platformra épül, ami nem alkalmaz az akkumulátorok elhelyezésére, így az EQS a teljesen új MEA alapot kapja, amit kimondottan elektromos modellekhez fejlesztettek ki. 

Mercedes-Benz EQS felülről 

Nem sokat tudni sem a platformról, sem az EQS-ről csupán annyit, hogy kerekenként egy villanymotort kap majd, illetve, hogy a hatótávolságát 480 km-re lőtték be. Az árfekvésről és a bemutató pontos dátumáról nem adtak még ki infót. Valószínű egyébként, hogy az S-osztály után néhány hónappal fog debütálni. 

Időközben a carwow.co.uk oldaltól kaptunk egy csodaszép rendert, az EQS lehetséges és várható megjelenéséről, szerintem elég csini!

Elektromos autót vásárolnál? Keresd fel Mudri Dánielt, a Magyar Autókereskedőház Zrt. értékesítési vezetőjét (+36-20-366-3447, [email protected]) bizalommal, és kérj ajánlatot a számodra megfelelő elektromos modellre!

Forrás:

További autós hírek

A 64-es főúton 90, max 100 körüli tempóval haladtam, (én sem vagyok szent) Enying irányába. Sajnos már szürkület tájban történt az eset, október...

Tovább csökkentené a tartományi kormány az átmenő teherforgalmat Burgenland útjain. Ennek érdekében két magyar és egy szlovén határátkelőn megtiltják a nehéz tehergépkocsik belépését...

Egy 46 éves férfi bélflórájában annyira elszaporodott a sörélesztő, hogy gyakorlatilag képes sört főzni az emésztőrendszerében – írja a furcsa felfedezésről a New Scientist...

Az Encsi Rendőrkapitányság járőrei 2019. október 17-én közúti ellenőrzést tartottak, amikor Alsóvadászon ellenőrzés alá vontak egy személygépkocsit és annak vezetőjét. Az intézkedés során...

A brit rendőrök utólag büntettek meg egy youtuber autós újságírót, aki arról töltött fel videót a Facebookra, hogy egy Audi R8-cal a sebességhatárnál...

Kapcsolódó írások

1958 Mercedes-Benz 300d (W189) Adenauer, fekete limuzin, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 06.
1957-ben a Mercedes átdolgozta a W186-os zászlóshajót. A W189-est „Adeanuer” néven is emlegetik, mely utat mutatott a valaha gyártott legkülönlegesebb Mercedes, a 600-as megszületéséhez
2019. május 25.
1963-ban a Mercedes bemutatta a valaha volt legelitebb limuzinját, a W100-ast. A luxus csillagból kevesebb, mint 2800 készült, főbb vásárlói hírességek és diktátorok voltak
Kémfotókon a négyajtós Mercedes-AMG GT
2017. május 09.
Kéretlen kamerák előtt pózolt végre a Panamera egyik legnagyobb ellenfele, a Mercedes-AMG GT, amiben a V8-as mellett hibrid motor is megbújik majd
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.