Cupra Ateca : Egy igazán hatásos belépő

Frissítve:
2018-11-04, 06:35

Az új CUPRA Ateca egy nagyteljesítményű SUV modell, amellyel a SEAT-ból kivált almárka kíván bemutatkozni a piacon.

Leginkább három szóval tudnám jellemezni ezt a városi terepjárót, amelyek a következők: egyediség, kifinomultság és teljesítmény. A cél az volt, hogy olyan járművet hozzanak létre, amely a múltban való nosztalgiázás helyett a jelenkor technologiáit alkalmazza.

A motorsport részleg az összes tapasztalatát felhasználva alkotta meg a vállalat egy új dimenzióját. Ennek eredményeképpen mutatták be az első modellt, az új CUPRA Atecát. Ez a nagyteljesítményű SUV egy új időszámítás kezdetét jelzi és tökéletes választás a CUPRA márka piaci bemutatkozásához. Ráadásul egy olyan szegmensbe robban be elsőként, amelyet főleg a prémium márkák preferálnak, és ez a modell bizony fel fogja borítani az erőviszonyokat. Mégpedig azért, mert azt sugallja, hogy nem kell a luxuskategóriából vásárolnod azért, hogy egyedinek érezd magad.

A Cupra Ateca markáns külső megjelenéséhez modern belső tér és megfelelő teljesítmény társul. Sikerült túlbonyolítás nélkül, modern műszaki megoldások alkalmazásával valami egészen egyedit alkotni.

Elölről és hátulról fotózva a Cupra Ateca

Ehhez a megjelenéshez - ahogy már említettem - kiváló teljesítmény is dukál. Erről a piac technológiailag talán legfejlettebb erőforrása, egy turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű négyhengeres 2.0 TSI benzines blokk gondoskodik, amely 300 lóerős teljesítmény leadására képes 5 300 és 6 500-as fordulatszám között. A 400 Nm-es maximális forgatónyomatékot pedig egy igen széles tartományban, 2 000 és 5 200-as fordulatszám között képes leadni. Ezt az erőt egy roppant pontos és sima hétsebességes DSG váltó adja le a 4Drive összkerékhajtásnak. Független kerékfelfüggesztést kapott, elől McPherson rendszerűt, hátul pedig többlengőkarost. Az adaptív futómű-szabályozásnak (DCC) köszönhetően a teljesítmény mindig uralható.

A már említett tulajdonságok miatt lehet a végsebessége 247 km/óra, bár a roppant könnyű - mindössze 1 540kg-os - tömege is hozzájárul ehhez. A 100-as sprintet mindössze 5,2 másodperc alatt teljesíti, bár ebben a rajtautomatika is segít.

A városban két Cupra Ateca egymás mellett, menet közben

A méhsejt mintázatú hűtőrács közepén kapott helyet az új, nem kicsi Cupra embléma. Az egyedi lökhárító a FULL LED fényszórók vonalaival folytatódik, amely még szélesíti és határozottabb megjelenéssel vértezi fel a modellt. Fényes fekete elemek is találhatók a kasztnin, például ilyenek a tetősínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek és az oldalsó díszlécek. A hátulját pedig egy diffúzorral és négy kipufogóval tették morcosabbá. Egy kis eleganciát visznek a formavilágba a 19 colos gyémánt mintázatú könnyűfém felnik.

A beltér modern és letisztult. Több okosmegoldás is része az alapfelszereltségbe, például a kulcsnélküli ajtónyitás és indító rendszer, a vezeték nélküli töltő, a GSM jelerősítő, a 360 fokos körpanorámás kamera, a 8 colos érintőképernyővel rendelkező navigációs rendszer, a digitális műszerfal és a parkoló asszisztens.

Címkék:

Kapcsolódó írások

Mitsubishi SUV
2019. május 25.
A Mitsubishi 2020-tól teljesen átalakítja szabadidő-autó kínálatát, hogy az sokkal átláthatóbb legyen a jelenleginél
Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Egy peckes SUV: SEAT Ateca 1.4 EcoTSI - Teszt
2017. december 25.
A SEAT kompakt szabadidő-autója nem csak a világpiacon, hanem a Volkswagen konszernen belül is versenyképes. Arányos vonalaiban és turbós benzinmotorjában bárki fellelheti a boogiet, az kétségtelen.