A Cupra eddigi legerősebb közúti autójának bemutatásával ünnepli fennállásának harmadik évfordulóját. A Formentor VZ5 az Audi RS jelzésű modelljeiből (RS3, Q3 RS, TT RS) ismert turbós öthengeres motorral lett felszerelve.

Cupra Formentor VZ5 oldalról

Cupra Formentor VZ5

A Formentort eddig 1,5 és 2,0 literes négyhengeres benzines turbómotorokkal, valamint konnektoros hibridként kínálták. Az eddigi csúcsmodell 310 lovas volt, de az Audi győri gyárában készülő 2,5 literes öthengeres erőforrást megkapó VZ5 kétségkívül átvette az alfahím szerepét a márkán belül.

Cupra Formentor VZ5 felülnézetből

A DSG-váltós Formentor 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, mindezt a 390 lóerő és 480 Nm nyomaték leadására képes motornak köszönhetően. A VZ5 végsebessége 250 km/óra, de több is lehetne, ha a gyártó nem szabályozná azt le elektronikusan. A motor 5700-as percenkénti fordulatszámnál adja le a max teljesítményt, maximális forgatónyomatéka pedig 2250-es percenkénti fordulatszámtól érhető el.

Cupra Formentor VZ5 hátulról

A 310 lóerős változathoz képest változás, hogy 10 mm-rel lejjebb ültették a VZ5-öt, az adaptív lengéscsillapítás és a hatdugattyús Akebono első féknyergek az alapcsomag részét képezik. Az új csúcsragadozó egyedi motorháztetőt, szénszálas díszeket, 20 colos, rézszínű könnyűfém felniket és szélesebb sárvédőket is kapott, és a Tajga Szürke szín is teljesen egyedi.

Cupra Formentor VZ5 utastere

Cupra Formentor VZ5 ülései

A Cupra Formentor VZ5-ből mindössze 7000 darab készül, tehát nem egy szériautóról beszélünk, hanem egy limitált szériás modellről. A legyártott VZ5-ök kivétel nélkül mind balkormányosok lesznek, és 2021 negyedik negyedévétől várható a leszállításuk. Hivatalos árról egyelőre nem tudni, egyes hírek szerint 60 000 eurónál kevesebbe biztos nem kerül majd.