2019. augusztus 16. | 08:50

Az új plug-in hybrid BMW, a 330e akár 140 km/h-val is képes repeszteni, teszi mindezt elektromos üzemmódban! 

Nemrég járt nálunk teszten a G20, vagyis a hetedik generációs hármas szedán. A srácoknak még négy hengerrel és M Sport kiegészítéssel is tetszett a 330i, de a hangsúly a szériába újonnan érkező 330e plug-in hybridre helyeződik. A modell kapcsán a vállalat a hatékonyság és a teljesítmény megfelelő kombinációját ígéri a sportszedánok szegmensében. A papír alapú statisztikák mindenesetre lenyűgözők, de vajon eleget tehet minden fronton a fogadalmaknak az elegáns elektromos?

A BMW 330e esetében a lényeg egyértelműen a hajtáslánc: alapvetően a márka 2,0 literes turbós négyhengeres benzinese hajtja, ami 184 lóerőt generál, ehhez kapcsolódik egy elektromotor további 113 lóerővel. Az erőátvitelről egy nyolcfokozatú Steptronic gondoskodik. Gyári adatok szerint a jármű összteljesítménye 252 lóerő, viszont van egy új és rendkívül érdekes tulajdonsága a hármas hibridnek. Ez az úgynevezett „XtraBoost” funkció, amely sport módban lép életbe. A gázpedálra lépve további 40 lóerő áll rendelkezésre, ami jól jöhet a kigyorsításoknál, viszont a csoda nagyjából csak 10 másodpercig tart. Itt nyer ténylegesen is értelmet a „kisajtolni” kifejezés, hiszen az extra 30 kW szükségeltetik ahhoz, hogy 292 lóerős lehessen a paripa.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A BMW azt állítja, a 330e 5,9 másodperc alatt van százon, végsebessége 230 km/h, azt azonban nem tudni, hogy ezeket az adatokat az XtraBoost használatakor jegyezték-e fel, vagy normál üzemmódban.

A teljesítménytől eltekintve a 330e természetesen a vállalat M Sport kiegészítőivel is felruházható, opcionálisan (adaptív felfüggesztés, M Sport fékek…).

Az olyan ügyfeleknek, akiknek a teljesítménnyel szemben vagy akár amellett egyaránt fontos az üzemanyag-megtakarítás, szintén jó választás lehet ez az autó, hiszen Hibrid üzemmódban képes akár 110 km/h-s sebességgel hajtani, csak az elektromotor segítségével. Az elektromos üzemmódra való váltással a sebesség 114 km/h-ig is felkúszhat.

A 12 kWh-s lítiumion akkucsomag a hátsó üléssor alatt, az üzemanyagtartály előtt lett elhelyezve, a 330e tisztán elektromos hatótávja 59-66 km-ig terjed. A szedán valamelyest veszített csomagtér-kapacitásából, viszont a 40/20/40 arányban dönthető hátsó ülések bizonyos esetben talán orvosolni tudják ezt az aprócska gondot.