Cupra Ateca : Egy igazán hatásos belépő

Frissítve:
2018-11-04, 06:35

Az új CUPRA Ateca egy nagyteljesítményű SUV modell, amellyel a SEAT-ból kivált almárka kíván bemutatkozni a piacon.

Leginkább három szóval tudnám jellemezni ezt a városi terepjárót, amelyek a következők: egyediség, kifinomultság és teljesítmény. A cél az volt, hogy olyan járművet hozzanak létre, amely a múltban való nosztalgiázás helyett a jelenkor technologiáit alkalmazza.

A motorsport részleg az összes tapasztalatát felhasználva alkotta meg a vállalat egy új dimenzióját. Ennek eredményeképpen mutatták be az első modellt, az új CUPRA Atecát. Ez a nagyteljesítményű SUV egy új időszámítás kezdetét jelzi és tökéletes választás a CUPRA márka piaci bemutatkozásához. Ráadásul egy olyan szegmensbe robban be elsőként, amelyet főleg a prémium márkák preferálnak, és ez a modell bizony fel fogja borítani az erőviszonyokat. Mégpedig azért, mert azt sugallja, hogy nem kell a luxuskategóriából vásárolnod azért, hogy egyedinek érezd magad.

A Cupra Ateca markáns külső megjelenéséhez modern belső tér és megfelelő teljesítmény társul. Sikerült túlbonyolítás nélkül, modern műszaki megoldások alkalmazásával valami egészen egyedit alkotni.

Elölről és hátulról fotózva a Cupra Ateca

Ehhez a megjelenéshez - ahogy már említettem - kiváló teljesítmény is dukál. Erről a piac technológiailag talán legfejlettebb erőforrása, egy turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű négyhengeres 2.0 TSI benzines blokk gondoskodik, amely 300 lóerős teljesítmény leadására képes 5 300 és 6 500-as fordulatszám között. A 400 Nm-es maximális forgatónyomatékot pedig egy igen széles tartományban, 2 000 és 5 200-as fordulatszám között képes leadni. Ezt az erőt egy roppant pontos és sima hétsebességes DSG váltó adja le a 4Drive összkerékhajtásnak. Független kerékfelfüggesztést kapott, elől McPherson rendszerűt, hátul pedig többlengőkarost. Az adaptív futómű-szabályozásnak (DCC) köszönhetően a teljesítmény mindig uralható.

A már említett tulajdonságok miatt lehet a végsebessége 247 km/óra, bár a roppant könnyű - mindössze 1 540kg-os - tömege is hozzájárul ehhez. A 100-as sprintet mindössze 5,2 másodperc alatt teljesíti, bár ebben a rajtautomatika is segít.

A városban két Cupra Ateca egymás mellett, menet közben

A méhsejt mintázatú hűtőrács közepén kapott helyet az új, nem kicsi Cupra embléma. Az egyedi lökhárító a FULL LED fényszórók vonalaival folytatódik, amely még szélesíti és határozottabb megjelenéssel vértezi fel a modellt. Fényes fekete elemek is találhatók a kasztnin, például ilyenek a tetősínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek és az oldalsó díszlécek. A hátulját pedig egy diffúzorral és négy kipufogóval tették morcosabbá. Egy kis eleganciát visznek a formavilágba a 19 colos gyémánt mintázatú könnyűfém felnik.

A beltér modern és letisztult. Több okosmegoldás is része az alapfelszereltségbe, például a kulcsnélküli ajtónyitás és indító rendszer, a vezeték nélküli töltő, a GSM jelerősítő, a 360 fokos körpanorámás kamera, a 8 colos érintőképernyővel rendelkező navigációs rendszer, a digitális műszerfal és a parkoló asszisztens.

Címkék:

További autós hírek

Rosszul sikerült egy próbaút Szentpéterváron. Egy hölgy szemelt ki magának egy Audi A7-est Szentpéterváron, el is vitte próbaútra, amikor nagy…

Megdöbbentő Facebook poszt és YouTube videó került ki az Internetre a tegnapi napon, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket. Egy…

A megyei katasztrófavédelem tájékoztatása szerint szombat kora délután baleset történt Eger és Kerecsend között. Három személyautó érintett a balesetben. A…

A koszos autó elég lehangoló látvány. A tél bekövetkeztével pedig egyre több olyan autót látni az utakon, amit belep a…

A nagycsaládosok részére autóvásárláshoz biztosított állami támogatás jelentős zavart okozott az autókereskedői és az autóvásárlói körökben is – írja az…

Kapcsolódó írások

Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Egy peckes SUV: SEAT Ateca 1.4 EcoTSI - Teszt
2017. december 25.
A SEAT kompakt szabadidő-autója nem csak a világpiacon, hanem a Volkswagen konszernen belül is versenyképes. Arányos vonalaiban és turbós benzinmotorjában bárki fellelheti a boogiet, az kétségtelen.
Pörög a SUV-biznisz SEAT-éknál
2018. augusztus 29.
A SEAT Road Show egy, a sajtósoknak megrendezett rendezvényén vettem részt, ahol lehetőségem volt megtapogatni majdnem a teljes palettát. A SEAT Alhambra, Ateca FR és Leon FR következik most röviden, tömören!