2019. szeptember 03. | 17:06

A Mennyország kapujához is rekord idő alatt ért fel a németek elektromos versenyautója.

Ez már nem az első csúcsidő, amit megjavítanak a Volkswagen villanyszörnyével. A különleges autó a 2018-as Pikes Peak hegyi felfutón debütált, ahol rögtön csúcstartóvá vált, ráadásul ez lett az első jármű, amelyik a 8 perces álomhatáron belül ért fel a 4 300 méteres magasságba. Eredetileg a korábbi, szintén elektromos autóval elért legjobb eredmény (8 perc 57,118 másodperc) megdöntése volt a cél a volánnál a francia Romain Dumasszal. A startot követően azonban 20 km-rel később és 1 500 méterrel fentebb végül 7:57,148-on állt le a számláló. Ezzel az ID.R lett minden idők leggyorsabbja a hegyi felfutón megdöntve minden addigi rekordot.

A következő rekord, amit beállítottak az autóval nem váratott sokáig magára. A cél ezúttal a „leggyorsabb elektromos autó a Nürburgring Nordschleifén” cím megszerzése volt. A volánnál szintén Romain Dumas ült. A versenyautót természetesen az új igényeknek megfelelően módosították (főleg az aerodinamika terén) és az eredmény nem is maradt el. A Volkswagen ID.R végül 6 perc 5 másodperc és 336 ezredmásodperc alatt ért körbe, amivel ez lett a leggyorsabb elektromos autó a pályán, de idejénél a „normál” versenyautók közül is mindössze egy speciálisan átalakított hibrid Porsche tudott jobb időt futni (5:19,546).

Az autót legutóbb a Tianmen-hegyi felfutón tették próbára. Nem meglepő módon a volán mögött ezúttal is Roman Dumas ült, az eredmény pedig ezúttal is rekordidő beállítása lett. A lélegzetelállító környezetben lévő út 99 hajtűkanyarját, 11 kilométeres távolságát és több, mint egy kilométernyi szintemelkedését 7 perc és 38,585 másodperc alatt teljesítette autó és pilótája, amikor felért az út végén található Mennyország kapujának nevezett természeti képződményhez. A lenyűgöző eredmény azért is nagyon fontos a Volkswagennek, mert ez hatalmas reklámértéket képvisel az ígéretes kínai piacon, akkor, amikor a márka hatalmas elektromos autó offenzívára készül.

A rekordidővel kapcsolatosan meg kell jegyeznem, hogy nem létezett korábban hivatalos rekord, így a Volkswagen ID.R ideje számít az etalonnak. Bármilyen járművel, amivel ezután próbálkoznak, az ő idejét kell megdönteniük. Nem lesz egyszerű dolga senkinek sem. A helyszín egyébként megegyezik azzal, amit anno a Jaguar Land Rover választott egy különleges erődemonstrációjuk helyszínéül, amikor egy Range Rover Sport Plug-in Hibriddel tették meg ugyanezt az utat, de a végét durván megfűszerezték. Az felfutó végén, a Mennyország kapujához vezető 999 lépcsőt is megmászták az autóval.

Ami az ID.R versenytechnikáját illeti, az autót két elektromotor együttesen 680 lóerővel és 649 Nm forgatónyomatékkal repíti előre (és felfelé a hegyen). Egy motor található elöl, egy pedig hátul így mindkét tengely hajtott. Az autó trükkje nem is az irgalmatlan erő, hanem a könnyű önsúly, az alacsony tömegközéppont, a tökéletes súlyelosztás és a profi aerodinamika. Ezek együttesen olyan kanyarsebességet tesznek lehetővé, hogy nincs szükség 1000+ lóerőkre, az autó így is nagyon gyors tud lenni. A végsebessége az éppen használt aerodinamikai beállításoktól függ, így pontos adattal nem szolgálhatok, de a gyorsulása ismer, 100-ra 2,25 másodperc alatt katapultál az elektromos versenyautó. Kíváncsi vagyok, melyik rekord lesz a gép  következő áldozata.

Összefoglaló a rekordkísérletről és rekorddöntésről ebben a videóban látható (angol nyelven):