2019. szeptember 03. | 17:01

A Tavascan a spanyol sportos márka egyik következő teljesen saját fejlesztésű villanyautója lehet.

A Cupra hármasával veszi a lépcsőfokokat. Egy ideig megbújt a SEAT árnyékában, mint a spanyol márka sportrészlege, majd 2018-ban hirtelen önálló márkanévvé vált a Cupra Atecával, most pedig már a második önálló fejlesztésű modelljével jelentkezik, igaz egyelőre még csak koncepció szintjén. Mindezt a Volkswagen konszern szárnyai alatt teszi persze, tehát nincs túlságosan nehéz dolga, de a tempó így is nagyon gyors. A spanyol márka (az anyacéggel párhuzamosan) teljes erőbedobással dolgozik az elektromos átálláson.

Pontosabban azon, hogy minél hamarabb legyenek tisztán elektromos modelljeik a kínálatban. . A Cupra továbbra is a sportos vonalat képviseli a márkán belül, de immáron saját fejlesztésű, elektromos autók is a célkeresztben vannak. Az új szelek első képviselője a 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott SEAT el-Born tanulmányautó, ami akár már 2020-ban piacon lehet. A Cupra Tavascan pedig egy ígéretes, teljesen elektromos SUV. A márka missziója, hogy bebizonyítsa, hogy a jó kinézet, a nagy teljesítmény, a sportos menettulajdonságok és az elektromos hajtás jól megférnek egymás mellett.

Az agresszív megjelenésű járművön harmonikusan keverednek az egyenes vonalak és a lemezhajlítások, így kölcsönözve neki érzelmekre ható, sportos külsőt. A szabadidő-autó a konszern MEB platformjára, azaz a flexibilis, elektromos autók számára kifejlesztett alapra épül majd, ha megvalósul. Akkumulátora 77 kWh-ás, amivel a WLTP mérési ciklus alapján akár 450 km megtételére is képes lehet. Az elektromos SUV mozgatásáról két elektromotor gondoskodik, együttesen 306 lóerővel repítik az autót. Ez első hangzásra nem tűnik hegyeket megmozgató erőnek, de az egyelőre nem közölt forgatónyomaték adat biztosan elegendő lesz arra, hogy sportosan mozogjon a jármű.

A beltérben folytatódik a külsővel megkezdett egyenes vonalak és hajlítások játéka, az összbenyomás mégis letisztult, átlátható és egyszerre futurisztikus. A tervezéskor a  sportos formák mellett a funkcionalitás és a térérzet növelése voltak a legfontosabb szempontok. A mostani irányzatnak megfelelően gombokból nem sokat találni a műszerfalon, a funkciók kezelése a hatalmas központi érintőképernyőn lehetséges. Az autó látható lesz a soron következő 2019-es Frankfurti Autószalonon, de arról nincsenek információk, hogy valóban tervezik-e sorozatban gyártani.

A Cupra márka a sportos vonalat képviseli a SEAT-nál. Nézd meg, hogy első autójuk, a Cupra Ateca milyen jól megy: