292 lóerőt sajtoltak ki a plug-in hybrid 3-as sorozatból

Közzétéve:
2019-08-16, 06:50

Az új plug-in hybrid BMW, a 330e akár 140 km/h-val is képes repeszteni, teszi mindezt elektromos üzemmódban! 

Nemrég járt nálunk teszten a G20, vagyis a hetedik generációs hármas szedán. A srácoknak még négy hengerrel és M Sport kiegészítéssel is tetszett a 330i, de a hangsúly a szériába újonnan érkező 330e plug-in hybridre helyeződik. A modell kapcsán a vállalat a hatékonyság és a teljesítmény megfelelő kombinációját ígéri a sportszedánok szegmensében. A papír alapú statisztikák mindenesetre lenyűgözők, de vajon eleget tehet minden fronton a fogadalmaknak az elegáns elektromos?

A BMW 330e esetében a lényeg egyértelműen a hajtáslánc: alapvetően a márka 2,0 literes turbós négyhengeres benzinese hajtja, ami 184 lóerőt generál, ehhez kapcsolódik egy elektromotor további 113 lóerővel. Az erőátvitelről egy nyolcfokozatú Steptronic gondoskodik. Gyári adatok szerint a jármű összteljesítménye 252 lóerő, viszont van egy új és rendkívül érdekes tulajdonsága a hármas hibridnek. Ez az úgynevezett „XtraBoost” funkció, amely sport módban lép életbe. A gázpedálra lépve további 40 lóerő áll rendelkezésre, ami jól jöhet a kigyorsításoknál, viszont a csoda nagyjából csak 10 másodpercig tart. Itt nyer ténylegesen is értelmet a „kisajtolni” kifejezés, hiszen az extra 30 kW szükségeltetik ahhoz, hogy 292 lóerős lehessen a paripa.

BMW 330e 2020 naplementében
2020 BMW 330e plug-in hybrid

2019 BMW 330e beltér
2019 BMW 330e beltere

A BMW azt állítja, a 330e 5,9 másodperc alatt van százon, végsebessége 230 km/h, azt azonban nem tudni, hogy ezeket az adatokat az XtraBoost használatakor jegyezték-e fel, vagy normál üzemmódban.

A teljesítménytől eltekintve a 330e természetesen a vállalat M Sport kiegészítőivel is felruházható, opcionálisan (adaptív felfüggesztés, M Sport fékek…).

2019 BMW 330e hátulja
2019 BMW 330e

Az olyan ügyfeleknek, akiknek a teljesítménnyel szemben vagy akár amellett egyaránt fontos az üzemanyag-megtakarítás, szintén jó választás lehet ez az autó, hiszen Hibrid üzemmódban képes akár 110 km/h-s sebességgel hajtani, csak az elektromotor segítségével. Az elektromos üzemmódra való váltással a sebesség 114 km/h-ig is felkúszhat.

2019 BMW 330e csomagtere

A 12 kWh-s lítiumion akkucsomag a hátsó üléssor alatt, az üzemanyagtartály előtt lett elhelyezve, a 330e tisztán elektromos hatótávja 59-66 km-ig terjed. A szedán valamelyest veszített csomagtér-kapacitásából, viszont a 40/20/40 arányban dönthető hátsó ülések bizonyos esetben talán orvosolni tudják ezt az aprócska gondot.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
BMW 530e iPerformance
2019. augusztus 15.
A hibrid és tisztán elektromos autók konnektoros töltése hamarosan a múlté lesz. Legalábbis a BMW szerint.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja